Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Uszczelka i miska olejowa Sharan po lifcie
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Siema

piszę, bo mam problem ze znalezieniem uszczelki miski olejowej do mojego sharana 2000r 1.9 tdi AUY. Zaczynam wątpić, czy ona tam jest, bo słyszałem opinie, że tylko sylikonowo to się uszczelnia. Etka online, z której korzystałem, nie działa i nie mogę sprawdzić tej uszczelki.

Tak więc, muszę zdjąć miskę w celu jej przegwintowania. U mnie w uk nie mogę znaleźć uszczelki. Wszystko, co mi wyskakuje, to modele sprzed lifta, gdzie kształt miski jest inny. Na allegro też jest tylko przedliftowa. W googlach cięzko mi ogarnąć temat, bo niby są jakieś inne kształtem, ale nie znalazłem nic, co na 100% potwierdzi mi, że to ta uszczelka. To ta uszczelka istnieje, czy nie? Big Grin czy mam kupić tubkę specjalnego sylikonu za 3 funty i po sprawie?
Po lifcie na sylikon. Przed liftem było zamiennie sylikon lub uszczelka.
Aaaa, to ciekawe, że jej nie mogę znaleźć Big Grin ale zmyliła mnie uszczelka, którą widziałem jakiś miesiąc temu na ebayu. Niby febi, niby do polifta...
Myślałem że też będzie czekać mnie wymiana misy. Szukałem uszczelki a znalazłem odpowiedni silikon taki -> http://www.motointegrator.pl/produkty/32...o-100-gram
A co chcesz gwintować? Jeśli otwór pod korek do spuszczania oleju to u mnie mechanik zrobił to na aucie. Posiadał taki komplet do regeneracji gwintów świec zapłonowych w głowicy. Na początek jeździłem z wkręconą świecą w miskę, hmm, diesel ze świecą zapłonową. Przy najbliższej zmianie oleju wkręciłem dotoczoną na klucz 17-tkę. Od tamtego czasu zrobiłem jakieś 8 wymian oleju i jest ok.
Kupiłem taki zestaw naprawczy - gwintownik, śruby i podkładki. Ale ja będę zdejmował michę. Nie chcę, aby opiłki dostały się do środka.
W AUY pewnie podobnie - żeby dostać się do wszystkich śrubek to trzeba ściągnąć metalową osłonę od koła zamachowego.
Alhambra 2001 silnik AUY- zerwany gwint w misce olejowej- nie mogę wykręcić korka oleju (kręci się, ale nie wykręca). Kupiłem korek M16x1,5 (od Renaulta), mam zestaw gwintowników. Czy ktoś z szanownych forumowiczów demontował miskę od tego modelu silnika? Nie jest to klasyczna miska olejowa jak pewnie w większości samochodów. Czy ma ktoś jakieś praktyczne wskazówki?
ja robilem w borze przy asz na m16 bez zdejmowania misy. w auy jest podobnie wykrec czujnik poziomu i temp oleju masz wiecej miejsca wtedy do ewentualnego czyszczenia i dmuchania kompresorem a na koncu możesz go przelac olejem zeby resztki opiłek wypłynęły. Ale twoja decyzja.Wykrecajac korek wyciagaj odrazu moze złapie i się wykręci.A podkladke dałem taką metalowa wraz z oringiem.
(21-08-2015 21:09)wojrol napisał(a): [ -> ]Czy ktoś z szanownych forumowiczów demontował miskę od tego modelu silnika? Czy ma ktoś jakieś praktyczne wskazówki?
Wszystko jest logicznie b.proste. Jedyna wskazowka to taka ze jak bedziesz odkrecal miske pomiedzy skrzynia a silnikiem sa 3 sztuki i tam musisz sobie ustawic dumase w takim punkcie gdzie bedziesz mial wyciecie ktore pozwoli ci bez nerwow odkrecic te 3 srubki 6mm.

(23-08-2015 09:36)motik1 napisał(a): [ -> ]w auy jest podobnie wykrec czujnik poziomu i temp oleju
Zrobi tak i wszystki niemal olej wyladuje na ziemi!!
Stron: 1 2
Przekierowanie