Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Zmiana silnika z AUY na AVF/inne
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5
W związku z problemami jakie mam w swoim sharanie z silnikiem wpadłem na pomysł aby zmienić silnik. Mam do kupienia sprawdzony kompletny silnik z Audi A4 2004r 130 KM o symbolu AVF. Pierwsze oględziny wykazały że z mojego AUY trzeba będzie przełożyć kolektor oraz turbinę, obudowę rozrządu i jakieś inne drobne rzeczy będą do zrobienia, sterownik powiedziano mi że może zostać z mojego AUY, choć jak by coś miało być nie tak to sterownik śmiało będę mógł przełożyć z audi. Pytanie do Was czy taka przekładka ma sens ? Czy to będzie działać ? Czy turbina z AUY będzie dobra do AVF. Może ktoś z Was bawił się w coś takiego i podzieli się wskazówkami.
juz bylo na forum o tym wczesniej. Silnik z audi jest podluznie postawiony wiec ma kilka elementów inaczej ulozonych wiec trzeba przekladac od auy osprzet. Sterownik to raczje marny pomysl bo w audi masz immo zsynchronizowane z licznikiem czego nie ma w naszych sga. Sam slupek mozesz przelozyc ale jakies dorbne bajedy jak podstawa filtra oleju czy miska olejowa nie bedzie pasowac. Sam slupek podejdzie.
Tak czytałem te wątki, rozumiem że trochę rzeczy będzie trzeba przełożyć, zastanawialiśmy się tylko nad tym czy turbina będzie mogła być przełożona z mojego AUY do AVF no i teraz zacząłem się zastanawiać nad elektroniką czy to będzie współpracować, rozmawiałem z facetem który zajmuje się przekładaniem silników i stwierdził że sterownik powinienem zostawić swój, w razie czego jednak będę mógł zastosować ten z audi z tym że to będzie chyba bardziej skomplikowane. Jeszcze jedna sprawa która dotyczy skrzyni biegów, w audi jest 6 biegowa i u mnie też ma biegów, czy one są podobne i nie będzie problemów z kompatybilnością ?
ja przekładałem cały słupek z ASZ cały osprzęt był z AUY i gdyby nie pompki nie od tego silnika to wszystko hula fajnie mam włożoną nową turbinkę teraz poszukuję tylko pompowtrysków i powinienem być zadowolony. na pewno musi być przełożona miska olejowa ( mocowania rury ic itp) troszkę pracy będzie trzeba włożyć pompki też musisz zostawić oryginalne jak zostawiasz sterownik.
Pompki moga byc inne tyle ze musi jechac do tunera ktory to ogarnie i podpasuje.
No więc sprawa z przekładka na chwilę obecną wygląda następująco, słupek z osprzętem z AUY jest już zamontowany, na parę sekund został odpalony na sterowniku od AUY, niestety nie reagował na pedał gazu, jutro będzie składany już na gotowo, ale zaczynam się martwić tym moim sterownikiem i pompkami które były w AVF tym bardziej że w moim rejonie niema raczej dobrego fachowca który by mi to ogarnął.
ja ci mowie przekladaj pompki od tego AUY a sterownik zostaw ten co miales w sharanie z AUY. Jesli sie juz uporasz z autemi te pompki masz liche to mowie ci podjedz do jakiegos tunera to ci te pompki z AVF przelozy i spasuje programowo juz na miejscu.
No właśnie pompek raczej nie będę mógł przełożyć bo chyba dokonały swojego żywota, dlatego też decyzja o zmianie nastąpiła tak szybko, w czwartek zaczął mi okropnie dymić i po przejechaniu może niecałego kilometra zgasł i już nawet nie było mowy żeby odpalił. Najgorzej jak mi przyjdzie jechać gdzieś kilkadziesiąt kilometrów do dobrego fachowca. Jeszcze zobaczę co dziś moi mechanicy wymyślą, wczoraj dzwoniłem żeby przekazać to co wczoraj przeczytałem, to stwierdzili że będą się bawić w razie czego z tym sterownikiem z audi, ale to już więcej kombinowania będzie, a i tak nie wiadomo czy to po takich zabiegach zechce odpalić.
powinien na tych pompkach tez chodzic. Sterownik masz zostawic ten od auy. Dobrze ci radze
Moj tez mi zgasl jak robilem glowice i okazalo sie ze w oleju jest tyle ropy bo puscil uszczelniacz na pompowtrysku i przejechalem zaledwie 500metrow i auto zgaslo,okazalo sie ze 17 litrow oleju z ropa bylo w silniku jak spuscilem
Stron: 1 2 3 4 5
Przekierowanie