Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: typowe usterki
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam,
nie znalazłem nic pod tym hasłem, a przeglądając forum, może dobrze by było, żeby miejmy nadzieję, taki temat był byle nie za długi, albo chociaż jeden, dwa posty dla potomnych na początek przeglądania, coś w jednym miejscu, albo łatwe do znalezienia, jeśli coś przeoczyłem, to skasować, albo przenieść - poproszę.

Z tego co najczęściej pada i o czym jest sporo znalazłem takie tematy:

pękające przewody w przelotkach między drzwiami a słupkami, efekt nie działa jakaś część elektroniki w drzwiach, albo klapie,palą się bezpieczniki itp.

Pękające przewody klimatyzacji - o tym słyszałem zanim kupiłem, wyzywali na serwisie klimy, ad kilku rzeczy m.in długie przewody alu idące spodem do tyłu.

Padające wyświetlacze FIS - kiepsko widać, braki w wyświetlanych punkatach itp - trzeba wymienić fisa albo taśmę.

O ew. słabym zawieszeniu, to nie wspomnę, bo jak stuka to i tak trzeba sprawdzić co itp, jak to każde auto.

Może ktoś coś dorzuci?
(08-05-2013 09:14)m-blue napisał(a): [ -> ]Pękające przewody klimatyzacji - o tym słyszałem zanim kupiłem, wyzywali na serwisie klimy, ad kilku rzeczy m.in długie przewody alu idące spodem do tyłu.

O ew. słabym zawieszeniu, to nie wspomnę, bo jak stuka to i tak trzeba sprawdzić co itp, jak to każde auto.

Przewody od klimy tak ale one nie pekaja tylko sie przecierają na obejmach lub tam korodują.

Co do zawieszenia w nowszych jest OK, w starych szczególnie maglownica ale to auta do 2000 roku czyli stara buda.

Oprócz tego w SGA standardem jest Dogrzewacz szczególnie modele D5Z-F pada elektronika.
(08-05-2013 11:08)daneczek76 napisał(a): [ -> ]Co do zawieszenia w nowszych jest OK, w starych szczególnie maglownica ale to auta do 2000 roku czyli stara buda.

Podobno maglownica była poprawiona od 1998
Koła dwumasowe i przegłub wewnętrzny z prawej strony
Dwumasy to chyba standard diesli? Smile
Co do przegubu, to prawy tylko leci?
(08-05-2013 13:04)Scrappy napisał(a): [ -> ]
(08-05-2013 11:08)daneczek76 napisał(a): [ -> ]Co do zawieszenia w nowszych jest OK, w starych szczególnie maglownica ale to auta do 2000 roku czyli stara buda.

Podobno maglownica była poprawiona od 1998
Tak źle się wyraziłem ale ogólnie zawieszenie w starszych budach.
ogolnie to SGA cierpia na:
-półoś podopry oraz jej łozysko podporowe. Obie rzeczy sa strasznei drogie jeslichodzi o aso itp
-przeguby wewentrzne ktore w oryginale nie wystepuja osobno. trzeba cale polosie brac i jeszcze zdac stare. w zamienniku dlugo nie pracują.
- dogrzewacze siadają
-kabloteka w drzwiach siada ale to w zasadzie nie ma aut gdzie nie siada.
- klima i jej elementy skladowe, hmm a zna ktos auto ktore nie miewa problemów z klimą?? Chyba te ktore takowej nie posiadają.
-dwumasy i sprzegla- to w zasadzie element wymieny jak klocki hamulcowe czy opony. Niestety to nie elelemt ktory jest bo jest tylko poporstu sie zużywa.
-Skrzynie biegów w automatach lubia sie psuć.
-siadajace uszczelki pod glowicą w tdi PD
-winda kola zapasowego
-silniczkiw lampach przednich tez co spotkalem jakiegos SGA to mial niesprawne.
-FIS to akurat przypadlows wszystkich vagów i nie tylko.
No to i ja dodam to co zauważyłem u siebie i kilku innych, że najczęściej rdza bierze na tylnej klapie (okolice klamki, spryskiwacza [przed FL], progach i dolnej części błotników). No i chyba pożary instalacji grzanych sprysków.
Tutaj trochę danych, zebranych od grupy użytkowników większej niż "sąsiad i jego wujek": http://goo.gl/dgU4N
Takie raporty wg mnie to można sobie między książki wsadzić. Dla mnie liczą się opinie tych co te auta posiadają.
Przekierowanie