28-04-2013, 21:36
Może się komuś przyda. Wczoraj SAM wymieniłem przegub zewnętrzny. Jeśli by się ktoś zastanawiał to podam kolejność czynności jakie wykonałem:
1. Poluzowanie śrub koła
2. Poluzowanie śruby piasty
3. Podniesienie samochodu
4. Demontaż koła
5. Odkręcenie sworznia wahacza (potrzebny dobry klucz imbus 8)
6. Odkręcenie śruby piasty (co kilka obrotów pobijałem ją młotkiem żeby wylazł wieloklin)
7. Popuszczenie opaski osłony gumowej przegubu wewnętrznego
8. Jak wyjdzie z piasty wieloklin przegubu wewnętrznego to wyciągamy CAŁĄ PÓŁOŚ.
9. Zabezpieczenie krzyżaka przegubu wew. przed brudem (owinąłem go folią)
10. Demontaż przegubu zewnętrznego (nie pierdoliłem się i pociąłem go kątówką co zajęło mi 15 minut.)
11. Czyszczenie i oględziny wieloklinu półosi.
12. Montaż nowego w odwrotnej kolejności.
P.S. Chociaż większość kolegów zmiesza mnie z błotem to polecam przeguby zewnętrzne firmy MaxGear. Jest to chińczyk ale solidny. Nie ma reklamacji na te przeguby.
1. Poluzowanie śrub koła
2. Poluzowanie śruby piasty
3. Podniesienie samochodu
4. Demontaż koła
5. Odkręcenie sworznia wahacza (potrzebny dobry klucz imbus 8)
6. Odkręcenie śruby piasty (co kilka obrotów pobijałem ją młotkiem żeby wylazł wieloklin)
7. Popuszczenie opaski osłony gumowej przegubu wewnętrznego
8. Jak wyjdzie z piasty wieloklin przegubu wewnętrznego to wyciągamy CAŁĄ PÓŁOŚ.
9. Zabezpieczenie krzyżaka przegubu wew. przed brudem (owinąłem go folią)
10. Demontaż przegubu zewnętrznego (nie pierdoliłem się i pociąłem go kątówką co zajęło mi 15 minut.)
11. Czyszczenie i oględziny wieloklinu półosi.
12. Montaż nowego w odwrotnej kolejności.
P.S. Chociaż większość kolegów zmiesza mnie z błotem to polecam przeguby zewnętrzne firmy MaxGear. Jest to chińczyk ale solidny. Nie ma reklamacji na te przeguby.