Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: piszczy pod maska podczas dużego skrętu
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Panowie pojawiła się dziwna rzecz, podczas gdy mocno skręcę kierownicą to spod maski zaczyna mi się wydobywać dziwny dźwięk coś jak piszczenie. Kolega mówi że to pasek od wspomagania, ale ja się na tym nie znam.

Co to może być i jak sobie z tym poradzić?
może byc pasek ale może też być pompa wspomagania która przepuszcza.
Zanim zaczniesz wymieniać pasek sprawdź też sprzęgło alternatora czy nie ma luzu i czy się nie zatarło, jest to rolka ze sprzęgłem która potrafi się zatrzeć i tez popiskuje. Jeśli pasek i sprzęgło nie pomogą, to pozostaje pompa wspomagania do wymiany.
sprzęgło wygląda tak: http://allegro.pl/sprzeglo-alternatora-i...18714.html
(08-04-2011 08:53)marecki_name napisał(a): [ -> ]Panowie pojawiła się dziwna rzecz, podczas gdy mocno skręcę kierownicą to spod maski zaczyna mi się wydobywać dziwny dźwięk coś jak piszczenie. Kolega mówi że to pasek od wspomagania, ale ja się na tym nie znam.

Co to może być i jak sobie z tym poradzić?
na maksymalnym skręcie pompa wspomagania ma duże obciążenie i pasek wielorowkowy po niej się ślizga.
Mam to w alhambrze, ale narazie nic z tym nie będe robił.
Jestem po wymianie napinacza z tulejkami i sprzęgłem na alternetorze, bo juz prawie rok mi dokuczał, teraz pięknie klekocze jak młody bocian na wiosnę.

tak ps. mam do odsprzedania nową tulejkę napinacza alternatora, oryginalna z napylaniem wewnątrz.
W napinaczu afn jest jedna sztuka i trzeba wymienić dla pełnego efektu.

Sprawdź kolego czy ci napinacz nie skacze przypadkiem przez co słabo napina pasek.
miałem podobne objawy w golfie MK 3 - była to wina wspomagania
podciągnięcie paska troche pomogło
ale pompami sie też już kończyła

zacznij od paska i może spróbuj zmienić płyn (czasem pomaga)
marecki_name:
sprawdź najpierw poziom oleju w zbiorniczku wspomagania. przy dużych skrętach zasysa go prawie całego, może mu brakować jeśli stan na prostych kołach jest niski.
Pierwsze co to bym sprawdził stan płynu w zbiorniczku od wspomagania ,a potem bym sprawdził naciągniecie paska.
Jeśli masz Sharana TDI przed 2000 to na 99% luźny pasek. Pompa wspomagania jest napędzana osobnym najzwyklejszym paskiem klinowym. Też to przerabiałem, naciągasz pasek luzując i uchylając pompę ( 4 Nm dla starego paska, 7 Nm jeśli jest nowy). Jeśli w krótkim czasie po dociągnięciu znów zapiszczy to najlepiej wymienić.
U mnie też tak było, po naciągnięciu paska z pół roku spokój, a potem znów tyle że na wolnych obrotach czasem zaczęło brakować wspomagania, wymieniłem płyn i ciut lepiej - ale dalej piszczało. W końcu kupiłem pompę z allegro nową za 225zł i nowy pasek. "Ta stara pompa to złom" powiedział mechanik.
dzięki Panowie za dobre rady Smile na dzień dzisiejszy sprawdziłem płyn i był ok. Paska jeszcze nie sprawdzałem ale muszę to zrobić, mam nadzieje że to nie pompa bo chwilowo kasy brak :/
Przekierowanie