Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Wentylator chłodnicy/klimatyzacji wibruje
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam

Wentylator klimatyzacji generuje spore wibracje. Na tyle duże, że aż gdzieś po podłodze ciągnie. Oczywiście podczas jazdy nie włącza się więc jest spokój ale w korkach...

Czy tam występuje jakaś standardowa usterka? Czego można się spodziewać?
a moze ciezarek wywazajacy gdzies odlecial i nie ma wywazenia na wiatraku??
Hmm, muszę się do tego jakoś przymierzyć bo w VRce dopchać się do tych wiatraków to koszmar...
Gdzie ten cięzarek powinien być? Bo coś tak to wygląda, że nie wyważony wentylator jest.

Przy okazji muszę znaleźć jakiś mikro wyciek z klimy 1,5 miesiąca od nabicia i słabo chłodzi.
Od czego zacząć poszukiwanie wycieku? Gdzie są jakieś newralgiczne punkty takiego powolnego schodzenia czynnika? Sprężarka? Jakieś połączenia?
Jakby jakiś przewód pękł to by szybciej uciekało.
Siema
Wyszukiwarka nie znalazła tego typu problemu.
Zauważyłem od jakiegoś czasu dziwne wibracje w aucie. Zacząłem kombinować i szukać, co może je powodować. Po czasie doszedłem do wniosku, że wibracje są tylko na włączonej klimie. Na trybie econ nie. Trochę się wystraszyłem o kompresor, mając w głowie jego wymianę i poniesione koszty, ale to nie to. Okazało się, że to wentylatory, lub jeden z nich. Wszystko się zgadza, włączają się razem z klimą. Pracują nierówno, gołym okiem nic nie widać. Czuć to w aucie i na zewnątrz, słychać inny, nierówny dźwięk. Nie ma jednostajnego szumu.
Coś się zaciera? da się to nasmarować, czy to objaw kończenia się czegoś. Działają (poza w/w problemem) normalnie. Załączają się kiedy trzeba itd.
cze poobracaj je dłonią czy lekko się obracają i nie mają luzów mogły wyważenia odpaść i wpada w wibacje
Spotkałem się z takim objawem jak wentylator miał pęknięcie.
Z prawej strony auta wzdłoz podłuznicy idzie rurka do zaworu rozpreznego, po drodze jest filtr osuszacz, najczesciej wycieki sa na filtrze, ori jest stalowy i ze wzgledu na swoje połozenie poprostu rdzewieje.
Nastepne miejsca to opaski trzymajace ta rurke, zbiera siemiedzy nimi a rurka sol drogowa po zimie itp dziadostwo wiec łatwo koroduja i robia sie mikro wrzery .
Co do wentylatorow najlepiej zamontuj nowe i po kłopocie
Sprawdzałem pobieżnie wiatraki i nie widzę i nie czuję żadnego ciężarka. Jak to teraz "naprawić"? Taki ciężarek występuje, jako część do kupienia? czy są inne sposoby?
Tak czy siak przecie nie założysz na palę. Nie występuje bo to już producent tej części to robi w procesie produkcyjnym. Czyli podwykonawca jakiś Valeo Bosch czy jeszcze kto inny. Chyba lepiej kupić drugi wiatrak i po temacie. Chyba że samemu metoda zabawy coś poprzyczepiasz. Wiatrak podpinać do Aku by wybadać i mazak w rękę. Wiesz jak kiedyś się wywazalo koła? Zerknij na YT jak ruskie to robią. Cięższa strona opata na dół co nie? Zaznaczam mazakiem górę i kręcisz kilka razy i zaznaczasz ponownie górę. Tam będziesz musiał dołożyć ciężarek, jakaś blaszkę.
Patrzyłem na zdjęcia takich ciężarków, można sobie to wygooglować. Moim zdaniem zbyt błacha sprawa, żeby od razu wiatrak kupować. Poszukam raczej zamiennika takiego ciężarka.
Stron: 1 2
Przekierowanie