Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: wymiana czujnika płynu chłodzącego VR6 97'
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam
z tego co czytałem są dwa czujniku płynu chłodzącego, jeden podaje temperaturę na wskaźnik, drugi załącza wentylator chłodnicy. Jak rozumiem obydwa znajdują się w obudowie termostatu? Czy powinien być w takim razie czujnik na chłodnicy? Bo u mnie była wymieniana chłodnica i jest czujnik w niej, oprócz tego jest komplet czujników w obudowie termostatu (niebieski, czarny, zielony). Do sterownika wentylatorów (701919506a) podpięta jest wtyczka od czujnika na chłodnicy. Problem polega na tym że wentylatory włączają się dopiero przy temperaturze 105st. Sprawdzałem rezystencje na wtyczce do sterownika (są tam 4 piny - 3 od czujnika i 4 masa). W przedziale od zupełnie zimnego silnika do 95st. rezystencje były takie same (piny AB - 315, AC -825), potem przy temp. 100st AB-1, AC-1. Wentylator włącza się dopiero przy 105st. AB -1 AC-249 i chodzi dopóki temp płynu nie spadnie do 92st. Nie mam żadnego schematu, nie znam się na tym za bardzo, ale rozumiem że jest siadnięty czujnik bo przy 95st powinna się zmniejszyć rezystencja AB a nie zwiększyć do 1, prawda??
Przypuszczam że są to głupie pytania dla fachowców, ale ja nim nie jestem z pewnościąWink Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź
aha zapomniałem dodać że na vagu czujniki G2 oraz G62 (z grupy engine i z grupy instruments) mają takie same wskazania.
nie wiem jak w twoim jest ale kiedys bylo tak ze wlaczniki termiczne ( bo to nie byly czujniki- czujnik sluzy do czegoś innego) zalaczaly mase do sterowania wiatrakami bezposrednio. Dzisiaj w dobie aut ktore maja juz praktycznie kazde klime i wspolne wiatraki do chlodzenia auta i klimy sa sterowane juz poprzez modulu sterujace pracami wiatraków. Poza tym sterowanie odbywa sie nieco inaczej a mianowicie odwrotnie- czyli zwarcie to wiatraki stoja a otwarcie obwodu to wiatraki ruszaja. Dlatego tez odpiecie wtyczek od czujnikow temp( tak te nowsze to juz czujniki temperatury bo podaja dokladna wartosc temperatury cieczy) powoduje ze wiatraki startuja. Czyli przerwa w obwodzie to praca wiatrakow na wszelki wypadek by silnika nie przegrzac. Z dwojga zlego to lepiej silnik miec niedogrzany jak przegrzany.

Nie wiem jak jest u ciebie ale wystarczy zernac w schematy i mozna dojsc jak to wyglada. Mysle jednak ze bedzie prawdopodobnie tak jak opisalem.
a ma może ktoś schemat? (VW sharan CARAT 97' silnik AAA 2,8 skrzynia CYF) Skąd w ogóle czerpiecie schematy, nie mogę nigdzie ich znaleźć..:/
Czy ma ktoś tabele rezystencji czujnika 357919369E (czujnik temperatury wody)? bardzo bym był wdzięczny!
zrobione padł niebieski czujnik.
Przekierowanie