Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Nie działa tempomat 2.8 VR6 Syncro
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Drodzy koledzy,

nie działa mi tempomat. W sumie to odkąd wziąłem samochód od wuja to nigdy tempomat nie oddychał, ale teraz przed sprzedaniem go chciałbym, żeby wszystko było w nim jak w zegarku i jedynym mankamentem jaki mi został, to ten nieszczęsny tempomat...

Uruchamiając go na manetce nie zapala się żadna ikonka na tablicy. Żaden bezpiecznik nie jest przepalony. Nie wiem od czego mam w ogóle zacząć poszukiwania.

Przeglądałem forum, ale w sumie nic nie znalazłem co by mogło mi pomóc. Poza tym wątki były dość stare, może znalazłby się ktoś, kto miał problem i go rozwiązał Smile

Nie ukrywam, że wybierać się będę do elektronika w celu przejżenia jeszcze całej instalacji i ewentualnych poprawkach, dlatego może bym mógł mu jakiś pomysł podrzucić za Waszą radą Smile

A zapomniałbym - '98, automat
W '98 nie będziesz miał kontrolki na desce. Pierwsze co to sprawdziłbym na VAGU czy jest aktywowany i czy reaguje (zmiana 0 na 1). Już to opisywałem - poszukaj.
Jak się aktywuje tempomat w benzynie przed liftem?
Przecież tak jest sterownik i pompka wpięte do instalacji niezależnie od BSI.
(22-10-2013 20:49)rodzynek napisał(a): [ -> ]Jak się aktywuje tempomat w benzynie przed liftem?
Przecież tak jest sterownik i pompka wpięte do instalacji niezależnie od BSI.

Znowu nie popatrzyłem na silnik Blush
rodzynek - możesz napisać coś więcej w takim razie o układzie tempomatu? Jest on jak rozumiem hydrauliczny, jeżeli mam do czynienia z pompką. Jest to jakiś osobny układ czy może wpięte jest to pod układ wspomagania kierownicy?

Jakieś rady od czego zacząć poszukiwania usterki?

W poniedziałek mam się umówić z elektromechanikiem na wizytę, ale jak widzę problemem może być tutaj mechanika aniżeli instalacja. Dobry trop obieram?
Układ jest pneumatyczny. A właściwie tylko część wykonawcza. Sterowanie jest elektryczne. Manetką dajesz sygnał na sterownik (pod schowkiem, bliżej konsoli środkowej), sterownik uruchamia pompkę elektryczną (pod lewym błotnikiem, za kierunkowskazem), pompka pompuje powietrze do siłownika pneumatycznego sterującego pedałem gazu (na szczycie pedału). Wyłączyć układ można manetką, albo deptając pedał hamulca albo sprzęgła - odpowiedni sygnał rozłącza układ.

I u mnie też coś nie działa - pompkę słychać, ale ta działa jakby na pół gwizdka i tylko przez ułamek sekundy. i nie mam czasu z tym powalczyć.
gumowe przewody sprawdźcie przy pompce, u mnie skruszały i wysypał się tempomat.

swirek_-99

witam chciał bym się dołączyć do tematu ponieważ posiadam sharana 2,8 syncro w automacie i z fabrycznym tempomatem który nie działa z początku okazało się że zęzyk pęknięty przy pompce wymieniono na nowy i nic,wymieniłem również pompkę która i tak była sprawna ,gruszę również sterownik też czujnik na pedale hamulca i sterownik i manetkę również .Jedynie nie mogę vagiem sprawdzić manetki bo w bloku 006 wyskakuje inna opcja nie pisze tam crusrier contro .proszę pomoc ConfusedConfused Brak mi już pomysłów zastanawiam sie czy jest jeszcze gdzieś ukryty przekaźnik .
Za konsolą jest jeszcze mały moduł sterujący tempomatem. Sprawdzałeś? Po niedzieli możemy się spotkać - mam moduł w zapasie Wink
Przekierowanie