Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Dlaczego samochody psują się tak szybko?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
Panowie warto przeczytać ten artykuł no i zapraszam do dyskusji.

TU KLICK TU
Dlatego, że kiedyś samochody projektowali inżynierowie, a teraz robią to księgowi.
PPP
planowane postarzanie produktu.

centrino

Problem polega na tym, że każdy chce zarobić dużo i możliwie najszybciej. Do tego dochodzi również tren (może nie w Polsce bo jest inna sytuacja materialna niż na zachodzie), że klient chce mieć nowe autko, ładniejsze, stylizacją dopasowane do nowych trendów.
Co za tym idzie producenci muszą tworzyć nowe modele co jest dość kosztowne. Nad nowym modelem pracuje się coraz szybciej i mniej starannie.
Wymogi UE co do norm emisji spalin również przyczyniają się do tego, że pakowane jest do samochodu masa niepotrzebnych rozwiązań, które są drogie i z punktu widzenia użytkownika zbędne (EGR, DPF, psująca się elektronika i wiele innych). Downsizing też nie przyczynia się do wzrostu trwałości silnika.
Niestety o trwałości słynnego mercedesa można już zapomnieć.
Sorry, taki mamy klimat.
po co w zawieszeniu wielowahacz stosuja. ile to lepiej sie auto prowadzi. Na belce ze zwyklym wahaczem stalowym i dziekuje. Daja takie nowosci ktore s aowszem rewelacyjne przez pierwszy rok. Sterowanie np geometria w turbinie na podcisnienie wytrzymuje okolo 5-10 lat a nawet wiecej. sterowanie przez silniczek elektryczny z przekladnia wyrzymuje czasami rok czy dwa czasami sie uda ze 4 lata. Okej niech sie to psuje tak jak w naszej windzie zapasu ten trybik ale niech ten tryb bedzie dostepny normalnie w aso czy sklepieza 30 zl bo tyle jest wart kawalek plastiku. nie bo musisz zakupic cala winde a stara wywalic na smietnik.
Wystarczy oglądnąć ten filmik na YT który wiele wyjaśnia ,
nie tylko ten problem dotyczy samochodów a niemal wszystkiego
co obecnie się produkuje masowo .
Dawniejszy sprzęt służył latami dziś celowo się projektuje tak by
sprzęt miał krótką żywotność i wytrzymał tylko czas który objęty jest gwarancją.

http://www.youtube.com/watch?v=yUL3vyUjrNc
I do tego trzeba spojrzeć okiem hurtownika jeżeli chodzi o części, które mają się sprzedać. Jeżeli jest drogo, to mało kto taką część kupi, więc żeby było tanio stosuje się jakość na ilość, i potem jest tak jak jest, że części wytrzymują od roku do 3 lat myśląc o zawieszeniu, a jeżeli spojrzeć na całokształt wystarczy zaobserwować np. markę dostawczą mercedesa z lat 2000-2008 co się z tymi samochodami dzieje na zewnątrz jak i w wewnątrz.
Niech żyje ocynk.
Ileś lat temu wstecz mój kolega dostał do zaprojektowania klamkę do samochodu, jakie było zdziwienie i zachodził w głowę poco w wymogach jest napisane że klamka ma działać 2000 razy i koniec. Teraz to oczywiste
(28-11-2014 16:20)sebajedrzejczak napisał(a): [ -> ]Bo w większości są to stare samochody sprowadzane z zagranicy które miąły wielu właścicieli i dużo wyjeżdżonych kilometrów.
Wole kupić samochód z zagranicy z przebiegiem 350 tyś i będzie mniej wyeksploatowany niż taki kupiony u nas ze salonu z ubogim wyposażeniem i przebiegiem 150 tyś.Tongue
Kiedyś nie tylko samochody ale wszystkie sprzęty były konstruowane tak, aby starczyły na długie lata. Teraz są konstruowane tak, aby użytkownik wkładał w nie jak najwięcej pieniędzy a po okresie gwarancyjnym był zmuszony kupić nowy sprzęt. Czy to samochód, telewizor, telefon, laptop, mikrofalówka czy pralka.. Niestety. Sprzedawcy sami to przyznają w sklepach :/
Stron: 1 2 3 4
Przekierowanie