Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Temperatura oleju - wartości/wskazania/problemy ze wskaźnikiem
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6
Witam panowie i panie. tak sobie myślałem co można zrobić aby schłodzić olej do temp poniżej 100 st. i wpadłem na pomysł wymiany chłodnicy oleju na większa pochodząca również z sharana ale z silnikiem diesla AUY, czy taka chłodnica będzie pasować??? Jest większa od tej która ja mam wiec chłodzenie oleju powinno być skuteczniejsze. Co wy na to???
Za dużo kombinujesz.
Na początku gdy auto się po odpaleniu zaczyna nagrzewacz to olej później dochodzi do żądanej temperatury niż płyn chłodzący. I raczej na początku chcemy aby olej nabrał jak najszybciej temperaturę płynięcia i pracy aby jak najlepiej smarował silnik i nie chodził przez bypass.
Ta chłodnica to dobry pomysł ale raczej dla aut po wirusie , ja bym zostawił jak jest.
Kompatybilne w ETKA chłodnice to silnik 1Z, AHU oczywiście większa chłodnica, to też większy króciec gwintowany który w nią wchodzi. Raczej od AUY pasować nie będzie bo tam jest filtr jako wkład a u ciebie jest puszka i może PNP nie pasować.
A temperatura 97 stopni przy normalnej pracy to nic dziwnego i jest ok a jak trochę przypałujesz to ma praw skoczyć i też tu nic nadzwyczajnego nie ma.
Witam jestem nowy szukałem ale niestety nie znalazłem tematu. Mam sharana 99r 1,9 tdi 110KM afn otóż na rozgrzanym silniku temp wody w normie natomiast temp oleju dochodzi do 160 stopni przy dodaniu gazu spada do ok 130-140 nawet 120 niżej nie schodzi pompa wody jest nowa czujnik temp oleju tez wymieniałem ( bez zmian ) a olej niedawno wymieniony na castrola 10w40 oczywiście poziom ok. Proszę o pomoc
a może czujnik oszukuje ? i to łatwiej sprawdzić niż udrażniać chłodniczke.
ma się zmeiniac jego rezystancja, pomierz dla silnika zimnego i nagrzanego i trzeba by porównać z pomiarami z innego motoru albo w necie poszukać jakichś tabelek.

powiedz jeszcze jaka temp wskazuje na kompletnie zimnym silniku? wskazuje coś bliskiego temp. otoczenia ?
a po odpaleniu rośnie w normalnym tempie ?
temperarura startuje normalnie od 50 wczesnij 3 kreski zauwazylem ze jesli termostat jeszcze nie otworzy to jest w miare ok 100 stopni olej jak pojdzie na chlodnice woda to jakby mniejszy przeplyw byl przez chlodniczke oleju. Myslalem juz o wymianie chlodniczki oleju ale u mnie w sklepach nie maja takiej jak potrzebuje musze z neta zamawiac
Ponawiam problem wymienilem dzisiaj chlodniczke oleju i nadal to samo z tym ze jak jade to temp ok 110-120 stopni natomiast na postoju 150 i wyzej po przygazowaniu spada. Autko dobrze odpowietrzone. Mam pomysl aby podlaczyc chlodniczke szeregowo z wezem od powrotu z nagrzewnic. Co sadzicie o tym pomysle nie wiem czy to nie zakluci obiegu cieczy
A może pompa oleju?
I przy przygazowaniu rośnie ciśnienie i jest zwiększony przepływ. Tylko nie wiem czy kontrolka by się nie włączała.
Pompe oleju wykluczam sa 2 czujniki cisnienia to raz a dwa pompa ma przeciez regulator i wiekrzego cisnienia nie daje Wiem ze byla wymieniana uszczelka pod glowica i wczescniej dolewali ciagle wody bylo troche kamienia bo tez z tym walczylem i plukalem uklad chyba z 5 razy
czujniki ciesnienia reaguja ponizej 0.5 bara czyli jak juz silnik jest zatarty chyba ze pompa czy cos innego pada nagle i calkowicie.
Stron: 1 2 3 4 5 6
Przekierowanie