Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Prośba o analizę logów AUY
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam
Mam prośbę o analizę logów.
Silnik nierówno pracuje w średnim zakresie obrotów, na niskich równo, ale brakuje mu mocy.
Nie wyświetla żadnych błędów, z tego co mówi mechanik wszystkie parametry na komputerze są w normie.
Padła wcześniej turbina, założona jest świeżo zregenerowana, wymieniony czujnik obrotów wału korbowego (działał, ale miał uszkodzony przewód).
Miał podmieniony czujnik położenia wału ( ten przy wałku rozrządu).
Wymieniony jeden z pompowtrysków - niestety na używany.
Wymieniona uszczelka pod głowicą z uszczelniaczami zaworów oraz docierane były zawory, oczywiście z planowaniem głowicy i wymianą śrub na nowe.
Wymieniony został także wałek rozrządu i szklanki.
Mechanik twierdzi, że prawdopodobnie ktoś musiał grzebać przy komputerze, ale nie sądzę, gdyż przed awarią turbiny silnik pracował równo, tylko miał jeszcze mniej mocy na wolnych obrotach.
Uszczelka była i tak do wymiany, gdyż węże od chłodnicy robiły się twarde podczas pracy i olej zaczął ciec z pod uszczelki pod głowicą.
Samochód to VW Sharan z 2000r po lifcie z silnikiem 1.9TDI 85KW AUY.
Mam go od pół roku.
Logi statyczne:
Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/lore_165476.html
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/lore_165477.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/lore_165478.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/lore_165479.html
Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/lore_165480.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/lore_165481.html
Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/lore_165482.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/lore_165483.html
BS
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/lore_165484.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/lore_165485.html
Logi dynamiczne:
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/lore_165468.html
Grupy: 004,004 - http://vaglog.rtnet.pl/lore_165469.html
Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/lore_165470.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/lore_165471.html
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/lore_165472.html
Grupy: 000,000 - http://vaglog.rtnet.pl/lore_165473.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/lore_165474.html

Mam nadzieję, że logi zostały dobrze wykonane, gdyż robiłem logi po raz pierwszy.
Po wymianie turbiny i uszczelki pod głowicą realne spalanie wzrosło średnio o 1,5l/100km.
Na fis pokazuje totalne bzdury (przy realnym 7,9l na fis pokazuje 12l).
Od zakupu zawyżał spalanie o około 2,5l , ale nie o tyle.
auto po chipsie. EGR zaslepiony. Przpelywka okej. dolaodwanie okej,dawka paliwa okej.
sprostowanie. moja pomylka ktora oczewiscie nikt nei zauwazyl. nie bylo ingenerncji programowej w ECM. Czyli czysta seria.
Jeśli w logach wszystko ok, mechanicy też twierdzą, że silnik sprawny, to co może być przyczyną nierównej pracy na średnich i braku mocy na wolnych obrotach?
Trochę martwi mnie, to że po chipie.
Czy jestem w stanie jakoś sprawdzić, czy chip jest dobrze wykonany, czy ktoś czegoś nie "przedobrzył"?
Chciałbym tym autem trochę pojeździć.
Póki co, jest to skarbonka bez dna.
Jak kupowałem, wiedziałem, że dwumas jest do wymiany i z tym się liczyłem.
Doszły do tego hamulce i rozrząd - normalna sprawa.
Wszystkie możliwe półosie, następnie uszczelka pod głowicą, standardowo piec, oraz pompa obiegowa.
Cały wydech też się posypał.
Jak rozleciała się turbina i padł pompowtrysk, to mi już ręce opadły.
Czekam tylko co tym razem wyjdzie.
Jak na pół roku dość dużo wydatków.
No fakt ale kolego nie jestes sam u mnie jest podobnieUndecided pare rzeczy tez juz przerobilem choc nie tyle co ty ale sam sie zastanawiam co sie niedlugo posypie Undecided
Po wymianie miesięcznej półosi (GS-P), największe wibracje ustały i silnik dużo równiej pracuje pod obciążeniem.
Jednak dalej nie można mówić o jego równej pracy.
Zastanawia mnie z logów statycznych grupa 023.
Nie mam o tym za bardzo pojęcia, jednak z tego co wyczytałem, są w niej BIPy, po których można ocenić stan pompowtrysków.
Jeśli dobrze analizuję jeden z nich ma problem, bo wartości znacznie odbiegają od reszty.
Może ktoś z bardziej doświadczonych kolegów zajrzał by do tych logów odpowiedzialnych za pompowtryski?
analiza grupy 023 i 013 nie jest wyrocznią. ja mam u siebie w 023 od 33 do 50 wartosci. pompki niby zdrowe. Silnik tez nie chodzi jak suszarka elektryczna tak super idealnie ale nie czepiam sie az tak bardzo. Nowy nie jest i kto wie co kotśpryz nim wczesniej grzebal. Jelsi zaciagnal kiedys odrobine wody i podgielo nieco korbe to silnik bedzie drgał. Moze nie wszystkie cylindry sa w idelanym stanie- kto to wie. Tego zadnym fejsem nie wybadasz.
Nie wiemjaka masz ta nierowna prace bo tak przez neta to sobie mozna tylko pogdybać.
Witam ponownie
Rok już minął, a problemy nie ustały.
Żaden mechanik na nic nie wpadł, prócz propozycji wymiany kompletu pompowtrysków, tylko nikt nie gwarantuje, że to pomoże.
Może tym razem któryś z kolegów coś w logach ciekawego dostrzeże.
Silnik chodzi gorzej niż rok temu, ma mniej mocy oraz bardziej nierówną pracę.
http://vaglog.pl/log_208700.html
http://vaglog.pl/log_208701.html
http://vaglog.pl/log_208702.html
http://vaglog.pl/log_208694.html
http://vaglog.pl/log_208695.html
http://vaglog.pl/log_208696.html
http://vaglog.pl/log_208697.html
http://vaglog.pl/log_208698.html
http://vaglog.pl/log_208699.html
Za wszelkie sugestie będę niezmiernie wdzięczny.
Pompowtryski już wstępnie zamówiłem z przebiegiem 170000 teoretycznie.
Muszę tylko po nie podjechać i ustawić się z mechanikiem.
Może ktoś podpowie, na co jeszcze mógłbym zwrócić uwagę przy okazji ich wymiany?
minimalnie tnie ci przeplywka ale nie ma to az tak duzego znaczenia. Moze zamien jeszcze miejscami pompowtryski ale wyglada na to ze sa do luftu.
Te nowe to mam nadziej ze nie jakies leżaki czyjes garazowe? Jakie korekcje mialy i bipy??
Niestety nie jestem w stanie zweryfikować ich parametrów, bo silnik dawno wyjety z auta. Auto było zciagane z niemiec na części i raczej na pewno dojechało na kołach. Brałem już od tego gościa masę innych części do innego auta i zawsze były ok. W razie było by coś nie tak, teoretycznie mogę je zwrócić. Zobaczymy.
Ta przepływka, rozumiem, że powinna jeszcze pośmigać czy powinienem się już rozglądać za nową?
tnie wartosci wiec odrobine mniej podlewa paliwa czyli mneijsza moc deczko i tylko w pewnym zakresie obr. Mozna sprobowac umyc ją mozna tez nawiercic maly otworek i tez jeszcze polata. Narazie póki co sie nia nie martw.
Z pompkami to chodzi oto ze nie moga lezec ot tak sobie dlugi czas. Nawet jak je wrzucisz do wiadra z ropa to lipa bedzie.
Stron: 1 2
Przekierowanie