Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Wymiana oleju w skrzyni automatycznej VW Sharan 2,0 benzyna rok 96
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Witam wszystkich, Jaki olej nalezy zastosowac i co jaka ilosc kilometrow nalezy wymienic olej w automatycznej skrzyni biegow,rozne opinie mowia o wymianie co 60-70 tysiecy, ale spotkalem sie tez z glosami ze wymienia sie olej i filtr co 100 000 prosze o informacje na ten temat, dziekuje i pozdrawiam.
Ja we wrześniu wymieniałem u siebie olej i powiedzieli mi że co 40, 50 tys
ja sprawdziłbym czy olej był regularnie wymieniany jeżeli nie to nie ruszałbym tego oleju wogóle.
wymieniaj, wymieniaj. w automacie to dobrze radze wymienić. Wiecie z eja tam nie jestem za wymianami oliwy w manualach ale dobrze radze zmienic oliwe w automacie na taki jak producent lał a nie jakies tam zamienniki/odpowiedniki.
Jak wesol pisze w automacie regularna wymiana oliwy to podstawa jej zywotnosci.
ja zdjąłem w ubiegłym tygodniu miskę skrzyni biegów po około 12 tys km. - poprzednia wymiana statycznie.
Po 12 tys. szlam juz pojawił sie na dnie - co prawda mógł zostać po części wypłukany z konwertera itp.. teraz ponownie wymieniłem ponad 4 litry ściekło - też statycznie.

Tak więc z tymi 60 tys,. to przesada. Chyba, że jeździsz zawsze gęsiego, nigdy nie przyśpieszasz ostro czy z pedałem w podłogę to i oleju nie usmażysz i można te 60 tys km. zaryzykować, choć wg. mnie nie warto. To tak jakby olej w silniku zmieniać co 30 tys km, gdy producent podaje co 15 kkm. Silnik będzie pracował, ale odbije się to na jego resursie technicznym.

Generalnie wskazane jest zamontowanie dodatkowej chłodnicy oleju, wtedy można cisnac i zmieniać olej powiedzmy co 30-40 tys.
Ja leje liqui moly 1200.
Jaki by nie był przebieg skrzyni, bez wymian oleju, ja uważam, że należy go wymienić, bo na szlamie i spalonym oleju długo konwerter i hydraulika sterownika nie pojeździ. Jeśli w misce był dużó szlamu olejowego, to koniecznie po kilkuset km zmienić olej ponownie, oczywiście wraz z filtrem.
Uszczelki zawsze nowe, składane na bardzo dokładnie odtłuszczone przylegające powierzchnie (benzyna ekstrakcyjna).

Poziom oleju sprawdza się przy ok. 40 stopniach (najprościej badanie VAGiem) metodą przelewową, motor pracuje skrzynia w pozycji P. Przed pierwszą kontrolą dać olejowi dotrzeć we wszystkie zawory skrzyni przełączając wybierak biegu.


40 stopni -chodzi o temp. oleju skrzyni a nie płynu chłodzącego.
Witam wczoraj zakupiłem po raz pierwszy w życiu Sharana II przed lift 2.0 benzyna z 2000 roku ze skrzynią automatyczną tip tronic 4 bieg . I jak zauważyłem miałem już kilka skrzyń automatycznych w Audi i BMW wiec zaniepokoiły mnie objawy lekkiego poszarpywania przy zmianie biegów lecz nie zawsze najczęściej kiedy wbija z 2 na 3 bieg. I tu moje pytanie ogólnie większość rzeczy przy aucie robię sam lecz z tą skrzynią nie miałem jeszcze styczności nigdzie nie mogę znaleźć jaki olej zalać ile litrów tego oleju czy wymieniać filtr czy nie i jaką przeprowadzić wymianę dynamiczną czy klasyczną .Prosze o pomoc koledzy i koleżanki
Pozdrawiam Big GrinBig GrinExclamation
Witam.

Olej to G052162A2, jeśli tylko spuścisz i zalejesz to starczy ci 3l, jeśli będziesz miał pustą skrzynie to 6l powinno starczyć, przy dynamicznej wymianie nawet i 8/9l można zużyć, wymiana filtra 01M325429 przy wymianie oleju zawsze (pytanie czy trzeba wymieniać filtr, gdy jest do niego dojście jest bezsensowne i tendencyjne, jak dla mnie, co innego w 5-cio biegowej Yatco, gdzie do wymiany filtra trzeba rozpołowić skrzynię ale tam jest to oparte na innej zasadzie), przy tej skrzyni producent nie przewidywał wymiany oleju a jedynie kontrole stanu i jakości co 60 tyś.km, a co ludzie robią to ich sprawa i tyle też różnych odpowiedzi dostaniesz. Automaty 4 biegowe ZF mają jeszcze osobno olej przekładniowy G052145S2 do przekładni głównej (czy wszystkie to nie pamiętam), wchodzi niecały litr, ale jego się tylko sprawdza/uzupełnia według producenta, tak jak w skrzyni, wymiana tylko przy naprawie, co do praktyki, tu też każdy powie co innego Wink.

Pozdrawiam
Witam szanownych kolegów!

Mam problem z moim Szarikiem, wymieniłem ostatnio olej poprzez pewien serwis z nadzieją że zacznie pracować normalnie. Do tej pory szarpała i tak jakby nie wrzucała któregoś biegu, przyhamowując okrutnie przy zmianie 2->3 w tip tronic

Wymiana oleju dała znikomy efekt, dosłownie po 100km jazdy
Do tego rozciekła się chłodniczka oleju skrzynki... niby tylko uszczelka ale ile oleju się wylało przez te 100km to nie moge określić.
Problem leżał gdzieś indziej, szukałem na początku przyczyny w cewce elektrozaworu N93 (wg wskazania kompa). Gdy otworzyłem śrubkę z tą rurką przelewową, podziewałem się, że wykapie parę kropel. Wykapało ok 2,5 litra "kropel".
Postanowiłem odkręcić miske, ściągnąć i zobaczyc co w nim siedzi. Siedział olej, dość sporo. na tyle, że zakręciłem miske spowrotem.
Czy serwis lał olej na oko i przeoczył wartość maxymalną dla skrzyni biegów?!
Czy można sprawdzic bez wyciągania skrzyni biegów, czy ta rurka przelewowa tam jest? Gdzie można taką rurke przelewową kupić?

No i najważniejsze chyba pytanie, gdzie znajdująsię te elektrozawory? Pod miską olejową czy z boku? Od strony koła kierowcy?
Witam.

W skrzyni EQT, bo to chyba jedyny automat 4 biegowy z tip-tronic w Sharanie i rzadko spotykany, są dwie rurki olejowe i obydwie można dostać jako osobną część ale pewien nie jestem czy obie występują naraz, bo tak naprawdę służą do tego samego więc nie koniecznie musisz mieć ten element zgubiony, o ile się nie mylę. Jedna jest bodajże montowana od dołu miski olejowej skrzyni zaraz pod korkiem i jest wykręcana do spuszczania oleju, a potem się ją wkręca żeby napełnić odpowiednią ilością, druga jest montowana z boku skrzyni, praktycznie na wysokości końca rozrusznika i zaraz pod nim i służy do wlewania oleju i jednocześnie do sprawdzania poziomu za pomocą specjalnej przystawki z miarką (jak do sprawdzania oleju silnikowego) i wiem, że często można ją było spotkać w T4 z tą skrzynią. Jeśli chodzi o skrzynkę sterującą, to oczywiście znajduje się pod miską olejową skrzyni biegów, tą od spodu skrzyni.

Pozdrawiam
Stron: 1 2 3
Przekierowanie