Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: VR6 wymiana rozrządu - wyjęcie silnika
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam

Tak pytam na przyszłość.
Czy do wymiany rozrządu w VR6 AYL trzeba wyjmować silnik?
Czytałem, że tak jest najwygodniej ale nie ukrywam, że jeśli dałoby się samą skrzynię zdjąć i tak sprawę wykonać to chętnie bym uniknął rozpinania silnika od wszystkiego...

Czy do wyjęcia skrzyni (4motion) trzeba podnosić silnik z poduszek czy da się ją odsunąć po zdjęciu półosi i wału?

Jakieś specjalistyczne narzędzia są potrzebne? Czy standardowy zestaw wystarczy?
wydaje mi sie z enie ma potrzeby wyciagac silnik czy cala reszte. Oczewiscie sa potrzebne dwie blokady i do walka rozrzadu ( w zasadzie sa dwa walki ale przyrzad jest jeden) oraz do zblokowania walu korbowego. Znaki sa na kolach zebatych. Oczewiscie sa dwa lancuszki rozrzadu.
Witam! W weekend podczas opalania pękła mi prowadnica łańcucha rozrządu. Auto ogólnie odpalalo i jeździło ale brak mocy i niewyobrażalne dźwięki jaki wydawał przy 3 tyś obrotów skłoniły mnie do postawienia auta w warsztacie.dzisiaj zdemontowalem silnik z auta rozpielem skrzynie od reszty rozebralem żeby się dostać do reszty i okazało się że zebatka(mała)walka pośredniego nie jest już w najlepszej kondycji. Czy ktoś kiedyś montowal taki zestaw rozrządu jak poniżej?

http://allegro.pl/zestaw-rozrzadu-vw-vr6...00903.html

Ciekawi mnie ile to jest faktycznie warte. posiada wszystko co wypadałoby zmienić. Ja mogę mieć zestaw febi w cenie 650 zł ale bez kół zębatych.
Ciekawostka jest to że komputer nawet nie pokazał błędy koleracji rozrządu a wałek dość mocno się przestawił.
Dziś byłem w ASO pytać o swój 1400zl komplet z kółkiem detal bez rabatow. Bez sensu się bawić z zamienniki
Trochę masz inny silnik ale ceny mogą być podobne. Słuchaj warto czy nie warto oszczędzać to jest kwestia mocno sporna. Jeżeli robisz sam rozrząd to Ok. Ale z racji tego że mój to mk1 i ma 380tys nalotu w silniku wszystko oryginał (oprócz sprzęgła).Mam zamiar szarpnac głowicę sprawdzić zawory(nie wiem czy zawory nieoberwaly bo wałek przestawiony był o 3 zeby),uszczelniacze,glowice oddac do planowania, sprawdzić tłoki pierścienie panewki luzy na sworzniach tłokowych owalnosc cylindrów i w razie potrzeby robić. Prawdopodobnie będzie honowanie. Przy samym demontażu silnika doszło kilka rzeczy przy dotarciu do rozrządu doszły kolejne. Troche sie tam porozczelnial silnik trochę skrzynia. Do tego powymianiac oleje filtry płyny. Więc zabawy jest dużo. Pieniędzy też, a oryginał kto robi dla VW. Febi?
Prosty przykład filtry do VW na pierwszy montaż robi SOFIMA i teraz taki filtr paliwa ORI kosztuje około 60zl a ten sam filtr bez znaczków ORI 45 zl(ceny są przykładowe bo nie pamiętam) ja jutro dzwonie do VW z zapytaniem o wycene czesci. Zobaczę co mi powiedzą.
To szeroko tam idziesz z remontem, ja mam ayl 204 konie w pierwszym poście napisałeś że do takiego szukasz. Z tego co wiem łańcuchy na pierwszy montaż idą IWIS, ślizgi nie wiem ale jak kiedyś robiłem rozrząd w AAA to kupiłem zestaw SWAG to na każdym ślizgi było zmazane logo vw a łańcuchy były właśnie IWIS. Tak czy inaczej trzymam kciuki za robotę oby lekka była :-)
Tak w naszych autach to już można powiedzieć że się nie opyla inwestycji robić takich. Aczkolwiek jak ktoś ma kaprys i nieco kasy do tego sam trochę prac wykona to nie ma tragedii. Przecie nie złoży na częściach starych.
(06-03-2018 07:35)fmichal86 napisał(a): [ -> ]To szeroko tam idziesz z remontem, ja mam ayl 204 konie w pierwszym poście napisałeś że do takiego szukasz.
Tak czy inaczej trzymam kciuki za robotę oby lekka była :-)

