Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: SGA 1.8T AWC wymiana silnika/głowicy, od czego pasuje
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
Jestem w trakcie wymiany silnika - wywalam AWC, wkładam AJQ. Na dobrą sprawę wszystkie poprzeczne 1,8t są takie same. Różnią się głównie tym, czy mają w głowicy wyjście na EGR czy nie, czy mają napinacz łańcucha z cewką elektryczną, czy tylko hydrauliczny.
AWC nie ma, a np. AUM ma z cewką. Wtedy wystarczy wymienić wałek rozrządu ssący wraz z napinaczem i sprawa rozwiązana.

W moim przypadku mam głowicę bez EGR, co mnie akurat cieszy, ale zmusi do wykastrowania sterownika z jego obsługi. Da się bez problemu. Znalazłem jeszcze jeden motyw - moja głowica jest z wolnossącego 1,8 - ADR - ma szerokie kanały ssące. I jeszcze jedną rzecz, która dała o sobie znać przy zakładaniu rozrządu z AWC - nadlew na głowicy pod napinaczem paska. Bo ADR ma inny napinacz, a z napinaczem AWC pasek rozrządu przesuwa się poza koła pasowe. Ja zeszlifowałem ten nadlew i pasek już jest na swoim miejscu.

Jak czas pozwoli to odpalenie w tym tygodniu. Najpierw na moich wtryskach i sterowniku, potem na wtryskach i sterowniku z AJQ (turbina w obu przypadkach moja, tzn. AWC). Powinno być 180 KM. A wtedy jeszcze trochę się mapy wygładzi, aby uzyskać mocniejszy dół.
Witam nie chcę zakładać nowego tematu więc trochę odgrzeję ten, mianowicie interesuje mnie jaki silnik podejdzie do sharana 1.8t AJH czy pasuje od czegoś innego czy musi być ten sam. Pozdrawiam adrek.
Stron: 1 2 3 4
Przekierowanie