Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Pięknie prosze o analize logów dla AUY
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Kupiłem niedawno Alhambrę i chciałbym wiedzieć czy w niej wszystko gra, ew. co mnie czeka do wymiany przed zimą, albo co warto sprawdzić teraz aby uniknąć większych kosztów w przyszłości.

Na razie niestety tylko logi statyczne:

Log (0 - 003)
Log (1 - 011)
Log (2 - 004)
Log (3 - 000)
Log (4 - 003,003,003)
Log (5 - 011,011,011)
Log (6 - 001,003)
Log (7 - 001)
Log (8 - 007)
Log (9 - 023)
Log (10 - 013)
Mam jeszcze pytanie :
Zrobiłem odpytanie modułów w samochodzie i wypluło mi takie coś:

Kod:
VAG-COM Version: Release  311.2-N


Chassis Type: 7M - Seat Alhambra
Scan: 01,02,03,08,09,15,16,17,18,29,36,37,39,45,46,55,56

Address 01     -------------------------------------------------------
   Controller: 038 906 019 ET
   Component: 1,9l R4 EDC 0001SG  1268
   Coding: 00002
   Shop #: WSC 00020
2 Faults Found:
17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus
            P1256 - 35-10 - - - Intermittent
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
            P1557 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A

Address 03     -------------------------------------------------------
   Controller: 7M3 907 379 B  
   Component: ESP     20    CAN  V005
   Coding: 18952
   Shop #: WSC 01317
No fault code found.

Address 08     -------------------------------------------------------
   Controller: 7M3 907 049    
   Component: Klimabetaetigung    0303
   Coding: 0000000
   Shop #: WSC 00000
2 Faults Found:
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
            009 - Open or Short to Ground
00926 - Terminal 30
            002 - Lower Limit Exceeded

Address 09     -------------------------------------------------------
   Controller: 7M3 962 258 L  
   Component:    Multifunkt.Einh  0001
   Coding: 16385
   Shop #: WSC 01317
2 Faults Found:
00967 - Left Turn Signals
            28-00 - Short to B+
00968 - Right Turn Signals
            28-00 - Short to B+

Address 15     -------------------------------------------------------
   Controller: 6Q0 909 605    
   Component: 0Q AIRBAG VW5  0G   0006
   Coding: 12369
   Shop #: WSC 01317
1 Fault Found:
00532 - Supply Voltage B+
            07-10 - Signal to Low - Intermittent

Address 17     -------------------------------------------------------
   Controller: 7M7 920 800 E  
   Component: KOMBIINSTRUMENT VDO V20
   Coding: 01121
   Shop #: WSC 49247
No fault code found.

Address 18     -------------------------------------------------------
   Controller: 7M3 815 071    
   Component: HEIZG. B/D5W       0001
5 Faults Found:
01414 - Combustion-Air Blower (V6)
            36-00 - Open Circuit
01414 - Combustion-Air Blower (V6)
            36-00 - Open Circuit
01414 - Combustion-Air Blower (V6)
            36-00 - Open Circuit
01414 - Combustion-Air Blower (V6)
            36-00 - Open Circuit
01491 - Glow-Plug for Heater (Q9)
            36-00 - Open Circuit

Address 56     -------------------------------------------------------
   Controller: 7M7 035 152    
   Component:  Radio BNO         0005
   Coding: 00001
   Shop #: WSC 00020
1 Fault Found:
00852 - Loudspeaker(s): Front
            36-00 - Open Circuit

End   -------------------------------------------------------

Bardzo ładnie proszę kogoś ogarniętego z tymi cyferkami o analizę ich Smile
Jakies problemy z czujnikiem temperatury cieczy chlodzacej. Trzeba sprawdzic kabloteke i sam czujnik bo jest podwójny. Oczewiscie klasyczny notlauf- wywalilo i blad i widac nawet w logu statycznym 011. Jakies tam jeszcze bledy na sterowaniu temperatura nawiewu takze na dogrzewaczu itd.
a co to takiego ten klasyczny notlauf ?

czujnik temperatury to by się zgadzało bo potrafi mi wskazówka wariować jak postoi przez noc i ze 20 minut jeździ od 50 do 90. Choć nie zawsze tak ma - w chwili jak były robione testy wskazówka pokazywała jak należy. Czy ten błąd to bardziej czujnik uszkodzony, czy po prostu zaśniedziały (tak z praktyki)?

Zauważyłem w błędach ten klasyczny kod dotyczący dogrzewacza - teraz pytania:
- wywala błąd że świeca uwalona - czy to jest konkretny typ świecy ?
- często jest też wypalone sitko - czy idzie to gdzieś dokupić (jak już będzie piec ściągnięty po świeczkę to może i to sitko nieszczęsne za jednym zamachem zrobić?)
- jest też błąd zdaje się dmuchawy piecyka - można prosić aby przyjrzał się temu błędowi ktoś bliżej ?

Mam też pytanie na temat radia - w instrukcji serwisowej z tąd: http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread.php?tid=649 jest napisane że kod radia można zaczytać (a wręcz trzeba) w działającym systemie - znaczy póki nie wyświetla SAFE - Czy ma ktoś pomysł jak to się robi (radio Seat Elba - ponoć to samo co Beta - kaseciak z 2x20W) ?
o notlaufie to mozesz wszedzie poczytac. TO klasyczny przypadek przeladowania turbiny. Kazde forum vagowskie o tym trąbi. Co i jak tez jest opisane i nawet unas.

Co do dogrzewacza to tez jest juz o tym na forum walkowane dlugo i caly czas temat aktualny jest. PRzerwa w obwodzie swieczki czyli spalona lub przerwana kabloteka. PRzerwa w dmuchawie powietrza dogrzewacza to to samo co ze swieczką. Nic wiecej nikt ci nie powie bo masz to wyciagnac i samemu obadac i usprawnic.

Czujnik temperatury to tak jak ci napisalem- sa pryzpadki uwalonego czujnika i zasniedzialych styków. MAsz to sam zbadac bo to 5 mnut roboty a nawet 2 minuty.
Przekierowanie