Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: 2.0 ATM ubywa oleju
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.

armandobond007

Witam, mam taki przypadek z moim szarikiem, mianowicie ubywa oleju, jakieś 0,3 litra na 1000 km, na spodzie przepustnicy pojawiły się krople oleju. Nie kopci, płynu nie ubywa, przez korek wlewu nie dymi, przez bagnet też nie, power OK. Mam pytanie, w rurce gumowej, która idzie od pokrywy zaworów i wchodzi do dolotu przed przepustnicą pojawiło się "masło", odkąd zrobiło się chłodniej i wygląda jakby była przytkana, zapewne do wyczyszczeniaWink, ale zastanawia mnie inna sprawa, do przepustnicy dochodzą dwie rurki gumowe, jedna idzie do zbiorniczka wyrównawczego a druga wchodzi na króciec który wystaje z bloku i tuuuuuu jest pytenie po co????????, z tego co zaobserwowałem to z pod tej rurki się poci, czy czasem nie ciągnie tędy oleju?????????? Jeśli ktoś zna odpowiedzi na moje pytania to z góry dziękuję
Witam, nie zakładam nowego tematu bo problem mam podobny.
Silnik 2,0 ATM 2001r.
Po zakupie była zakładana instalacja gazowa - ściągany kolektor, wszystko w czystości - w renomowanym zakładzie na Śląsku. Wymienione przy okazji świece, kable Beru, olej,filtr powietrza. Przy montażu okazało się, że jest problem z dogrzaniem auta, prawdopodobnie korek od zbiornika wyrównawczego. Nic nie robiłem wg. mnie wszystko jest ok. Auto zostało docelowo zakupione żonie więc nie jeździłem do momentu pierwszego serwisu gazu po 1000 km. Na serwisie wyszło, że jest problem z zaworem EGR i sonda ma złe parametry. Została zrobiona ponowna regulacja i od tego momentu nie ma żadnych błędów, silnik chodzi dobrze, może jest trochę zamulony. W tej chwili przejechane 1500 i włączyła się lampka niskiego poziomu oleju. Dolałem grubo 1 litr. Korek zapaćkany masłem. Po zakładaniu instalacji dolewałem płynu więc nie wiem czy ubyło. Zrobiłem kreski na zbiorniku i obserwuję.
Wyczytałem na forum , że pierwsza czynność to sprawdzić spaliny. Nie wiem gdzie na Śląsku to zrobić. Zakładam , że uszczelka walnięta oby...
Dodam, że autem jeździ żona na bardzo krótkich dystansach. Dom - szkoła - praca, parę wypadów z dziećmi. Po zakupie auta wypaliła się skrzynka bezpiecznikowa, założona jest nowa i nie mam z tym problemów.

Ma ktoś jakieś porady co robić w pierwszej kolejności. Wiąże z autem bardzo wielką przyszłość :-) duża rodzina, wypady z przyczepą kempingową itd..
Z góry wielkie dzięki za pomoc.

pozdrawiam
Tomek
co do UPG to nie zawsze da sie wykryc tak odrazu. CO do spozycia oleju to pamietaj ze oleju mz ei ubywac i pryzbywac. Piszesz ze auto jeżdzi na malych odcinkach to nie oczekuj tutaj rewelacji. DO takiej jazd to silnik elektryczny sie nadaje a nie spalinowy. Przy takiej eksploatacji auta masz wiecznie silnik nieodgrzany. Nieodgrzany to tloki nie sa okragle i olej ma prawo uciekac i pierscieniami i zaworami.

Ford61

(03-01-2014 01:20)bebok napisał(a): [ -> ]Witam, nie zakładam nowego tematu bo problem mam podobny.
Silnik 2,0 ATM 2001r.
Po zakupie była zakładana instalacja gazowa - ściągany kolektor, wszystko w czystości - w renomowanym zakładzie na Śląsku. Wymienione przy okazji świece, kable Beru, olej,filtr powietrza. Przy montażu okazało się, że jest problem z dogrzaniem auta, prawdopodobnie korek od zbiornika wyrównawczego. Nic nie robiłem wg. mnie wszystko jest ok. Auto zostało docelowo zakupione żonie więc nie jeździłem do momentu pierwszego serwisu gazu po 1000 km. Na serwisie wyszło, że jest problem z zaworem EGR i sonda ma złe parametry. Została zrobiona ponowna regulacja i od tego momentu nie ma żadnych błędów, silnik chodzi dobrze, może jest trochę zamulony. W tej chwili przejechane 1500 i włączyła się lampka niskiego poziomu oleju. Dolałem grubo 1 litr. Korek zapaćkany masłem. Po zakładaniu instalacji dolewałem płynu więc nie wiem czy ubyło. Zrobiłem kreski na zbiorniku i obserwuję.
Wyczytałem na forum , że pierwsza czynność to sprawdzić spaliny. Nie wiem gdzie na Śląsku to zrobić. Zakładam , że uszczelka walnięta oby...
Dodam, że autem jeździ żona na bardzo krótkich dystansach. Dom - szkoła - praca, parę wypadów z dziećmi. Po zakupie auta wypaliła się skrzynka bezpiecznikowa, założona jest nowa i nie mam z tym problemów.

