Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Kick-down
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Witam. Napiszcie co może być przyczyną raz działającego a raz nie kickdownu. Interesuje mnie każda możliwa ewentualność.
Kolego napisz po polsku,tu jeszcze nie ma zielonej wyspySmile
Kickdown to z tego co wiem dynamiczna redukcja w automacie Wink
Dzięki Scrappy za translację(cokolwiek to znaczy)Smile
goozik to znaczy wciśnięcie pedały gazu do końca , chodzi on całkiem inaczej niż przy skrzyni manualnej , jest dwustopniowy

volksharan może są problemy na stykach i raz jest łączność i idzie impuls a raz nie , zacząłbym od sprawdzenia łączności
Nie, to już wytłumacz chłopu to porządnie bo będzie robił kickdown w manualu :-)

Jak jedziesz na wyzszym biegu i chcesz gwałtownie przyspieszyć to redukujesz bieg o jeden lub nawet dwa. To ty wybierasz jaki skok musisz wykonać na podstawie własnego doświadczenia i obserwacji pracy silnika (obroty, predkosć i bieg). Jak nie zredukujesz to przyspieszasz ale wolniej. W wielu przypadkach takie przyspieszenie jest wystarczające.

W automacie operujesz gazem a skrzynia na podstawie prędkości i obciażenia dobiera bieg. Chcesz przyspieszać więc wciskasz gaz, silnik wchodzi na obroty pojazd powoli się rozpędza.
A co jak chcesz gwałtownego przyspieszenia? Wypadałoby zredukować ale to automat...
Więc w skrzyni jest można by to nazwać funkcja kickdown - na podstawie położenia czujnika przepustnicy oraz obciażenia i prędkości skrzynia redukuje stosownie bieg. Inaczej mówiąc - masz małą prędkość obrotową silnika i stosunkowo wysoki bieg, wciskasz gaz do dechy - skrzynia zredukuje bieg w dół aby silnik zaczął pracować na wyższych obrotach umożliwiając dynamiczniejsze rozpędzanie się.
automat ma okolo 200 stylów pracy. To powoduje ze musi jakos odbierac intencje kierowcy. Oczeiwscie wynika to i z predkosci jazdy i z poziomu wcisniecia gazu i z tego jaki wybral program jazdy ekonomiczny czy sportowy. Tak tez po tym komputer dobiera bigi i moment zmiany biegów.
Rozszerzę swoje pytanie Smile Kiedy ruszam z kopyta jest ok, idzie jak rakietka (no przynajmniej jak na takie gabaryty minivanowskie Smile Ale gdy jadę sobie 90km/h i chcę ostro wyprzedzić czasami kikdown zaskoczy i wtedy gna że prawie wciska w fotel a czasami obroty poszybują na czerwone pole a przyśpieszenia tyle co koteczek napłakał. Dzięki za cynk o stykach. Niedługo go zaprowadzę do warsztatu, ale gdybyście jeszcze znali jakieś inne możliwe przyczyny to piszcie śmiało, śmielej, najśmielej Smile Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale silnik to 1,9TDII 110km. Kiedyś ktoś gdzieś napisał, że odpalił na kable zimą i mu kikdown siad bo komputerek juz się od tego powalił. Itd itp. Co by wam przyszło do głowy to piszcie. I tak na końcu pewnie okaże się że turbina siadła no ale zawsze do tego czasu można pożyć nadzieją że to jakiś bezpiecznik albo zapchany filtr paliwa Smile
No to jak obroty lacą na czerwone to znaczy, że jakaś reakcja skrzyni jest. Rozłącza jeden bieg ale nie załącza kolejnego. Może coś z układem zaworów, jakieś się zawieszają?
Tak reakcja skrzyni jest. Mam nadzieję że to nie ona się rypie bo wiadomo że naprawy automatów są z punktu finansowego nielogiczne. Normalnie to przełącza biegi tak płynnie, że można w środku mistrzostwa świata w snookera na autostradzie organizować. A co to zaworów, to nie wiem za co są odpowiedzialne i jakie są objawy ich zawieszania Smile Że szarpią biegi? Czy może że silnik nierówno pracuje? Mógłbyś rzucić odrobinę światła na tą kwestię zaworów?
Stron: 1 2 3
Przekierowanie