Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: pedał gazu - dziwny dźwięk przy puszczaniu
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
witam,

szukałem na forum i znalazłem ten wątek (oczywiście mogłem źle szukać):
http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread.php?tid=4907

sytuacja podobna, tzn. w moim Sharanie (opis w stopce) pojawia się bardzo dziwny dźwięk przy puszczaniu pedału gazu, ale tylko podczas jazdy - kiedy auto stoi, to mogę dać nawet 5000 obrotów, ściągnąć nogę z gazu i nic nie słychać. podczas jazdy pojawia się to już przy wrzucaniu drugiego i trzeciego biegu.

słychać takie metaliczne: tyr-tyr-tyr-tyr (tak, wiem, że to głupio brzmi), 4-5 uderzeń, nie więcej ani mniej - tak jakby metalowa kulka albo linka uderzała w rurce. czytałem wspomniany wcześniej wątek i byłem z ojcem na kanale (on zna się lepiej niż ja) - wygląda na to, że poduszki i gumy są w porządku. zabraliśmy ze sobą łom i próbowaliśmy ruszać różne elementy - no nic nie dzwoniło.

może to jakiś element napędowy - te półosie o których też w tamtym wątku było wspominane?
wiem, że tak na odległość, to ciężko pomóc - może jednak ktoś z forum miał podobne przygody lub czy można to jakoś precyzyjniej zlokalizować?

pozdrawiam i dzięki
kazix
jest na forum temat o tym. Zapewne zawór DV tak warczy. Poszukaj poczytaj.
witam i dzięki za odpowiedź,

rzeczywiście - brzmi to jak "rżenie źrebaka" Smile
myślicie, że taki zawór DV może być:
http://allegro.pl/zawor-dv-obejsciowy-vw...96252.html

różnica między tym nie wzmocnionym to 10 zł - może warto wziąć ten wzmocniony?

ile może kosztować wymiana tego zaworu u mechanika - jakaś średnia cena, może ktoś już to wymieniał?

czy oprócz tego warto jeszcze wymienić jakieś "rurki" (np. w tym poście, co podawał mamwi) - od ECU?

pozdrawiam i dzięki bardzo Smile
nic nie kombinuj i kup taki jaki ma być, skoro masz rocznik '99 to masz mieć wg katalogu taki zawór:

034145710C

[Obrazek: min_60c4f6157149722de71cd15b34aaa.png]
co do wymiany to trzeba kanał latarkę i ja do zdejmowania opasek stosuję takie szczypce:
[Obrazek: szczypce-zaciskowe-MORSEA-plaskie-RMP.png]

Sprawdź ew cienki przewód między dv a kolektorem czy nie jest przetarty

Ten zawór wzmocniony do którego podałeś link to rzeczywiście zawór do silnika 1,8T ale AWC czyli po lifcie.
I po lifcie powinien być właśnie taki, wiem bo zakładałem zawór do silnika 1,8T do A4 150KM i popuszczał.
Kupiłem właśnie taki i jest ok ale ja mam polifta.
Nie wiem czy można je wymiennie stosować między sobą tzn przedliftowy 034145710C z poliftowym 06A145710N

Podsumowując powinieneś założyć taki zawór: http://allegro.pl/zawor-turbiny-upustowy...05321.html
Sprawdź w serwisie vw w Twojej okolicy u mnie w vw kosztuje on 195zł.
Co do wymiany zrób to sam nie jest to skomplikowane a zaoszczędzisz parę złotych
Nie nie, Kazix, żebyś nie przekombinował. Jeżeli to faktycznie DV, to nie ma potrzeby zaczepiać ECU. Nie ma czegoś takiego jak profilaktyczna wymiana. Tak robią "fachowcy" od siedmiu boleści i potem ludzie płaczą, bo wsadzili trzy klocki w naprawę i samochód nie jeździ. Jeżeli działa, nie słychać stuków, puków, pierdzeń - nie zaczepiać!
Link podałem ci po to, żebyś poczytał i posłuchał u siebie, skąd dobiega dźwięk. Psyk psyk czy cyk cyk to mocno subiektywne określenie. Może być kilka przyczyn dających podobne dźwięki, a w kabinie słychać, skąd on dobiega - z przodu, z boku, z góry itp. Wtedy możesz typować co pada.
witam i bardzo dziękuję za odpowiedź,

nie chciałem kombinować, tylko czytałem w tym poście o jakiś wzmocnionych, a one kosztowały 10 zł więcej - ale nie za bardzo się na tym znam, więc wolałem zapytać Smile

znajomy kolegi pracuje w serwisie VW i sprawdzi mi dostępność tego zaworu, który mi napisałeś - jeżeli nie będzie albo będzie droższy, to zamówię ten, który podesłałeś (z allegro).

czy tam są opaski metalowe (te zaciski) czy jakieś plastikowe.

jak wejdę pod auto z latarką, to przy okazji sprawdzę te wszystkie rurki, które tam są, czy nie wyglądają źle - mają w końcu 15 lat.

MEGA dzięki
kazix
dzięki MAMWI,

ja i pasażer bardzo to słyszymy - to jest jakby pod siedzeniami "pierwszego rzędu". mam samochód od pół roku i głośność wzrosła kilkukrotnie.
a z przodu, na tym "podszybiu" nigdzie nic nie słychać - auto chodzi elegancko, nie ma żadnych problemów oprócz tych hałasów związanych z pedałem gazu.

pomyślałem, że jeżeli takie wężyki kosztują kilkanaście złotych (tak wywnioskowałem z tego postu), to może warto by wymienić - stare mają już 15 lat.
najwidoczniej pomyślałem źle Smile i tyle

Mega dzięki
kazix
Zgadza się, wężyki to koszt kilkunastu złotych, ale wymienić możesz te, co są w przedziale silnika, bo na nie działa temperatura i po 15 latach są już nic nie warte. Ale wymiana wężyka w ECU to zabawa na sto fajerek i poranione ręce, więc jak nie trzeba to nie zaczepiaj.Big Grin
ok, mam już tą część (nr 034 145 710 C), w serwisie w Poznaniu (na Krańcowej) dostępna następnego dnia od zamówienia, koszt 184,30 zł.
strasznie to małe...

teraz pytanie podstawowe - gdzie mogę tego szukać :/ ?
pod silnikiem (przód) - koło filtra paliwa/baku (pierwszy rząd siedzeń), lewa - prawa strona?
poprosiłbym o jakieś dokładniejsze współrzędneSmile

w sobotę będę wymieniał - jak się uda, to zrobię jakieś zdjęcia i wrzucę do tematu Smile

pozdrawiam i WIELKIE DZIĘKI
kazix
@ Kazix i co udało Ci się wymienić ten zawór?
Bo chyba mam podobne objawy "źrebaka".
Otwarłem maskę ale nie udało mi się go zlokalizować, czy w ogóle samemu to się ogarnie czy trzeba do fachowca zajechać?

Pozdro
Stron: 1 2
Przekierowanie