Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Dławienie Szarpanie 'zajęcze skoki' :-), brak mocy
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam, otóż mam taki problem z alhambrą 1.9 tdi 90 koni, przebieg 408 tys km :-D.

Wszystko chodziło ładnie, pięknie, odpala normalnie, do czasu aż zaczęło nim szarpać, właśnie te tzw. 'zajęcze skoki' przy przyspieszaniu- tak jakby coś go blokowało, dusiło. Czasem chodzi ok, ma moc, a za chwilkę dławi go, zamula, i znowu ciągnie i tak na przemian.

Filtr paliwa dzisiaj wymieniony.
Turbo wychodzi na to, że ok, bo poza tym, iż było czyszczone około 60 tys km temu, wszystkie przewody ciśnieniowe są ok, więc dzisiaj odłączyliśmy turbo i to samo. Nie wyskakują żadne błędy...........

Jakieś sugestie? Może pompa, albo wtryskiwacz, ale one w sumie nie do zajechania............
Witam.Miałem podobną sytuację. Problemem był uszkodzony zaworek N75. Jak jechałem wolno i na dotyk to jakoś to się turlało a jak wcisnąłem pedał gazu żeby przyśpieszył to wariował to znaczy szarpał jak by go coś przyhamowywało. Pomogła wymiana na nowy zawór. Smile
Łatwo to sprawdzisz pomiń zaworek n75 chodzi o wężyki i jeśli będzie chodził normalnie to masz winowajcęSmile.
ok, dzięki, popatrzę jeszcze na to i dam znać czy się udało.

Ale się tak w sumie zastanawiam, skoro odłączyliśmy wogóle turbinkę i dalej szarpało, to czy ten zawór będzie miał jakieś znaczenie?
Po mojemu to ten zawór ma znaczenie bardzo duże, ale może się mylę. Popatrz tutaj: http://majsterek-debesciak.pl/filmy.php?...film&id=10 i tutaj http://majsterek-debesciak.pl/filmy.php?...ilm&id=13. Zawory N75 i N18 są zamienne. Kwestia podłączenia przewodów.
to nie N75. On nie daje takich objawow.
więc co to moze być? Pompa pada?
Może jeszcze przepływomierz podmienię.....ale w sumie odłączałem i to samo się działo, ale spróbuję z innym.
(15-02-2014 23:36)Fred napisał(a): [ -> ]Po mojemu to ten zawór ma znaczenie bardzo duże, ale może się mylę. Popatrz tutaj: http://majsterek-debesciak.pl/filmy.php?...film&id=10 i tutaj http://majsterek-debesciak.pl/filmy.php?...ilm&id=13. Zawory N75 i N18 są zamienne. Kwestia podłączenia przewodów.
Nie zawsze te zaworki są podmienne, np: w silniku 90 KM typu 1Z lub AHU te zaworki nie podmienisz bo są inne. Zaworek N75 jest metalowy i ma całkiem inny kształt niż N18. Podmienić możesz te zaworki w 110 KM AFN tam są identyczne z wyglądu.
Jeszcze jedna sprawa nie wiemy jaki silnik ma kolega bo 90 KM były też na pompo wtryskach taki ma kolega grzesiekm.
Andrew7800 Co racja to racja.
(16-02-2014 00:30)Fred napisał(a): [ -> ]Andrew7800 Co racja to racja.

Ja mam 90 AHU a braciak 110 AFN, znam to z autopsjiSmile.
no mój 90 koni, nie pamiętam oznaczenia, ale wydaje mi się, że Z1
Stron: 1 2
Przekierowanie