Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Demontaż maglownicy
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Witam

Na co zwrócic uwagę przy wymianie maglownicy w sharanie?

Trzeba zdejmować całkoem belkę czy tylko wystarczy poluzować?
Przy zdjęciu belki silnik będzie się trzymać, jest tam jakaś łapa?

Co z położeniem koerownicy w związku z ESP? Trzeba jakoś przyblokować tak aby nie zgubić położenia środkowego?
Jak tam jest mocowanie do krzyżaka kolumny bo w samej maglownicy jest wyjscie bez wielowypustu.
No dobrze :-) Tłum odpowiadających a maglownicę trzeba było wyjąć.

Dla potomnych (nie wiem jak w innych wersjach, czy jest tak samo):

1. Zdejmujemy osłonę silnika.
1a. Można sobie lepiej udrożnić dostęp przez odkręcenie wspornika kostek sond lambda.
2. Odkręcamy dolną poduszkę łączącą silnik z belką zawieszenia. Silnik nie opadnie bo ta poduszka tlumi tylko szarpnięcia wzdłużne.
3. Odpinamy końcowki drążków od zwrotnic i łączniki stabilizatora.
4. Odkręcamy mocowanie kolumny kierownicy. Dostęp jest przy pedałach. Dobrze później zablokować kierownicę aby nie pourywać taśm (będzie się kręcić bez oporów).
5. Luzujemy 4 śruby mocujące maglownice. Klucz nasadowy z przedłużką.
6. Pdpieramy lewarkiem belkę zawieszenia i odkręcamy śruby modujące do podłużnic - może być potrzebny solidny klucz i rurka...
7. Opuszczamy belkę.
8. Odkręcamy przewody z olejem wspomagania (olej wyleci).
9. Odkrecamy calkowicie maglownicę (jeden przewód wspomagania jest do niej przykręcony z prawej strony).
10. Odchylamy belkę zaiwieszenia i wyjmujemy maglownicę z drążkami.

Tyle demontażu.
Montaż w odwrotnej kolejności.
- ustawić wałek maglownicy w położeniu środkowym - ma być tyle samo obrotów w prawo jak i w lewo,
- nie pomylić końcówej z drążkami (prawa, lewa)
- nie przycisnąć jakiś przewodów podczas dokręcania belki zawieszenia, puścić wszystko tymi samymi drogami jak wcześniej.

Teraz pozostaje kwestia zbieżności i ustawienia kierownicy prosto. Szczególnie jak jest ESP to bedzie głupieć jak koła będą na wprost a kierownica lekko skręcona.

Co trzeba mieć:
Solidne klucze. Wszystko na typowych kluczach ale trzeba się przygotować z tymi mniej typowymi 16, 18.
Ściągacz do końcówek drążków.
Koledzy, czy przy wymianie maglownicy w alhambrze 99r trzeba opuszczać wózek, czy znacie jakiś patent by tego nie robić?
Jest przykręcona przez jedną opaskę z gumą i 2 śruby na obudowie, w sumie cztery śruby kręcone od dołu przez wózek. Mi chodzi o wałek wchodzący w kolumnę, czy on nie przyblokuje wyciągania maglownicy?Jeśli masz namiary na schematy to Ci Bozia w dzieciach wynagrodzi.
Ok.Jutro zaczynam walkę, już kiedyś wymieniałem maglownicę w eskorcie 98 TD i tam było b.ciasno więc mam obawy ale dam radę i z alhambrą.Zaglądnę do rysunków, bo uważam że lepiej popytać i wiedzieć więcej przed robotą niż potem drapać się w głowę. To, że masz już wnuczki nie oznacza, że nie można być wdzięcznym za pomoc osobie, której nie znasz i jest w innym wieku. O efekcie wymiany postaram się poinformować po ,,walce,, pozdrawiam i dziękuję.Cześć!
kolego nie wiem co to ten wózek jesli to jest lawa albo lapa nie wiem to musisz bo nie wyjdzie z kabiny od kierownicy ja juz wymienialem

jesli masz takiego jak ja przed liftem
Znajdź mój post - krok po kroku opisałem wymianę.
Może bez opuszczenia wózka ją jakoś idzie wyjąć ale ja nie dałem rady. Odkręcenie wózka to raptem 4 śruby i wszystko masz jak na dłoni. Nie musisz odłączać wahaczy, wystarczy jak wszystko obniżysz.
Dzięki ,,moherydz,, ten opis dużo pomoże - jest mowa o uszczelnieniu między maglownicą a karoserią a u mnie przedostaje się woda pod nogi - więc może tamtędy - uszczelnię tę gumę silikonem.Przyjemnie jest rozmawiać z ludżmi, którzy coś konkretnego wiedzą a ,,jak się wie to się umie,,
Do ,,skimir,, dobry, prosty opis - dzięki. Jak sie ma jedno popołudnie to lepiej wiedzieć gdzie łapę wsadzić.Niejedno już robiłem przy autach i wiem że czasami konstruktorzy potrafią zaskoczyć.
Witam ponownie.Już jestem po wymianie maglownicy.Czas - 17.00 - 21.00 . Wyjęcie, kompletowanie jednej z dwóch , montaż, zbieżność i jazda próbna - jest OK - jestem na razie zadowolony choć były niespodzianki.
Stron: 1 2 3
Przekierowanie