Pierwszy post nie był mój.Smile silnik jest rozebrany, okazało się że po przesunięciu faz rozrządu 3 zawory miały kontakt z tlokami,na 1 3 i 5 cylindrze. Jak powiedział mi kiedyś znajomy człowiek, który obrabia głowice te 3 sa kategorycznie do wymiany.(istnieje prawdopodobieństwo że podczas dalszej pracy takiego zaworu może urwać się łeb) więc głowica jedzie do regeneracji. Okazało się przy dalszym demontażu, że mam silnik AMY 004680. Gładzie cylindrów wyglądają,na moje oko, na ok.silnik ogólnie mocno zabrudzony. Ktoś kiedyś jeździł na watplej jakości oleju i wymieniał go bardzo rzadko. I ogólnie z zewnątrz strasznie zakurzony.porobie fotki jak wyglada teraz a jak bedzie wygladal później. Silnik w dalszej kolejności będzie jechał do honowania frezowania srutowania jak wróci to będziemy składać. Swoja droga bardzo ciekawa konstrukcja ten motor.
(06-03-2018 08:10)wesol napisał(a): [ -> ]Tak w naszych autach to już można powiedzieć że się nie opyla inwestycji robić takich. Aczkolwiek jak ktoś ma kaprys i nieco kasy do tego sam trochę prac wykona to nie ma tragedii. Przecie nie złoży na częściach starych.

Powiedz czemu się nie opłaca? Ja powiem tak auto ma 20 lat,ale jest sprawne technicznie nie ma dziur w podwoziu korozja go nie pożera w oczach.kupilem go 2 lata temu za 2700 awari nie miałem żadnych,obsługa i eksploatacja tylko. Ostatnio widziałem podobnego Sharana na allegro za blisko 8000tys,ktoś przesadził ale i po tyle chodza. Remont robie sam w wolnej chwili kosztuja mnie tylko części, duzo znajomosci pozwala mi zmniejszyc koszty takiego remontu. Potem mam pewne auto na kolejne 400styTongue z własnego doświadczenia wiem że lepiej jest raz zrobić dobrze, moze przebujac się nawet 2 miesiące ale zrobić to dobrze. Lubię takie wiekowe auta mam audi 80 b3 auto 29 lat 4 lata również robiłem tam kpl remont,niektórzy się dziwili że robię. Ale auto po remoncie od tamtej pory nie miało żadnej awarii do dzisiaj,bo rozszczelnil się czujnik temperatury plynu za 15 zł. Szatan stoi a babcia wróciła w laski.

Lepiej zezlomowac auto i kupić jakieś inne kolejne i nie wiedzieć co się ma? Czy może kupić silnik używamy? Też niewiadomo co się trafi
http://allegro.pl/zestaw-rozrzadu-vw-vr6...00903.html

Ciekawi mnie ile to jest faktycznie warte. posiada wszystko co wypadałoby zmienić. Ja mogę mieć zestaw febi w cenie 650 zł ale bez kół zębatych.


no to jak tak grubo idziesz z remontem i robisz dla siebie to nie rozumiem pytania. na forum masz temat o problemach z rozrządem w modelu po lifcie gdzie silnik przeszedł modyfikację i wszyscy zgodnie zalecają oryginał. sam robiłem wymianę i kupiłem w aso i na dniach kupuje znowu w aso do drugiego mojego sharana bo po mału zgłasza oznaki braku synchronizacji a nie chcę czekać aż stanie na drodze.
dobrze już wiesz że jaka kolwiek poprawka to dużo roboty bo dostęp utrudniony Smile
ja nie ryzykuje oszczędności bo później są starty.

pozdrawiam
Pierwsze obróbki już w trakcie. W oczekiwaniu na informacje co z głowicą. Był czas na przygotowania osprzętu.
Stron: 1 2
Przekierowanie