Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Jakie felgi ALU do SGA - 15"? 16"? 17"?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Mam do kupienia felgi 17 5x112 7J ET48, czy będą pasować do Alhambry 2001, są od audi A6.?
Dzięki
na 100% bedą.
Szerokość 225 jest do felgi 7,5''. Ja na 16-tce 7,5'' mam założone 205 i nie są w ogolę naciągnięte - ani nie musiałem dopompowywać więcej powietrza bo wyciera krawędzie i wcale nie spadł komfort jazdy. Myślę że dobrze założyć oponę o 1cm węższą jak zalecają do danej szerokości felgi (np. 215 do 7,5'', 225 do 8'' ) bo wtedy minimalnie zmniejszy się balon z boku opony i będzie ona sztywniejsza na zakrętach.
A ja dalej poszukuje jakiś kół 17'' żeby przypasować i zobaczyć jakie ET będzie w porządku, jak na razie znalazłem dwie ciekawe oferty felg, 7,5'' ET 35 oraz 8'' ET 42 tylko nie mam pewności że one będą pasowały, a żadne z nich nie jest blisko mnie.
nie wymyslaj nowej teorii. Tak podaja ksiazki wiec czemu sie nie trzymac tych zasad. Bko opony ma byc taki obly bo ma sie uginac jak podjezdzasz pod kraweznik itp. Po co jest bok opony jak myslisz?? Nie wiem co ci ludzi zawsz emaja swoje wymysly i swoje teorie i zawsze sa mądrzejsi od tych co to wymyslają. Nigdy tego nie pojme ze jak mam zamiar kupic sobie felgi to te uzywane sa zazwyczaj bardzo szerokie oraz et dosc niskie. Kolo zamiast podczas skretu obracac sie w jednym punkcie to obchodzi punkt obortu wlasnie przez to niskie ET i wystawania kół. Zawsze ktoś musi byc mądrzejszy. Przy niskim ET i piasty sa mocno obciażone i szybciej koncza swój zywot i zmienia sie sterownosc takiego auta, szybciej siadają elementy takie jak koncowki droazka kieirowniczego, same drązki takze oraz sworznie wahacza. Po co to robić?
Nic nie wymyślam, nie twierdzę że tak należy robić. Piszę tylko to co zaobserwowałem, że auto na zakrętach było stabilniejsze przy tej samej szerokości opony a szerszej feldze ( o 0,5 cala ). Nie mówimy tutaj o różnicy szerokości 1,5 - 2 cali gdzie opona straci swoją amortyzację i będzie naciągnięta.
Co do ET - to jak już pisałem mam 35 i rok temu zauważyłem że rura od intercoolera jest lekko przytarta - może to od błota, może opona musnęła. Więc dlatego mam wahania do wyższego ET bo co będzie jak założę ET 53 np? Zje mi całe nadkole ? Wcale nie jestem zwolennikiem zakładania czegoś wbrew "instrukcji".

Jeśli można, daneczek76 - tak z ciekawości jakie masz ET przy 17'tce oryginalnej ?
(06-01-2013 19:17)piotto0 napisał(a): [ -> ]Nic nie wymyślam, nie twierdzę że tak należy robić. Piszę tylko to co zaobserwowałem, że auto na zakrętach było stabilniejsze przy tej samej szerokości opony a szerszej feldze ( o 0,5 cala ). Nie mówimy tutaj o różnicy szerokości 1,5 - 2 cali gdzie opona straci swoją amortyzację i będzie naciągnięta.

opona 205 na feldze 7 czy 7.5 cala to juz jest ten akres maksymalny. Felga idealna do tego rozmiaru opony to 6 cali. Tak podaja ksiazki i inne takie rzeczy. Chcesz to udaj sie do jakiegos gumiarza to ci wyciagnie taki przelicznik i ci powie co i jak. Ja praoalem w zakladzie gumiarskim wiec tez cos otym wiem. Tak tak bylem gumiarzem naprawialem, wymienailem opony i w osobowych i w tirach i w naczepach. Takze nacinalem opony od tira.
Okej mowisz ze sie lepiej prowadzi to jest pojecie wzgledne bo to ze sztywniej bedzi enie zawsze chodzi oto. Przy naciagnietej oponie nie ma szans by przy kontakcie nawet teoretycznie delikatnym kolem w kraweznik felga nie ucierpiała. Pomysl chwile- jedziesz sobie autkiem i opona sie caly czas ugina i prostuje ( ugina sie tu gdzie jest styk z asfaltem). To uginanie powoduje ze opona sie nagrzewa to chyab wiesz a jak nie to sobie przejedz ze 20 km, wysiadz z aut ai dotknij opony. Traz masz opone naciagnietą to po takiej przejazdzce nawet i 50 km opona bedzie zimna. Jak myslisz po co jest tak aopona stosowana unas w autach czemu radialna a nie diagonalna. Chcesz jeszcze sztywniej na zakretach miec to załóż kola od furmanki czy bryczki. Bedzie jeszcze sztywniej i jak twierdzisz bezpieczniej.
Mialem taki przedmiot na uczelni jak "Teoria ruchu koła" akurat z dr Lisowskim z Politechniki Szczecinskiej- jak myslisz do czego nas przekonywal do naciągania opon na zaszeroką felge?? Mielismy pol roku o zachowanu sie opony na asfalcie podczas przyspieszania i hamowania po prostej i juz beret nam zrył a gorzej sie zaczeo jak poszlszmy dalej to samo ale po łuku było. Szkoda gadac bo mozna by ksiazke napisać. Szkoda ze w DE nie przywiazuja uwagi nie tylko na oznaczenia opony ale takze na to jaie parametry mają te felgi w tych autach z tymi oponami.
Jakie opony mam dobrać co do wysokości 45 czy 50 do felgi 7J 17cali ET 45, czy nie będą obcierać któreś z nich? jakie zalety i wady ich są??
Słyszałem jak założę opony 205/50/17 to licznik prędkości może przekłamywać czy to prawda?? bo profil jest za wysoki podobno??
Dzięki
Pozdrawiam
Witam! Panowie mam takie pytanie. Kupiłem takie alufelgi:
http://img18.tablica.pl/images_tablicapl...jeczno.jpg

Powiedzcie mi, jakie śruby muszę zastosowac do nich??
Patrzyłem na allegro, ale co niektórzy tam sami nie wiedzą co sprzedają. Mógłby mi ktoś podać rozmiar tych śrub jakie potrzeba do tych felg?
Obecnie mam oryginalne stalówki 15'tki i słyszałem, że śruby ze stalówek są za krótkie do alufelg
Pozdrawiam!
Ja mam te ze stalówek i przez 4 lata nic nie odpadło Big Grin W skodzie też jeździłem na śrubach ze stalówek i było OK.
(06-01-2013 18:55)wesol napisał(a): [ -> ]Po co jest bok opony jak myslisz?? Nie wiem co ci ludzi zawsz emaja swoje wymysly i swoje teorie i zawsze sa mądrzejsi od tych co to wymyslają. Nigdy tego nie pojme
w takim razie jeździ na oponach z odpowiednia nośnością a nie wymyslaj swoje teorie.Wink I tak samo jest z tymi co szukają innego ET.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Przekierowanie