Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Kontrolka ładowania akumulatora
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Cześć!

Wczoraj wieczorem w trakcie jazdy zapaliła mi się kontrolka ładowania akumulatora - po przegazowaniu na chwilę zgasła ale potem znowu się zapaliła - i teraz już nie gaśnie. Mój sharan 1.9 tdi 110 KM silnik AFN 1997 rok z przebiegiem około 270 tys. km. Kilka dni wcześnie wymieniłem cały mechanizm wycieraczek - ale to chyba nie ma związku z kontrolką akumulatora. Czy to mogą być objawy uszkodzonego regulatora napięcia - czy też uszkodzone sprzęgło alternatora lub cały alternator (firmy BOSCH 120 A) (jutro będę miał miernik - to sprawdzę jakie jest napięcie na akumulatorze przy uruchomionym silnIku.

Jeśli to tylko szczotki regulatora - to czy wymieniać cały regulator razem ze szczotkami - czy tylko same szczotki?. Czy da się wyciągnąć sam regulator bez wyciągania alternatora?
Może tylko szczotki się zawiesiły i wystarczy popukać w regulator lub w alternator?

Jaki mogą być inne przyczyny palenia się kontrolki akumulatora?

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
S.C.
sprawdz na poczatek ladowanie a pozniej czy sprzegilko jest okej. Potem wyciagasz sam szczotkotrzymacz. Jest razem z regulatorem. T jest czes wymienna. Nie ma sensu sie bawic w wymiany szczotek chyba ze koniecznie musisz meic regulator boscha i chcesz to zrobic po malych kosztach to owszem mozna same szczotki zalozyc za 20 zl i po sprawie.
Cześć!

Jak sprawdzić, czy sprzęgiełko alternator jest OK?
Pasek napędu alternator jest OK

S.C.
dać na nie + i - na wyłączonym motorze i najlepiej odpiętej kostce instalacji. Możesz zasilić z zewnętrznego prostownika.

sory, sądziłem, ze piszesz o sprzęgle do kompresora klimatyzacji, bo to teraz aktualny temat Smile
Poproszę o trochę więcej szczegółów - sprzęgło jest elementem mechanicznym - tak więc jeśli z z alternatora zrobię prądnicę - to podając plus i minus do alternatora - czy alternator zakręci - a jeśli tak to - to jeśli sprzęgło jest OK - to zakręci silnikiem - czy to będzie oznaczało, że sprzęgło jest OK?

S.C.
co ty piszesz bo nie kumam. Sprzegilko ma sprawdzic recznie. Sciaga pasek, blokuje np srubsztykiem wirnik tu od strony smigla do wytwarzania pedu powietrza studzacego nasz altek i reka ruszac w jena i w druga strone. Sprzegilko to wolnobieg jak w rowerze w jedna strone ciagnie w druga nie. Proste jak budowa cepa. Jesli sprzeglo okej jest to trzeba szukac przyczyny w altku czyli najpierw szczotkotrzymacz z regulatorem wyciagnac( nie trzeba wyjmowac altka do tego), posprawdzac cyz nie ma przebic ( zwykly mierniczek i 3 minuty sprawdzania i po krzyku). Diody tez mierniczkiem szybciutko sie sprawdza.
OK - wielkie dzięki za informacje - jutro biorę się do roboty - dam znać.

S.C.
Czas zamknąć wątek.
Pomogła wymiana regulatora - w komplecie ze szczotkami - oraz tuleji na wirniku alternatora BOSH
Sumaryczny koszt 150 zł.
Gdyby były wymienione same szczotki to bardzo szybko by się "starły" - bo tuleja na wirniku byłą bardzo wyrobiona.

Zamykam wątek - jakby były pytania - chętnie odpowiem

S.C.
Przekierowanie