Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Wymiana sprzęgła - MkI 110KM
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Witam Panowie mój tata chce wymieniać sprzęgło w swoim VW sharan 1.9 TDI 110 km rocznik 98

Pytanie 1 Czy w tym modelu wystepuje kolo dwumasowe ??
Czy aby wymienić sprzęgło trzeba silnik cały wyciągnąć czy wystarczy odłączyć skrzynie biegów....??
Odpowiedź na pytanie nr 1 brzmi tak. Na drugie nie wiem.
Silnika sie nie wyciaga bo niby co to mialoby dac. Sciagasz skrzynie no i wszystko to co przeszkadza do jej sciagniecia. Dwumas jest oczewiscie bo tylko nieliczne silniki 90 konne mialy sztywne zamachy.
Do wyjęcia skrzynie nie trzeba wyjmować silnika ,silnik trzeba od dołu czymś podstawić lub podwiesić .
W zeszłym roku wyjmowałem skrzynie jak nie mogłem wrzucić wstecznego,przeje..na robota ,cały dzień roboty.
Miłej zabawy.
dziekuje bardzo za podpowiedzi Smile
kedzior04
kolego powiedz ojcu żeby nie pakował sie ponownie w dwumas - całkowity koszt wacha się w granicach 2 koła
mozna spokojnie załozyc sztywne sprzęgło i kłopot z dwumasem pójdzie w niepamięc
ostatnio ustalałem koszt takiej podmianki
całe kompletne sprzęgło to koszt ok. 1.000zł
a to potwierdzenie - bo pytałem o koszty na forum vw (jeden z userów zajmuje sie rozprowadzaniem części
Kill3ill napisał(a):
niebieski91 napisał(a):dwumas i reszta kompletu do sprzęgła - do mojego Szarika AFN
Przyznam że dość ciekawy temat, ponieważ osobno sprzedawany jest dwumas z wysprzęglikiem, i osobno tarcza z dociskiem. Zestawy LUK'a wyglądają następująco dwumas 1530pln, sprzędło 560pln
niebieski91 napisał(a):alternatywie zmiana na "normalne" czyli komplet zwykłego sprzęgła
Mam gotowy zestaw VALEO (jednomas + sprzęgło)
w cenie 1030pln, co do LUK'a nie robi gotowych zamienników z jednomasem.
Witam , mam pytanie do was .Jestem w trakcie wymiany tarczy oraz docisku sprzęgła w moim afn ,miałem już wymienione z dwumasy na jednomase ,rozmiar tarczy to 228 mm ,i tu moje pytanie zakupiłem komplet firmy sachs z tym że docisk jest o około 5 mm grubszy od poprzedniej { luk } a co z tym idzie przy dokręcaniu docisku słonko chowa się głębiej .Czy istnieje podejrzenie że tarcza nie będzie wysprzęglać i będę miał problem ,czy raczej nie ma się czym martwić .Robiłem już wymianę kilka razy ale jeszcze nie spotkałem się z taką sytuacją .
Nie powino byc problemow. Zamach jest uniwersalny czy pod luk czy pod sachs musi pasowac. Tarcze mozna bylo dac do obicia bo pewnie za zestaw tarcza docisk troszke zabuliles. Zestaw musi byc do sharana galaxy alhambra bo od golfa leona itp nie podpasuje.
Witam.

Grubszy czy wyższy? Weź też pod uwagę, że stary docisk jak będzie mocno zużyty, to jego wymiar zawsze będzie inny niż nowego ale z drugiej strony aż tyle to mi się też nigdy w życiu nie zdarzyło, trzeba jednak tu wziąć poprawkę, że w tym modelu jest łożysko wyciskowe hydrauliczne, a ono ma dość daleki zasięg wysuwu więc może skompensować ten wymiar. Ja kiedyś przez 2mm różnicy musiałem dwa razy skrzynię wyciągać ale to przy zwykłym łożysku wyciskowym.

Pozdrawiam
Zużycia praktycznie nie było ,poprzednie sprzęgło miało trzy lata i po demontażu wygląda nawet nawet do nitów jeszcze brakuje .Wymieniałem ponieważ pękły sprężynki na tarczy ,a że jestem poza domem zdecydowałem się na zakup nowego poza granicami kraju ,za docisk i tarczę zapłaciłem niecałe 140 euro więc to nie jest aż taki koszt ,przy okazji wymieniłem też wysprzęglik który kosztował mnie 40e.
Stron: 1 2 3
Przekierowanie