Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Regeneracja tylnego i przedniego zawieszenia - czyli co wymienić?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7
w przodzie zazwyczja amorki przezyja conajmniej da komplety na tyle. Tu najszybciej siadzie ci lozysko i poduszka. Tym bym sie zajął plus ewentualnie tukeje metalowo-gumowe, sworznie ,koncówki, drązki. Nie wiem moze jeszcze znudów łozyska piast.
Sworznie, końcówki i drążki są w bdb stanie. Natomiast reszta co wymieniłeś jestt oryginalna.
Masz na myśli łożyska i poduszki amorów oraz tuleje wahaczy? Po czym poznać że łożysko i poducha są do wymiany? W aucie nic nie stuka.
Moim zdaniem, jeśli nic się nie dzieje to nie ma sensu tego ruszać.
Tylko jak rozpoznać że np łożysko amora lub poducha jest do wymiany w czasie jazdy?
ja na postoju sprawdzałem tak że jeden bujał przodem auta , a ja trzymałem rękę na kielich i było wyczuwalny wyraźny luz.
tak robiłem z golfem ale z sga nie próbowałem, myślę ze tez go rozbuja.
Albo na ścieżce jak sprawdzają amory warto wtedy położyć łapę na kielich to czuć czy jest luz.
Ok, to jedziemy ze spisem Smile Chciałbym zrobić spis na co ewentualnie zwrócić uwagę

Amortyzatory + silentblocki wahaczy + poduszka z łożyskiem McPersona + co jeszcze? Smile
To jak już chcesz taką kapitalkę robić to:
- amortyzatory,
- wszystkie silenblocki - na wahacz idą chyba po dwa,
- gumy stabilizatora
- łączniki stabilizatora
- łożysko kolumny
- sworznie zwrotnicy - trzeba się zastanowić bo może warto je też wymienić bo po wymianie trzeba regulować kąt pochylenia koła (chyba, że jakoś to tam rozwiązali, że nie ma możliwości przesunięcia sworznia - nie wiem jeszcze nie sprawdzałem) a tak ustawisz ten kąt za jednym zamachem przy wymianie amortyzatorów.
- osłony przegubów i maglownicy - trzeba zweryfikować stan bo jak już porozłączasz wszystko to może warto przy okazji wymienić...

Ogólnie to lista zrobi się całkiem pokaźna, więc lepiej zobacz co tak naprawdę dolega zawieszeniu...

PS: Oczywiście mowa o przodzie a wątek w temacie ma tył, jakoś się rozbiegło...
Pochylenie kola i wyprzedzenie sworznia zwrotnicy nie podlega regulacji w sga.
I o taką listę mi właśnie chodziło Smile
Zgadza się, wątek dotyczył tyłu ale nie chciałem zakładać 2 tematu dotyczącego przodu Smile
i juz tytul tematu pasuje.

Oczewiscie mi tez sie wydaje ze jak masz wszystko okej w zawieszeniu to nie ma sensu tam grzebac. Mozna sprawdzic ale po co tam paluchy wkladac. Powiem ci tylko ze najszybciej to padaja tu łaczniki, tuleje gumowe na wahaczach no i moze jeszcze te poduchy na amorkach ( te poduchy gumowe z lozyskami).
Poduchy sprawdzisz podnoszac lekko auto( ale tak zeby kola jeszcze dotykaly ziemi z lekkim naciskiem a ty szarpiesz za amorek w gornej czesci. Jak bedzie luz na kielichu to raczej juz do wymiany poducha.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7
Przekierowanie