Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: sharan 1.8t , znikajacy płyn i częste załaczanie wentylatora po jeździe
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam.
Jestem pierwszy raz na forum Smile
Kupilem niedawno sharana 1.8 t benzyna z 2001.
Byłem w serwisie i pare rzeczy naprawiłem,wymieniono mi termostat i tutaj mam dziwny problem.
Po przejechaniu ok.1000 km sprawdziłem plyn i był na minimum.
W piątek (dziś jest wtorek) dolałem do kreski max i dziś spojrzałem a on jest na minimum.
Nic mi nie cieknie,olej sprawdzałem i nie mam mleka w silniku.
O co chodzi ?
Czy ma to cos wspólnego z tym ,ze prawie za każdym razem pare minut po zgaszeniu silnika zalacza się wentylator ?
Nigdy nie miałem auta z turbina i kumple radzili mi by przed wylaczeniem silnika sobie pochodzila turbina z minute,dwie bo to dla niej zdrowiej.
Dodam ,ze nie jezdze za bardzo dynamicznie bo to nie formula 1 Smile

Pozdro[/align]
Jeśli po wymianie termostatu nie odpowietrzyli i nie dolali płynu na maksa to własnie to jest tego powodem, jeśli to zrobili to niestety uszczelka pod głowicą najszybciej jak takie objawy, miałem kiedyś tak w innym dupowozie ...
Witam.
Mam ten sam problem z włączającym się wentylatorem nawet podczas jazdy. Doszedłem że steruje tym czujnik(czujnik dla pojazdów bez dodatkowego ogrzewania) znajdujący się przy dodatkowej pompie wody (po odłączeniu go wetnylator przestaje działać). Stwierdziłem, że to on jest winny i kupiłem nowy w serwisie ( 90,-). Niestety na nowym jest to samo. Nie wiem też kiedy działa ta dodatkowa pompa wody. U mnie po zgaszeniu silnika słychać że się załącza i działa około 3 może 2 minut.
Pozdrawiam
wpierw bym dobrze odpowietrzyl uklad wodny ale wietrze ze to jednak UPG.
A jest jakiś sposób na odpowietrzenie ? I co to jest UPG ?
Uszczelka Pod Glowicą. Odpowietrzyc mozesz na rózne sposoby ale wydaje mi sie ze poprostu odpowietrzasz na wszystkich mozliwych punkatach, delikatne odpinanie wezy itp a zbiorniczke musi byc zalany dosc dobrze w tym czasie.
Uszczelka pod głowicą odpada bo silnik po remoncie i nie ubywa płynu. Zauważyłem jedynie jak wymieniłem ten czujnik to ze dwa dni było ok. Teraz znowu się załącza i to podczas jazdy bo widać po światłach. Zastanawiam się czy ta dodatkowa pompka działa w czasie pracy silnika ?
i myslisz ze ktos by zrobil tak auto zeby cala praca silnik zalezala od marnej pompki elektrycznej?? A ta pompa wodna glowna napedzana psakiem to dla dekoracji jest. To z epo remoncie to juz nie musi oznaczac ze musi byc koniecznie dobrze przez kolejen 10 lat. Czlowiek tez żył, żył i nagl eumarł i jedna umarl jak mial 90 lat a drugi jak mial 90 dni. Bywa roznie jak widac.
Dzieki za info o odpowietrzeniu.Nie sadzilem,ze potrzeba bo przecież chyba logiczne jest ,ze w serwisie przy takiej akcji kolesie musza odpowietrzyć auto...
Odpowietrzylem na parkingu i przybylo trochę plynu ,później przejechałem się i miałem plynu tyle,ze az sam się wylewal.
Kolesie z serwisu nie odpowietrzyli bo po co.Wystarczy zmienić termostat,zmienic plyn i ok...
Na marginesie - nie polecam serwisu Wojtanowicz we Wroclawiu...

Co do wentylatora to nie sprawdzałem.Sprawdze jutro.
co do odpowietrzania to wydaje mi się że jakieś dziwne sprawy opisujecie
odkręć korek daj nagrzewnice w aucie na max i zagrzej do włączenia wentylatora
zakręć korek i jak silnik ostygnie to sprawdź poziom płynu pewnie opadnie

wymieniałem przy tym silniku kilka razy płyn i nigdy nie było najmniejszego problemu z odpowietrzeniem
Stron: 1 2
Przekierowanie