08-05-2011, 15:27
Witam.
Ostatnim czasem nosiłem się z zamiarem zamontowania oryginalnych halogenów w moim sharanie. Dość długo z tym zwlekałem, ponieważ blokował mnie fakt ingerencji w instalację. Otóż szanowni koledzy forumowicze - nic bardziej błędnego. Przynajmniej w moim sharanie przy okazji kolejnej wymiany oleju stwierdziłem na podnośniku obecnośc oryginalnych kostek od halogenów które były wpięte w zaślepki. Później w domu stwierdziłem że nie mam wolnego miejsca w tablicy bezpieczników ponieważ jest jeden odpowiadający za przeciwgielne tył i przód. Więc ZERO roboty. Wobec powyższego zakupiłem na allegro używane oryginalne halogeny wraz z ramkami, wyciągnąłem zderzak i zamontowałem halogenki wraz z ramkami do zderzaka. Kolejną sprawą było zakupienie panela z wyłącznikiem pod halogeny. Wyłącznik na allegro? kosmiczne ceny. I tutaj kolejny szczegół istotny którym chciałbym się z Wami podzielić.
Wyłącznik do sharana na światła to ten sam co w vento i golf III. Jedyna różnica to CENA. Wystarczy więc kupić taki panel za 30 zł od wymienionych pojazdów VW, wypiąć układ z płytką z naszego sharana i zostawić sobie na pamiątkę. Nastepnie trzeba rozebrać półksiężyce po których "jeździ" okrągły wyłącznik.Półksiężyce z zaadoptowanego wyłącznika wstawić do sharanowskiego panela, wpiąć płytkę i halogenki świecą jak cholera !. Zaoszczędziłem minimum 100 zł kosztem włącznika. Jedyną wadą będzie to, że nie będzie kontrolki halogenów w kolorze zielonym, ponieważ jest zaślepiona w obudowie wyłącznika. Ale i to możnaby zrobić wystawiając przelutowaną diodę. Podobną sytuację z wyłącznikiem miałem okazję sprawdzić w wyłączniku Audi A6 mojego ojca. Wyłącznik mu się wyrobił i go zblokowało, więc zrobiłem to samo z tymi zapadkami. Korzyść? kolejna kasa w różnicy wyłączników.
Pozdrawiam
Ostatnim czasem nosiłem się z zamiarem zamontowania oryginalnych halogenów w moim sharanie. Dość długo z tym zwlekałem, ponieważ blokował mnie fakt ingerencji w instalację. Otóż szanowni koledzy forumowicze - nic bardziej błędnego. Przynajmniej w moim sharanie przy okazji kolejnej wymiany oleju stwierdziłem na podnośniku obecnośc oryginalnych kostek od halogenów które były wpięte w zaślepki. Później w domu stwierdziłem że nie mam wolnego miejsca w tablicy bezpieczników ponieważ jest jeden odpowiadający za przeciwgielne tył i przód. Więc ZERO roboty. Wobec powyższego zakupiłem na allegro używane oryginalne halogeny wraz z ramkami, wyciągnąłem zderzak i zamontowałem halogenki wraz z ramkami do zderzaka. Kolejną sprawą było zakupienie panela z wyłącznikiem pod halogeny. Wyłącznik na allegro? kosmiczne ceny. I tutaj kolejny szczegół istotny którym chciałbym się z Wami podzielić.
Wyłącznik do sharana na światła to ten sam co w vento i golf III. Jedyna różnica to CENA. Wystarczy więc kupić taki panel za 30 zł od wymienionych pojazdów VW, wypiąć układ z płytką z naszego sharana i zostawić sobie na pamiątkę. Nastepnie trzeba rozebrać półksiężyce po których "jeździ" okrągły wyłącznik.Półksiężyce z zaadoptowanego wyłącznika wstawić do sharanowskiego panela, wpiąć płytkę i halogenki świecą jak cholera !. Zaoszczędziłem minimum 100 zł kosztem włącznika. Jedyną wadą będzie to, że nie będzie kontrolki halogenów w kolorze zielonym, ponieważ jest zaślepiona w obudowie wyłącznika. Ale i to możnaby zrobić wystawiając przelutowaną diodę. Podobną sytuację z wyłącznikiem miałem okazję sprawdzić w wyłączniku Audi A6 mojego ojca. Wyłącznik mu się wyrobił i go zblokowało, więc zrobiłem to samo z tymi zapadkami. Korzyść? kolejna kasa w różnicy wyłączników.
Pozdrawiam