Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Jaki olej do diesela - normy/marki
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.

antch

Witam.

Posiadam Sharana z 2002r 1,9TDI z pompowtryskiwaczami, przebieg: 260 000 km i jak do tej pory używałam oleju syntetycznego Shell Helix Ultra Extra 5w30.

Jednakże mój silniczek zaczął pobierać olej, a jako że nadchodzi pora wymiany chciałam go zmienić na inny - i właśnie w tym problem, gdyż nie bardzo wiem na jaki teraz przejść olej.

Bardzo proszę o poradę, gdyż nie za bardzo się na tym znam.

Z góry ślicznie dziekuję.
akurat oleje shela nie sa ze tak powiem "najszczesiwsze" Radze przejsc na jakiegos mobila lub cos innego dobrego bo marek jest sporo. Lepkosc moze pozostac a nawet ze tak powiem powinna jesli dbasz o auto.
Najważniejsza norma do Pompowtrysków
co 15 tysi. Norma Oleju 505.1
co 30 tysi. LL Norma Oleju 506.1
co 30 tysi. i co 15 tys. z DPF 507.00
Co do Oleju dobre Oleje to FUCHS, Liqui Moly, Motul
Co do Mobil są dobre ale nie wszystkie.
Oprócz normy popatrz na test NOACK jest to norma odparowalności oleju i tak np: Wspomniany Mobil ma ok. 13 gdzie np; głupi Lotos Trafic Pro 505.01 z NOACK (wg.ASTM D 5800) na poziomie 7,4.
przyzwoity wynik to 9-10.
co do Shela cytuje:
Shell Helix Ultra Extra 5W-30 ----> Charakterystyka chemiczna: Mieszanina wysoko rafinowanego oleju mineralnego, polialfaolefini i dodatków. ....czyli olej na bazie jakiegoś mixu HC+PAO z dodatkami uszlachetniającymi - HTHS 3,5. Typowy "nowoczesny olej" i to w technologii Low Saps! ja osobiście do ASZ bym jego nie zalał...jest za "słaby bo to olej dla ekologów"
Castrola też sobie podaruj.
co znaczy dokładnie: NOACK ASTM D-5800 (Noack) jest powszechnie stosowana metoda pomiaru zmienności. Pierwotnie opracowany i stosowany w Europie.
Zmienność NOACK (ASTM D-5800)
W teście Noack olej jest podgrzewany do temperatury 150 ° C na czas określony. Lżejsze frakcje ropy naftowej "gotują się", prowadząc ostatecznie do zużycia ropy naftowej, starzenia oleju i spadku wydajności
Test określa utratę odparowania smarów w wysokich temperaturach. olej silnikowy paruje, staje się cięższy i przyczynia się do słabego krążenia, zwiększenia zużycia paliwa i zwiększonego zużycia oleju, dodatkowo powoduje podwyższoną emisję spalin.

co do fajnych oleji np: z norma 506.1 polecam:
MOBIL 3000 FORMULA LD 0W30
ELF EVOLUTION CRV 0W30
SHELL HELIX ULTRA AV 0W30
AGIP 7007 0W30
Motul Specyfic 506.01

Twój silnik to norma 505.1 - Osobiście do normy 505.1 zalał bym
Liqui Moly TOP TEC 4600 5W-30
Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 (XTL-Technology)
Fuchs TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30 (XTL-Technology)

Oczywiście norme 506.1 możemy zastąpić olejem 505.1 ale wtedy jeśli zrezygnujemy z Long Life i ja tak właśnie zrobiłem bo wole wymieniać olej częściej.
Osobiście polecam Castrol EDGE Smile drogi ale warto Wink
Ja znów jeździłem i silnik maił metaliczny dźwięk i nie czyścił tak silnika jak bym chciał przed wymiana zastosowałem płukankę silnika Liqui Moly Engine Flush 300 ml , a potem przesiadłem się na FUSCH .
Silnik na Fusch aksamitnie pracuje jak by ciszej a i utrata oleju przy PD jest mniejsza a jak wiemy silniki PD z urody swojej zawsze trochę oliwy konsumują.

Zresztą jak ktoś nie chce się w głębiąc i techniczne niuanse i wszystko jedno mu to każda firma ma na stronie konfigurator doboru oleju do furanta:

FUCHS - http://www.fuchs-oil.pl/index.php?id=1152&L=0

Liqui moly - http://www.liqui-moly.pl/serwis/katalog-wymiany-oleju

mobil- http://ew5.earlweb.com/search.php?site=46

castrol - http://www.castrol.com/castrol/iframe.do...Id=7060743
Ja bym zalał Castrolem Edge z normą oleju 505.1 taką zaleca VW do pompowtrysków syntetycznym lub gdy delikatnie pobiera ci olej zalej jego pół syntetykiem.Castrol Edge nie jest tani ale za to wymieniasz jego co 15 tyś i wtedy mniej więcej wychodzi to tak jak byś zalał jego mobilem
którego wymieniasz co 10tyś.
(25-05-2011 18:20)Jabol napisał(a): [ -> ]Ja bym zalał Castrolem Edge z normą oleju 505.1 taką zaleca VW do pompowtrysków syntetycznym lub gdy delikatnie pobiera ci olej zalej jego pół syntetykiem.Castrol Edge nie jest tani ale za to wymieniasz jego co 15 tyś i wtedy mniej więcej wychodzi to tak jak byś zalał jego mobilem
którego wymieniasz co 10tyś.
sory ale cos chyba ci się pomyliło to co na Mobilu tylko 10 tyś można zrobić
Jakaś słabsza technologia. Jeśli chodzi o Mobila to lepiej utrzymuje silnik w czystości niż Castrol.
Ogólnie na Olejach syntetycznych na normie VW 505.1 robisz 15 tyś i wymieniasz , na pół syntetykach co 10 tyś.
półsyntetyk to ostateczność i katusze dla Turbo.
Ile oliwy bierze ci samochód.
Ostatnio wymieniałem olej na mobila syntetyka nie pamietam dokładnie jego pełnej nazwy ,ale w jego specyfikacji było napisane że zalecana jest wymiana oleju co 10 tys lub raz w roku.
Co do oleju syntetycznego to jest lepszy od półsyntetycznego ,przy dużych dolewkach lub gdy silnik ma jakieś nieszczelności albo ma słabe cisnienie na cylindrach lepszy jest olej półsyntetyczny.
Jeśli masz silnik PD to choćby nie wiem jakie nieszczelności miał silnik to i tak musisz lać olej o specyfikacji VW 505.01 - taki jest właśnie zalecany przez producenta ze względu na pompowtryskiwacze. Do silników z pompą wtryskową można lać inne, ale lepiej poczytać co wg producenta można. Potem są posty typu mam dopiero wymieniony olej a coś się dzieje z silnikiem....
Wcale nie trzeba sie trzymac tak sztywno tych norm vw jakiew zaleca. Na jednym oleju znajdziesz wypisana norme a na drugim nie i wcal eto nie znaczy ze ten olej sie nie nadaje do vaga. Olej ma miec klase jakosci oleju wg API minimum CF a wg ACEA B3. Norma vaga to 505 lub long life 506.

Ja polecam olej oplowski ( GM) naprawde bardzo dobry. na opakowaniu znajdziecie opis ze spelnia normy wielu marek w tym MB, BMW, Porsche, Ford. VW tez- 505.01, 502.00, 505.00 olej w pelni syntetyczny 5W40.
Przekierowanie