Ma ktoś jakieś porady co robić w pierwszej kolejności. Wiąże z autem bardzo wielką przyszłość :-) duża rodzina, wypady z przyczepą kempingową itd..
Z góry wielkie dzięki za pomoc.

pozdrawiam
Tomek

Witam mam taki sam problem!!!! Auto też z gazem.
We wlewie oleju masło a i z grzaniem problem mimo że wymieniłem termostat. Na 4500 km dolewam litr oleju. Do pracy dojeżdżam 15 km a i tak auto się nie nagrzewa. Jeżeli ktoś ma pomysł co to może być to będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
Remigiusz (Ford61)Huh
W pierwszej kolejności zrób porządek z dogrzaniem auta. Po 10 km powinieneś mieć 90 C na budziku, bez tego nie dojdziesz do ładu tym bardziej, że masz założonego junkersa.


W moim przypadku prawie wszystko się wyjaśniło Big Grin

Jeżeli chodzi olej to było za mało wlane przy wymianie na nowy. Wyrównałem poziom oleju i borygo, zaznaczyłem sobie wszystko i okazało się, że ubywa tylko trochę oleju. Przy mrozach wyszło, że jest problem z dogrzaniem silnika. Wymieniony termostat i wszystko wróciło do normy.

Pozostał mi tylko problem EGR. Po wykasowaniu błędu po paru dniach znowu się pokazuje. Będę musiał wyczyścić zawór. Potrzebuję dokładny Tutorial z czyszczeniem ustrojstwa. Nie mam pojęcia gdzie się znajduje.

Wcześniej zawsze miałem Hondy - jeszcze jedną mamSmile- tam są problemy z przepustnicą i z jej bypasem (zawór krokowy) Wyciągałem i czyściłem nie raz i zawsze pomagało. W tym przypadku też powinienem sobie dać radę .



Z góry wielkie dzięki za pomoc.
pozdrawiam
Tomek
(11-02-2014 19:16)bebok napisał(a): [ -> ]Pozostał mi tylko problem EGR. Po wykasowaniu błędu po paru dniach znowu się pokazuje. Będę musiał wyczyścić zawór. Potrzebuję dokładny Tutorial z czyszczeniem ustrojstwa. Nie mam pojęcia gdzie się znajduje.

Problem z EGR załatwiłem tak jak pisał @Wesoł, czyli wkręcenie śrubki w wężyk podciśnienia EGR. Problem znikł po 5 godzinach błąd się samoczynnie skasował. Po 2 tygodniach pojawił się znowu. Podłączyłem VAG-COM 311 -na razie nie potrafię zrobić logów- skasowałem błędy. W trakcie zabawy wagiem znalazłem taki komunikat :

[Obrazek: 10s5ija.jpg]

Według opisów wszystko jest walnięte: EGR , sondy lambda , catalizator.

Bardzo proszę o porady, jakikolwiek.

pozdrawiam
Te autka tak już mają z tym olejem, mój podobnie pobiera i znajomych też.
Witam. Mój Sharan też zjada olej. Po najechaniu około 2500 km dolałem grubo pod litr. W wakacje miałem okazję pojeździć trochę po kraju i przy okazji rozmawiałem z kilkoma fachowcami od niemieckich motorów i oni generalnie opisywali temat tak : te typy tak mają.
Witam po przerwie. Wrócę do tematu znikającego oleju . W lipcu 2017 zachciało mi się wymiany rozrządu co skończyło się remontem za 4,5 k PLN..... Bo brak kompresji , bo panewki , bo uszczelniacze i takie tam ... Ale efekt końcowy był taki że poprawiła się moc maszyny , odczuwalna różnica i zjadanie oleju jakby spadło ! Jeżdżę różnie ... do 2000 na miesiąc a oleju dolewam w tym czasie setkę , czasem dwie i utrzymuję poziom trochę powyżej MIN na bagnecie . Czyżby remoncik poprawił sytuację ?
olej znika poprzez pierscienie uszczelniajace ktore sa wada konstrukcyjna, i zostaje spalony w komorze spalania po czym jest wydalony z hukiem poprzez tlumik burczenia, temat wyjasniony , na uleczenie tego potrzeba wiecej funduszy jak na zapas oleju do konca zywota tego ATM
Przekierowanie