Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Prośba o analizę logów Sharam silnik ASZ
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Problem pojawił się po naprawie turbiny w której pękła oś.
Po naprawie auto nie przyspiesza tak jak wcześniej, stało się jakieś przymulone do ok 2500 obrotów. W okolicy 2500 obrotów czuć było przyrost mocy auto dostawało kopa.
Turbina pojechała na gwarancji do sprawdzenia. Firma stwierdziła, że jest ok, ale wymieniono mi ją na inną sztukę. Po zamontowaniu ten sam objaw.
Podmieniałem przepływkę i zawór n75 i dalej jest to samo.

http://vaglog.rtnet.pl/marekgl_159848.html
http://vaglog.rtnet.pl/marekgl_159849.html
http://vaglog.rtnet.pl/marekgl_159850.html
Nie bangla. Wrzuc jak kazdy normalny te logi na http://vaglog.rtnet.pl/
mam je w formie obrazków. Za chwilę będą dostępne.
Kolego wesol, logi już są dostępne
Przeladowuje i ECM nie jest w stanie opanowac tego przeladowania. Odkrec i sciagnij gruszke, sprawdz jak chodzi ciegno na turbinie. Sama gruszke tez obadaj. Mi to wyglada mimo to ze sie przycina geometria w tej suszarce.
Obydwie turbiny i ten sam objaw, to według mnie chyba nie jest przycinająca się geometria, do byłby bardzo duży zbieg okoliczności.
Gruszki też w sumie dwie różne, w pierwszej turbinie była moja stara, a w tej drugiej wyglądała na całkiem nową.
Tak sobie myślę, że może to tylko kwestia regulacji długości tej sztangi przy gruszce. Tylko jak ją podregulować i czy nie pogorszę sprawy jak zacznę kręcić.
zazwyczaj kręca przy regeneracji turbiny w druga strone ze turbo pozniej wstaje czyli pozniej osiaga zadane doladowanie. tu wstaje dobrze ale nie jest ograniczane doaldowanie tylko dalje sie pnie do gory. ECM wtedy powinien próbowac zbijac doladowanie ale nie widac by walczylo z tym. Jeszcze sobie tak mysle bys moze podmienil Map sensor na inny. Moze on jest dziabniety i pokazuje jakies dzwiactwa. Koszt uzywki jest smiesznie maly bo okolo 20 zl.

Na szybkiego to mozesz ta sztange wydluzyc krecac odpwiednio tymi nakretkami na sztandze.
Map sensor wymieniłem po założeniu pierwszej turbiny i nie dało efektu, ale wtedy tydzień jeździłem na map sensorze od AUY i auto jeździło ok.
Zamontuje jeszcze raz ten stary i jutro zobaczę jak będzie chodził z drugą turbiną.
Podmieniłem map sensor i dalej jest to samo.

Chodzi mi po głowie jeszcze jedno pytanie. Mam zamiar zrobić chip'a i czy to przeładowanie będzie przeszkadzać, czy może po prostu będzie można z niego skorzystać dla lepszych osiągów?
tak rozwali turbine poza tym to juz jest nibezpiecznie. Szanujacy sie tuner nie zrobi chipsa. moim zdaniem to sie klinuje geometria z czego zname kkk.
Nie zakładam nowego tematu bo to jakby ciąg dalszy walki z moim "sztanem".
Proszę o ponowną analizę logów. Co prawda to logi grupy 11 i 8 nie są całym zakresie obrotów ale tylko takie na szybko udało mi się zrobić.

Grupy: 011,008 - http://vaglog.rtnet.pl/marekgl_180851.html
Grupy: 011,003 - http://vaglog.rtnet.pl/marekgl_180852.html

Auto jest po programie ale przed chip'em było to samo a mianowicie taki spadek doładowania po obudzeniu się turbiny i osiągnięciu żądanego doładowania. Co może być tego przyczyną.

Zawór N75 jest całkiem nowy (oryginał), wężyki podciśnienia sprawdzone, dolot uszczelniony, EGR zaślepiony i wycięty programowo przy okazji chip'a, katalizator wycięty bo był taki z dodatkowym DPF'em, geometria się nie przycina, grucha też sprawdzona i jest ok.

Zrobiłem też jazdę test z diodą zamiast przepływki, VAG pokazywał cały czas wartość MAF Actual na poziomie 1249,5 i jest taki sam spadek doładowania.
Stron: 1 2
Przekierowanie