Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: koło pasowe z tłumikiem drgan na wale korbowym
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
witam czy ktos wymieniał kolo pasowe to z tłumikiem drgan co jest na wale,chodzi mi o numery tego koła poniewaz planuje wymiane a nie mam mozliwosci doszukania sie tego numeru,silnik tdi 110 konikow AFN.
te kola zdaje sie sa chyba te same w poprzeczniakach. Kupujemy tylko w oryginale bo zamiennik posuzy gora 2 miechy.
wymontowanie koła chyba bedzie najlepsze,masz racje stasio59,a orientujecie sie czy to niszczy wał-te kolo wyrobione,bo ja mam piski na zimnym silniku i to jest powód wymiany,jedni twierdzą ze trzeba wał pozniej frezowac a inni ze tak jezdza i nic sie nie stanie?
wesol tylko orginał
alu nie niszczy bo niby jak. To kolo to tlumik drgan skretnych tak jak dwumas czy tarcza sprzeglowa ze sprezynkami. Ma za zadanie wytlumic drgania ktore moglyby sie przenosić na ine elementy. Jak masz kolo dobre a jedynie pasek sie slizga to mozna brzeszczocikiem poprawic rowki na kole(dosc czesto zapychaja sie piaskiem itp). Nowy pasek dobrej marki zalozyc, na odpalonym silniku kawalkiem smoly twardej dotknac do paska( do tych rowków) i bedzie trzymal.
nie wiem czy stosowales takie praktyki ale ja to robie w swoich autach od pierwszego auta czyli od 2001 roku jak mialem megane. Poza tym wszedzie gdzie sie da czyli w tokarni w pile krajzedze itp maszynach jakie posiadam. Mam takie kijki zrobione chyba ze trzy sztuki z kalalkiem smoły na końcu. Taką smołą dotykam do paska co jakies pol roku. Robilem tez tak jak robilem w aso opla. Nigdy jeszcze nie wymienialem w swoich autach paska- zadne mi nie pekł i nigdy nie piszczal nie slizgał sie. To jest metoda naszych ziadków i zdaje egzamin w 100% Mozna tez robic to sao kalafonią. Brzeszczot delikatni szlifierka jeszcze zeszlifowuje by go nieco odchudzic i wtedy na pracujacym silniku smigam po tych kolach. pasowych wielorowkowych. Glownie chodzi oto by oczyscic te rowki a nie poglebiac jakos mocno. Za tą metode recze ze dziala w 100%
a czy to koło jest razem z mniejszym kolkiem co napedza wspomaganie,jest na tych 4 srubach,bo tam widac jeszcze taka duzą srube na srodku jakby gwiazdke?
paski sa naciągniete,ten waski nawet na max na napinaczu,zaczne od wymiany tego paska,psikałem nawet sprayem do paskow ale nie pomogło
centralnej nie ruszaj tylko te male. Spray do paskow to kibel, szkoda kasy. Pasek wymien.
ok dzieki za podpowiedzi,jutro zaznacze te kolka i zobacze czy sie przestawi na zaznaczonych miejscach,pasek tez zmienie
Conti to dobry pasek i taki radze kupić
Popieram.
Stron: 1 2
Przekierowanie