14-04-2014, 10:27
Witam
Zakładam osobny temat, żeby nie rozwalać koledze Scrappy jego tematu
Chciałbym zebrać tutaj opinie osób które walczyły z rdzą w SGA, progi, nadkola podwozie. Muszę to zrobić przed zimą bo w sharanie mi ruda zżarła próg od strony pasażera przy błotniku, a w alehandro widzę, że lekkie ogniska rdzy w podobnych miejscach dlatego chciałbym to zawczasu zwalczyć. Jakiś czas temu zabezpieczyłem spód progów w okolicach kierowcy i pasażera z racji tego, że był tam przytarty i zaczęło rdzewieć. Od strony pasażera ruda trochę zżarła tej dziurki, ale wyczyściłem do to gołej blachy szlifierką, pomalowałem fosolem, umyłem wodą, potem wyczyściłem benzyną. Następnie pomalowałem podkładem na rdzę z obi. Dałem chyba 2 warstwy malowałem pędzlem. Następnie po wyschnięciu pomalowałem to bollem do konserwacji karoserii 3 warstwy ( wziąłem jego bo można go malować, w przeciwieństwie do bolla przeznaczonego wyłącznie do podwozia ). Jedna puszka 1l myślę, że starczy mi na te kilka miejsc które mam zamiar zabezpieczyć, a jak nie to dokupię. Całego podwozia nim nie maluję, tylko tam gdzie jest ruda bo fabryczna konserwacja widać dobrze się trzyma, tylko w paru miejscach pada, więc uznałem, że nie ma sensu zdzierać wszędzie do gołej blachy. Mogę najwyżej umyć podwozie dokładnie i na fabryczną konserwację jeszcze walnąć tego bolla. Kupiłem jeszcze bolla do konserwacji profili zamkniętych, więc psiknę nim tam do progów, podłużnic i gdzie się da, zeby od wewnątrz było też zakonserwowane. Dobra wracając do sprawy, muszę zabezpieczyć jeszcze nadkola i progi, więc tutaj pytanie jak to najlepiej zrobić, żeby nie wyszła mi ruda po roku i cała robota w pi..u. Czytałem, że jest nawet cynk w sprayu. Ogólnie to robią to tak, czyszczą malują cortaninem albo brunoxem, potem dają podkład reaktywny, na to podkład epoxydowy, baza, lakier. Jednak zastawawiam się czy może nie dać tutaj jeszcze cynku? Jak to wtedy miałoby wyglądać? Próbował ktoś z tym cynkiem? Wolę to zrobić raz a porządnie, żeby za rok znowu się nie pier.. z rudą.
I tak przy okazji jakbyście podawali jeszcze rok samochodu i gdzie Wam wyszła ruda, taka mała ankieta z ciekawości.
Coś mi ankieta nie wyszła, nie mogę jej teraz wyedytować. Jakby moderator mógł ją usunąć, albo chociaż sam Rok z niej.
Zakładam osobny temat, żeby nie rozwalać koledze Scrappy jego tematu
Chciałbym zebrać tutaj opinie osób które walczyły z rdzą w SGA, progi, nadkola podwozie. Muszę to zrobić przed zimą bo w sharanie mi ruda zżarła próg od strony pasażera przy błotniku, a w alehandro widzę, że lekkie ogniska rdzy w podobnych miejscach dlatego chciałbym to zawczasu zwalczyć. Jakiś czas temu zabezpieczyłem spód progów w okolicach kierowcy i pasażera z racji tego, że był tam przytarty i zaczęło rdzewieć. Od strony pasażera ruda trochę zżarła tej dziurki, ale wyczyściłem do to gołej blachy szlifierką, pomalowałem fosolem, umyłem wodą, potem wyczyściłem benzyną. Następnie pomalowałem podkładem na rdzę z obi. Dałem chyba 2 warstwy malowałem pędzlem. Następnie po wyschnięciu pomalowałem to bollem do konserwacji karoserii 3 warstwy ( wziąłem jego bo można go malować, w przeciwieństwie do bolla przeznaczonego wyłącznie do podwozia ). Jedna puszka 1l myślę, że starczy mi na te kilka miejsc które mam zamiar zabezpieczyć, a jak nie to dokupię. Całego podwozia nim nie maluję, tylko tam gdzie jest ruda bo fabryczna konserwacja widać dobrze się trzyma, tylko w paru miejscach pada, więc uznałem, że nie ma sensu zdzierać wszędzie do gołej blachy. Mogę najwyżej umyć podwozie dokładnie i na fabryczną konserwację jeszcze walnąć tego bolla. Kupiłem jeszcze bolla do konserwacji profili zamkniętych, więc psiknę nim tam do progów, podłużnic i gdzie się da, zeby od wewnątrz było też zakonserwowane. Dobra wracając do sprawy, muszę zabezpieczyć jeszcze nadkola i progi, więc tutaj pytanie jak to najlepiej zrobić, żeby nie wyszła mi ruda po roku i cała robota w pi..u. Czytałem, że jest nawet cynk w sprayu. Ogólnie to robią to tak, czyszczą malują cortaninem albo brunoxem, potem dają podkład reaktywny, na to podkład epoxydowy, baza, lakier. Jednak zastawawiam się czy może nie dać tutaj jeszcze cynku? Jak to wtedy miałoby wyglądać? Próbował ktoś z tym cynkiem? Wolę to zrobić raz a porządnie, żeby za rok znowu się nie pier.. z rudą.
I tak przy okazji jakbyście podawali jeszcze rok samochodu i gdzie Wam wyszła ruda, taka mała ankieta z ciekawości.
Coś mi ankieta nie wyszła, nie mogę jej teraz wyedytować. Jakby moderator mógł ją usunąć, albo chociaż sam Rok z niej.