Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Temperatura oleju - wartości/wskazania/problemy ze wskaźnikiem
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6
Witam. Może któryś z kolegów podrzuci jaką ma temp. oleju w czasie normalnej jazdy. U mnie oscyluje tak w granicach 100 C przy jeździe w trasie tak 100-120. Czy to nie za duża temp. Jeżdżę na MOBILU 10W40
jest okej. Temp oleju zazwyczja jest wyzsza jak temp plynu chlodzacego.
tak jest a deptać można już jak przekroczy olej 70 stopni

allman

Na początku witam wszystkich forumowiczów.
Mam problem z moim Sharanem. Kupiłem go w lipcu tego roku.
Podczas wyjazdu na wakacje na autostradzie w Chorwacji silnik mi się zagotował. Okazało się, że miałem pękniętą głowicę. Wymieniłem głowicę a co za tym idzie wszystkie uszczelki. Załozyłem nowe pierścienie, zregenerowałem wtryski. Jednak jest jeszcze jeden problem. temperatura oleju w miescie przy 60km/h mam 99-100 st.
dodatkowow pozostal jeszcze jeden problem. Kiedy włączam ogrzewanie w kabinie panuje dziwny zapach, dusząca-słodki...sam nie wiem. W każdym razie gdy parują mi szyby ta para jest taka...przegrzana...widać to na szybie przedniej szczególnie.
Wobec tego rodzi się pytanie. Co mam sprawdzić oprócz nagrzewnicy??
Auto odebrałem w piątek więc nie zaobserwowałem jeszcze ubytku płynu chłodniczego.
Temperatura oleju wg mnie w normie . Dusząco słodki zapach to płyn chłodzący skoro go nie ubywa ja bym pojeździł może przy remoncie gdzieś się rozlał i musi odparować
Jeżeli silnik jest rozgrzany to temperatura oleju o.k.Co do parowanie-typowy objaw cieknącej nagrzewnicy.
teoretycznie przy uszkodzonej nagrzewnicy powinno ubywać płynu, ale u mnie nie ubywało, a szyby parowały i pachniało słodkim a dokładnie tak jak maggi do zup. wiec gdy prawie potrąciłem pieszego przez zaparowane szyby to postanowiłem wymienić nagrzewnice. a robota ta jest piekna

allman

Cóż...wymieniłem nagrzewnicę. I dobrze ponieważ poprzednia była kompletnie rozszczelniona. Problem ze smrodem i parowaniem szyb zniknął. Natomiast temperaturę silnika w tej chwili monitoruję w różnych warunkach.
Jadąć przykładowo 110km/h z włączonym ogrzewaniem na 21 st C tempereturę miałem 98-99. Kiedy dałem w ustawienie LOW temperatura wskocztła na 101. Była to trasa rzędu 34km. Dodam jeszcze , że silnik szybko sie nagrzewa....w TDI chyba silniki grzeją się dłużej....Trochę mnie to zastanawia bo jak przyjdzie temperatura na dworze 30 st C??
W każdym razie temperature cieczy wskaźnik pokazuje na srodku ewentualnie milimetr w prawo od środka.
Podejrzewam że masz wszystko w porządku, w zależnosci jak jade mam rózna temperature, nawet dochodzi do 110stopni przy 130-140km wiec albo tez mam coś nie tak albo tak ma być.
Na poczatek do wymiany czujnik temp co jest na króćcu a jesli nadal taka temperatura bedzie to do wymiany chlodnica. Mozna sprawdzić tez czy pompka wodna wymusza obieg cieczy .
Stron: 1 2 3 4 5 6
Przekierowanie