Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: koło przednie leży
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Panowie co może być przyczyna, że prawe koło leży- spodem wystaje a góra wpadnięte. Opony od środka łyse. Kolega ma sharana i tak sie mu stało.
zbieżność ustaw i bedzie dobrze,nie wyciągałeś czasami amortyzatorów???
to ze opony sie wycieraja od srodka to wina zbieżnosci a wlaściwie to kola sa ustawione mocno rozbieżnie. To ze koła maja pochylenie koła nie prawidlowe to zapewne wina czegos innego co w sumie nie ma wplywu na scieranie sie opon w ten sposób.
Ze kolo "lezy" to raczej wina tulejek i amorka bo tam nie ma nic innego. A scinanie opon to tak jak wesol pisal za bardzo rozbierzne. Wedlug autodaty powinno byc +1mm/-2mm. Czyli raczej na minusie niz rozbierzne.
Pierwsze to sprawdz tulejki na wahaczu a potem mocowanie amorka.
sworznie i tuleje masz OK? moze piasta zle siedzi na kolumnie.
Geo też przydałoby się sprawdzić
Ja bym podniósł kolo do gory i sprawdzil czy nie ma luzu na lozysku piasty. Jak bedzie duzy luz to kolo bedzie i lezec i bedzie tancowac podczas jazdy. Ogolnie sprawdzic trzeba cale zawieszenie itd.
witam po pewnym czasie rozebrałem znajomemu ten mc person wymieniłem poduszke u góry łożysko u góry podstawę sprężyny u góry łożysko koła a ono dalej leży 250zł poszło w las bo efektu nie mamy. Co to może jeszcze być on ma to auto już 5lat wypadku nie miało możliwe to jest że jedno koło leży bardziej od drugiego fabrycznie u mnie w moim jest równo pochylone jedno i drugie. Amortyzator prosty jak już to zwrotnica musi być krzywa czy to możliwe. Zbieżność ustawiona ja pierniczę to to sie dzieje. Godzinę odkręcałem śrube u góry z nadzieja że coś znajdę ale stracilem chęć do pracy przy tym jak zobaczyłem że dalej leży. Jak biorę wagę ustawiam w poziomie to przy jednym kole jest ok 5mm pochylu a przy drugim 15mm od pionu.
w tych autach tylko zbieżnośc sie reguluje, pochylenia nie da się wyreglować.
szukałbym winnego w mocowaniach wahacza.
kryzwa zwrotnica ale to trzeba ostro przydzwonic by ja zgiąć- zazwyczaj w zimebokiem jak sie wpada w poslizg o kraweznik. Lub tak jak juz chyab pisalem przesunieta rama/sanki na mocowaniach ale czy to az tyle by sie dalo tak przesnac by bylo widoczne to pochylenie kola??. No i drugie kolo tez by bylo pochylone w druga strone. Ja stawiam na zwrotnice. Moglbys zapodac jakas fotke bo my nie wiemy jak to mocno jest pochylone.
Przekierowanie