Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: sharan 1998 automat po wymianie oleju problem calkowity
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.

robson134

witam.jestem nowy wiec z gory zaznaczam ze w razie bledow prosze o pokierowanie mnie jezeli cos popsuje,od miesiaca jestem posiadaczem sharana 1.9 tdi 110km z 1998r w automacie zaraz po kupnie mialem ta nieprzyjemnosc ze pozyczylem auto w 100% sprawne a teraz mam problem pozyczajacy w czasie wyjazdu stwierdzil niby ze jest brak oleju w skrzyni bo w pewnym momencie w polowie gazu byly lekkie szarpniecia wiec po swojemu niby zrobil dolewke twierdzi ze dextrona 3 oczywiscie po oddaniu mi auta nie dalo sie tym jechac znajomy mechanik namowil mnie na calkowita wymiane oleju i filtra ,zakupilem elfa g3 oraz komplet meylle filtr i uszczelke po wymianie (3,5l zalane) efekt jest taki ze przy starcie mozna powiedziec ze wszystko jest w porzadku po paru km przy 3 lub 4 biegu podczas redukcji traci nagle moc i mozna wciskac gaz do oporu a auto robi co chce albo nie redukuje biegow ciagnac na obrotach albo przezuci bieg i traci moc ,po zatrzymaniu wylaczeniu stacyjki i odpaleniu przez moment znowu moc i powtorka przy 3 lub 4 biegu, dodam tylko ze nie dziala predkosciomierz sygnal wychodzi na komputer z licznika oraz skrzyni przerwa nastepuje pomiedzy nimi auto po ogledzinach wyszlo na to ze ktos grzebal juz w instalacj znalazlem nowa wiazke ale nie wiem czy jest sens kupywania ,mam pytanie gdyby to padll sterownik skrzyni czy moglyby byc takie efekty czy moze przyczny szukac gdzie indziej ewentualnie czy zywot tej skrzyni byl tak krotki i czeka mnie utylizacja tego sprzetu bo przy dzisiejszych cenach jakikolwiek remont raczej marnie wyglada za kazda podpowiedz z gory dziekuje
]A towarzyszy ci zapach palonej tarczy przy utracie mocy... czy moze przechodzi Ci w tryb awaryjny i zostaje na jednym biegu....

robson134

Troche mnie ponioslo.Z gory przepraszam ale szukam odpowiedzi na problem a nie pouczania.Olej jest swiezy,spalenizny nie czuc i najgorsze jest to ze po zatrzymaniu i odpaleniu ponownym,rusza normalnie z moca i przy zmianie zaleznie 3 lub 4 biegu traci moc lub zawiesza sie na 3 i ciagnie bez zmiany biegu.I w tym momencie calkowicie nie reaguje na jakiekolwiek zmiany gazu mozna wcisnac do podlogi i zero reakcji dochodzi do 3 ,4 tys i nic sie nie dzieje ewentualnie po odpuszczeniu moze zmieni.Szukam w dalszym ciagu ile oleju powinno sie dolac przy takiej wymianie ,kupujac olej sprzedawca poinformowal nas ze jest to 3,5l ale potwierdzenia nigdzie nie znalazlem i nie moge to ustalic.
robson134 -- ma rację.
Nie jest to forum polonistów , kropeczek i przecineczków.Piszemy abyśmy byli zrozumieni w kwestii mechaniki samoch. W końcu nie jesteśmy dziećmi
a w garażu nie rozmawiamy o misiach i lalkach.
Szkoda słów , dziecinada !!!!!!!!

robson134 Dużo nie pomogę bo nie miałem automata ale może jak kolega pisze wyżej wpada ci w tryb awaryjny czyli geometria sie na turbo zacina lub zaworek N75 może nieszczelność na wężykach podcisnieniowych.
Postaraj sie podpiąć kompa i zobacz jakie błędy wywala w silniku czy na skrzyni. Pozdro
kolego a dowiedz sie dokladnie ile wchodzi do tej skrzyni bo 3,5 litra to zdecydowanie za malo( automaty sa raczej olejozerne min 6-9 litrow), wiem ze jak raz moj znajomy zakladal do passata uzywke automata i nie odpalila wogole a okazalo sie ze nie ma w niej oleju to do suchej skrzyni wlal 9 litrow oleju... pozdrawiam
Witam
Koledzy bez napinki - nie musicie obrażać się wzajemnie - dotyczy to użytkowników robson134 i lukaszm8404 - nie można obrażać innych w tak niegrzeczny sposób - gdybym był moderatorem to obaj dostalibyście po warnie.
Kolego robson134 zrób najpierw diagnostykę a najlepiej cierpliwie poczekaj na odpowiedź kogoś kompetentnego - większość ludzi na tym forum pracuje i zagląda tu dopiero wieczorami lub nocą więc cierpliwości - na pewno ktoś Ci pomoże.
Po lewej stronie obok akumulatora znajduje się sterownik skrzyni, wyjmij go i sprawdź czy w środku nie jest akwarium . Brak sygnału prędkości może powodować takie cyrki

centrino

1. Wg ELSy pierwsze napełnienie skrzyni to 5,95 litra oleju.
2. Ważne ile tego oleju przy wymianie zeszło bo jakaś część w skrzyni na pewno została.
4. Jak długo jeździsz z problemem??
4. nie lubię kłótni na forach. Tutaj po części obie strony mają rację. Na forach powinno się pisać a przynajmniej starać się pisać zgodnie z zasadami gramatyki języka polskiego. Wówczas łatwiej się czyta i można skupić się na problemie a nie na domyślaniu się o co chodzi w poście.
Koledzy bez wyzywanki bo bede wysylal na urlop miesieczny! Koniec OT!

Co do problemu w aucie to polecamdobra diagniostyke kompem wpierw bo auto musi byc sprawne by szukac potencjalnej pryzczyny dolegliwosci. Poza tym przy wymienie oliwy w automatach i haldexach wazna zasada jest to zeby lać olej taki jak leją w seriwsie czyli ori. Wszelkie oliwy mimo ze sa odpowiednikami danego oleju ori dość czesto sprawiaja pozniej problemy. Nie jedne sie o tym wlaśnie przekonał na wlasnej skórze. Do silnika mozna lac prawie wszystko ale nie do skrzyń automatycznych i nie do dyfrów.
Przekierowanie