28-07-2013, 03:48
01-06-2019, 18:16
Witam wszystkich.
Panowie zwracam się do Was z prośbą o pomoc bo już słów i sił brakuje. Otóż wymienione zostały w aucie wszystkie tarcze i klocki, płyn hamulcowy i pompa vacum. Hamulce odpowietrzone były kilkukrotnie i to przez różnych mechaników dla pewności. Mimo to pedał hamulca bierze nisko ( +- w połowie skoku ). Co ciekawe ponowne naciśnięcie na hamulec nic nie zmienia i bierze on dokładnie tak samo, a siła hamowania nie zwiększa się, więc chyba można uznać z bardzo dużą dozą prawdopodobieństwa, ze powietrza w układzie faktycznie nie ma. Dlaczego jednak hamulec bierze tak nisko? Jak macie u siebie w autach?
Panowie zwracam się do Was z prośbą o pomoc bo już słów i sił brakuje. Otóż wymienione zostały w aucie wszystkie tarcze i klocki, płyn hamulcowy i pompa vacum. Hamulce odpowietrzone były kilkukrotnie i to przez różnych mechaników dla pewności. Mimo to pedał hamulca bierze nisko ( +- w połowie skoku ). Co ciekawe ponowne naciśnięcie na hamulec nic nie zmienia i bierze on dokładnie tak samo, a siła hamowania nie zwiększa się, więc chyba można uznać z bardzo dużą dozą prawdopodobieństwa, ze powietrza w układzie faktycznie nie ma. Dlaczego jednak hamulec bierze tak nisko? Jak macie u siebie w autach?
02-06-2019, 00:26
Jak zachowuje się pedał jak naciśniesz hebel?
Idzie w podłogę do końca czy nie.
Jak nie były ruszane przewody i nikt nie opuścił płynu niekontrolowanie to powinno być tak samo jak przed wymiana.
Głównym problem jest tylny zacisk.
Jego nie idzie odpowietrzyc tak jak przodu na aucie..
Idzie w podłogę do końca czy nie.
Jak nie były ruszane przewody i nikt nie opuścił płynu niekontrolowanie to powinno być tak samo jak przed wymiana.
Głównym problem jest tylny zacisk.
Jego nie idzie odpowietrzyc tak jak przodu na aucie..
02-06-2019, 07:23
Pedał po naciśnięciu nie idzie w podłogę, opada tak mniej więcej do połowy i wtedy zaczyna hamować. Ponowne podpompowanie nic nie zmienia - pedał nie twardnieje i nie bierze wyżej a siła hamowania nie zwiększa się. Zapomniałem jeszcze napisać o tym, ze były zmieniane tylne przewody hamulcowe na miedziane. Pedał hamulca zachowywał się tak samo przed remontem, jak i po, a nigdy wcześniej przewody hamulcowe nie były zmieniane. Oczekiwałem, ze po wymianie tylu części hamulce poprawią się i pedał będzie wyższy, ale poza tym że mam nowe części i mniej kasy w portfelu to nic się nie zmieniło.
A jeśli problemem może być tylny zacisk to jak sobie z tym problemem poradzić? Wydaje mi się jednak, że gdyby układ był zapowietrzony to podpompowanie powinno poprawić sytuacje, a ta się nie zmienia.
A jeśli problemem może być tylny zacisk to jak sobie z tym problemem poradzić? Wydaje mi się jednak, że gdyby układ był zapowietrzony to podpompowanie powinno poprawić sytuacje, a ta się nie zmienia.
02-06-2019, 10:37
Jeżeli nie ma zmiany to moim zdaniem nie ma sensu ruszać.
Może tyl nie był mocno zjechany że układ bierze tak samo.
Z resztą tyl że tak powiem to tylko sztuka..
Może tyl nie był mocno zjechany że układ bierze tak samo.
Z resztą tyl że tak powiem to tylko sztuka..
02-06-2019, 12:00
Zmiany nie ma, ale czy to normalne że pedał jest taki luźny? Czy przypadkiem przez to siła hamowania nie jest zdecydowanie słabsza niż brałby od samej góry?
A czy może być tak, że któryś tłoczek " stoi " lub ciasno chodzi przez co wysuwa się z opóźnieniem albo np do połowy i dlatego pedał jest taki luźny?
A czy może być tak, że któryś tłoczek " stoi " lub ciasno chodzi przez co wysuwa się z opóźnieniem albo np do połowy i dlatego pedał jest taki luźny?
02-06-2019, 15:27
Witam.
Jedziesz kolego na stację diagnostyczną na rolki i będziesz wszystko wiedział, najlepiej jak by jeszcze mieli stary sprzęt ze wskaźnikami analogowymi/wskazówkowymi i wtedy wciskając pomału hamulec widać, jak poszczególne koła hamują/nie hamują i czy siła hamowania jest odpowiednia. Ile kilometrów przejechałeś po tym remoncie, zdążyło się dotrzeć wszystko, pompa abs jest sprawna. Ja miałem podobnie u siebie i u innych np. zaraz po wymianie klocków/tarcz na nowe, bądź gdy nowe klocki były zakładane do tarcz z rantami i nie równo zebranymi, co widać dobrze zwłaszcza na tylnych tarczach często, bądź właśnie gdy tylne zaciski niedomagały.
Pozdrawiam
Jedziesz kolego na stację diagnostyczną na rolki i będziesz wszystko wiedział, najlepiej jak by jeszcze mieli stary sprzęt ze wskaźnikami analogowymi/wskazówkowymi i wtedy wciskając pomału hamulec widać, jak poszczególne koła hamują/nie hamują i czy siła hamowania jest odpowiednia. Ile kilometrów przejechałeś po tym remoncie, zdążyło się dotrzeć wszystko, pompa abs jest sprawna. Ja miałem podobnie u siebie i u innych np. zaraz po wymianie klocków/tarcz na nowe, bądź gdy nowe klocki były zakładane do tarcz z rantami i nie równo zebranymi, co widać dobrze zwłaszcza na tylnych tarczach często, bądź właśnie gdy tylne zaciski niedomagały.
Pozdrawiam
02-06-2019, 15:44
Pedal jest równo z pedalem sprzęgła??
Masz możliwość przejechać się innym SGA?
Masz możliwość przejechać się innym SGA?
02-06-2019, 17:01
Tak, pedały są równo.
Sprawdzałem pedał w innym Sharanie ( benzyna 1,8 ) i w nim pedał zdecydowanie wyżej stawiał opór, więc wychodzi na to, że u mnie jest coś nie tak. Podpompowywanie w nim również nic nie zmieniało ( tak jak u mnie ).
Sprawdzałem pedał w innym Sharanie ( benzyna 1,8 ) i w nim pedał zdecydowanie wyżej stawiał opór, więc wychodzi na to, że u mnie jest coś nie tak. Podpompowywanie w nim również nic nie zmieniało ( tak jak u mnie ).
03-06-2019, 14:24
Witam! Sprawdziłbym samoregulatory w tylnych.