Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Płyn chłodzący
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam Was.

Czy możecie mi napisać, jaki płyn chłodzący powinien być zalany do ASZ ??? Chodzi mi o to czy musi być jakiś specjalny, czy obojętnie jaki ( byle ten różowy ) ???
roz to na glikolu, nawet niektore zielone mozna dolac. Niebieskie raczej nie powinno sie lac.
A czerwony na bazie monoetylenu glikolu, można lać?
(12-02-2014 09:55)raventes napisał(a): [ -> ]jaki płyn chłodzący powinien być zalany???

Czerwony, ale powinien spełniać normę G12, G12+ (na opakowaniu powinno być napisane)
generalnie jak sie miesza to mozna lac.
Kristobal możesz napisać jaka norma obowiązuje przy płynie G 12+? Płyn jaki mam na myśli spełnia normę VAG: TL 774D, a z tego co wyczytałem to norma dla G12. Czy zatem nada się do silnika ASZ ???
Na butelce Texaco norma VW jest G12 Plus http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b096...28c32.html
Trochę informacji na temat płynów od Febi http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7fab...f6d98.html
WSKAZÓWKI

• W samochodach od roku modelowego 2008 jako dodatek do płynu chłodzącego wolno stosować tylko G 12 plus-plus zgodny z normą TL VW 774 G.
• W samochodach do roku modelowego 2007 włącznie jako dodatek do płynu chłodzącego wolno stosować G 12 plus zgodny z TL VW 774 F i G 12 plus-plus zgodny z TL VW 774 G.
• Dodatek G 12 plus-plus można mieszać z dotychczasowym dodatkiem do płynu chłodzącego G 12 plus! Znakiem rozpoznawczym obu tych dodatków jest kolor lila.
• Dodatki do płynu chłodzącego z adnotacją „zgodny z TL VW 774 G” lub „zgodny z TL VW 774 F” zapobiegają uszkodzeniom powodowanym przez mróz i korozję oraz osadzaniu się kamienia, poza tym podnoszą temperaturę wrzenia. Z tych powodów układ chłodzenia musi przez cały rok być napełniony dodatkiem do płynu chłodzącego i środkiem zabezpieczającym przed korozją.

• Szczególnie w krajach tropikalnych, płyn chłodzący przyczynia się do bezpieczniejszej eksploatacji samochodu przy wyższym obciążeniu silnika, dzięki wyższej temperaturze wrzenia.
• Odporność na zamarzanie musi być zapewniona do około -25°C (w krajach o klimacie arktycznym do około -35°C).
• Stężenie płynu chłodzącego również w ciepłych porach roku lub w ciepłych krajach nie może być obniżane przez dolewanie wody. Udział dodatku do płynu chłodzącego musi wynosić co najmniej 40%.
• Jeśli z uwagi na klimat niezbędna jest większa odporność na zamarzanie, można zwiększyć udział dodatku do płynu chłodzącego, jednak tylko do 60% (odporność na zamarzanie do ok. -40°C), ponieważ w przeciwnym razie odporność na zamarzanie zmniejsza się i poza tym pogarsza się działanie chłodzące płynu.
Na allegro nie odważę się złozyć zamówienia Smile A mam zamiar zakupić taki http://sklep.millersoils.pl/plyny-chlodn...ed-5l.html tylko on ma normę VAG TL 774D, i nie wiem czy będzie odpowiedni Shy

moherydz przeczytałem Twojego posta, ale nie ma tam niestety nic o normie VAG TL 774D.
Stron: 1 2
Przekierowanie