Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Niski pedał hamulca
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Sorki zle popatrzylem Blush
Witam wszystkich.

Panowie zwracam się do Was z prośbą o pomoc bo już słów i sił brakuje. Otóż wymienione zostały w aucie wszystkie tarcze i klocki, płyn hamulcowy i pompa vacum. Hamulce odpowietrzone były kilkukrotnie i to przez różnych mechaników dla pewności. Mimo to pedał hamulca bierze nisko ( +- w połowie skoku ). Co ciekawe ponowne naciśnięcie na hamulec nic nie zmienia i bierze on dokładnie tak samo, a siła hamowania nie zwiększa się, więc chyba można uznać z bardzo dużą dozą prawdopodobieństwa, ze powietrza w układzie faktycznie nie ma. Dlaczego jednak hamulec bierze tak nisko? Jak macie u siebie w autach?
Jak zachowuje się pedał jak naciśniesz hebel?
Idzie w podłogę do końca czy nie.
Jak nie były ruszane przewody i nikt nie opuścił płynu niekontrolowanie to powinno być tak samo jak przed wymiana.
Głównym problem jest tylny zacisk.
Jego nie idzie odpowietrzyc tak jak przodu na aucie..
Pedał po naciśnięciu nie idzie w podłogę, opada tak mniej więcej do połowy i wtedy zaczyna hamować. Ponowne podpompowanie nic nie zmienia - pedał nie twardnieje i nie bierze wyżej a siła hamowania nie zwiększa się. Zapomniałem jeszcze napisać o tym, ze były zmieniane tylne przewody hamulcowe na miedziane. Pedał hamulca zachowywał się tak samo przed remontem, jak i po, a nigdy wcześniej przewody hamulcowe nie były zmieniane. Oczekiwałem, ze po wymianie tylu części hamulce poprawią się i pedał będzie wyższy, ale poza tym że mam nowe części i mniej kasy w portfelu to nic się nie zmieniło.

A jeśli problemem może być tylny zacisk to jak sobie z tym problemem poradzić? Wydaje mi się jednak, że gdyby układ był zapowietrzony to podpompowanie powinno poprawić sytuacje, a ta się nie zmienia.
Jeżeli nie ma zmiany to moim zdaniem nie ma sensu ruszać.
Może tyl nie był mocno zjechany że układ bierze tak samo.
Z resztą tyl że tak powiem to tylko sztuka..
Zmiany nie ma, ale czy to normalne że pedał jest taki luźny? Czy przypadkiem przez to siła hamowania nie jest zdecydowanie słabsza niż brałby od samej góry?

A czy może być tak, że któryś tłoczek " stoi " lub ciasno chodzi przez co wysuwa się z opóźnieniem albo np do połowy i dlatego pedał jest taki luźny?
Witam.

Jedziesz kolego na stację diagnostyczną na rolki i będziesz wszystko wiedział, najlepiej jak by jeszcze mieli stary sprzęt ze wskaźnikami analogowymi/wskazówkowymi i wtedy wciskając pomału hamulec widać, jak poszczególne koła hamują/nie hamują i czy siła hamowania jest odpowiednia. Ile kilometrów przejechałeś po tym remoncie, zdążyło się dotrzeć wszystko, pompa abs jest sprawna. Ja miałem podobnie u siebie i u innych np. zaraz po wymianie klocków/tarcz na nowe, bądź gdy nowe klocki były zakładane do tarcz z rantami i nie równo zebranymi, co widać dobrze zwłaszcza na tylnych tarczach często, bądź właśnie gdy tylne zaciski niedomagały.

Pozdrawiam
Pedal jest równo z pedalem sprzęgła??
Masz możliwość przejechać się innym SGA?
Tak, pedały są równo.
Sprawdzałem pedał w innym Sharanie ( benzyna 1,8 ) i w nim pedał zdecydowanie wyżej stawiał opór, więc wychodzi na to, że u mnie jest coś nie tak. Podpompowywanie w nim również nic nie zmieniało ( tak jak u mnie ).
Witam! Sprawdziłbym samoregulatory w tylnych.
Stron: 1 2 3
Przekierowanie