Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Pomoc w wyborze Alhambra
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.

rafciux

Witam
Stoję przed wyborem jednej z forumowej trójcy Big Grin
Dokładnie rozważam ten model:

http://otomoto.pl/seat-alhambra-1-9-tdi-...0679.html#

Jednak nie jestem obiegany w tych wszystkich skrótach itd. i po przeczytaniu wielu tematów/postów nadal jestem w kropce.
Mianowicie zasilanie paliwowe oraz sprzęgło.

1.Zasilanie wyczytałem,iż jest na zwykłej pompie wtryskowej,a nie na pompowtryskach,zgadza się??

2.Czytałem kilka artykułów porównujących sharana/alhambre/galaxy i właśnie było tam napisane,iż wersje 90KM w tych autach mają taki plus,że nie ma sprzęgła dwumasowego.
Ale czy we wszystkich 90KM? Bo chwilę później znalazlem informacje iż jednak jest dwumasa w 90KM i jestem trochę pogubiony Dodgy

Za pomoc wielkie dzięki.
Pozdrawiam
6 biegów - ma pompowtryski jak chyba wszystkie po lifcie. Ma dwumas, bo ma 6-gang.

Ale niech lepiej ktoś bardziej obcykany w roku 2000 się wypowie, bo to rok liftu, więc może być różnie. Grząski temat.
kolego poczytaj troche i na forum i w google. W przedliftach byly silniki na pompie a w poliftach byly silniki na pompowtryskach. Nie sugeruj sie tym co tam ktos napisal w aukcji bo jaq moge wystawic aukcje ze silnik ma 900 koni pytanie tylko czy bedziesz w to tez tak ślepo wierzył. Tu silnik jest 115 kony czy jak niektoryz pisza tez 116 konny. Byly silniki w tych poliftach 90 konne 115 130 i 150 konne - wszystkie na pompowtryskach. Przedliftowe mialy 90 i 110 konne silniki na pompie. To czy byl dwumas czy nie byl tez nie jest tak do konca pewne nawet w tych 90 konnych. Nie wszystkie musaly miec jednomas.

rafciux

(29-07-2013 21:27)wesol napisał(a): [ -> ]kolego poczytaj troche i na forum i w google. W przedliftach byly silniki na pompie a w poliftach byly silniki na pompowtryskach. Nie sugeruj sie tym co tam ktos napisal w aukcji bo jaq moge wystawic aukcje ze silnik ma 900 koni pytanie tylko czy bedziesz w to tez tak ślepo wierzył. Tu silnik jest 115 kony czy jak niektoryz pisza tez 116 konny. Byly silniki w tych poliftach 90 konne 115 130 i 150 konne - wszystkie na pompowtryskach. Przedliftowe mialy 90 i 110 konne silniki na pompie. To czy byl dwumas czy nie byl tez nie jest tak do konca pewne nawet w tych 90 konnych. Nie wszystkie musaly miec jednomas.


Tylko akurat tu dzwoniłem do sprzedawcy i jest w dowodzie wpisane 66 kW.
Jednak zbłądziłem i myślałem że one są na pompie i bez dwumasy.
Jednak nie można mieć wszystkiego Big Grin

Więc jednak chyba nadal obstaje 110KM
tak ale w tej budzie co podales w linku nie bylo tego silnika 110 konnego.
Sprawa jest prosta.... do lipca 07/2000 stara buda i starsze silniki, od lipca lift i nowe motorki.
Wiem że były na początku 2000 roku nowe budy i stare motory ( np. AFN w tym wypadku ) tylko wtedy skrzynia 5'tka z tego co sie orientuje.
moze i takie byly ale ja takiego nigdy na oczy nie widzialem. Taki miksy zdarzaja sie u producentów aut ale to nie jest traktowane jako silnik w danym modelu. Zaden katalog autodata itp czy nawet ETKa nie poda ci silnika AFN w poliftowej budzie. Nawet jakby wypuszczali takie silniki w takiej budzie z przeznaczeniem dla inneog kraju(afryka czy jakies innedziwadlo) to i tak tego nie bedzie ujetego w zadnym programie raczej.
Zreszta nie kumam tej rozmowy o dwumasie- a co ona taka straszna?? owszem nie jest tania ale zerknijcie sobie ile kosztuje zestaw do inych marek- vagi tu mają najtansze czesci mimo ze tego samego producenta sachs czy LUK.
PD'ki które były w SGA są na tyle bezawaryjne że dla mnie nie robiłoby to różnicy czy PD czy VP. Oczywiście mowa o 1.9. Dwumasa... w 90KM VP nie było, jak było po lifcie nie wiem.
A z tymi silnikami coś musi być. W ETCE jest podane, że AFN był wkładany do 07/2000 a AUY wkładali już od 04/2000.
a nie lepiej 1,8T ?

dwumasy nie ma automat Smile, tylko pamiętaj, że przy 300-350 tys musiś mu zrobić kapitalkę za 5-6 tys zł.
Przekierowanie