Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Wymiana oleju w skrzyni automatycznej VW Sharan 2,0 benzyna rok 96
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
wymieniać olej na włączonym silniku ? w pozycji P czy wszystkich biegach po kolei?

Da radę sprawdzic temperaturę oleju polskim vagiem lub vcds lite?
Jaki program da rade pokazać temperaturę skrzynki przekładniowej?
Znalazłem te temperature w VCDS Lite, sprawdzam poziom oleju i wydaje się że jest o dużo za dużo...

Generalnie problem z brakiem przełączanych biegów dałem do mechanika, stwierdził że wymieni olej i zobaczymy... Faktycznie wymienił i działała skrzynka przez 100km, ni mniej ni wiecej. Problem okazała się luźna wiązka do wszystkich zaworków w skrzyni i połączenie kabelków na tzw szkocie. Polutowałem kabelki jak należy i niby jest pewne połączenie....
Sprawdziłem też poziom oleju w skrzyni biegów wg instrukcji sharana, na poziomo ustwawiony, temp oleju 35 stopni przełączyłem biegi po koleji i spuściłem ok 2 litrow oleju ze skrzyni przez tą cienką rurke kontrolną. No dziwne, tymbardziej, że trochę się oleju wylało wcześniej od tego mechanika przez chłodniczke oleju w skrzyni, uszkodziła mi się uszczelka chłodnicy. Przejechałem tak drugie 100km i kapało okrutnie, mogło wylać ok 200-300ml spokojnie.
I teraz pytanie:
- Czy mechanik wlał za dużo oleju i rozgrzany olej spowodował wzrost cisnienia ze wycisnęło uszczelke?
- Czy ja źle zalewam skrzynie olejem dlatego nie wchodzi mi cały zalany przez mechanika olej do skrzyni? Kupiłem dodatkowy litr bo myslalem ze będzie o tyle mniej a tu nie da sie wlac tego co było.
- Czy jeśli był nadmiar oleju, mogło uszkodzic te uszczelke cisnienie wewnątrz?
oraz czy mogła ulec uszkodzeniu skrzynia biegów?

- Gdyupuściłem oleju na tyle ile powinno byc wg instrukcji, skrzynia chrobotała i zaczęło coś śmierdziec spaloną gumą. Sprawdzałem w garażu, podniesione koła napędowe... gdy to się stało od razu zatrzymałem koła. Co to mogło być gdy oleju było trochę mniej?
Wylałem cały olej ze skrzyni w celu określenia ile oleju tam się dokaldnie znajduje i wylałem ok 3l. wykręciłem tez te rurke kontrolna, ma ok 5,6mm.

W dalszym ciągu nie mam pewnosci co to za model skrzyni ani ile tego oleju powinno byc. Efekt mam taki, że nie wchodzi mi 4 bieg (mam AG4) a jak juz wejdzie po kilku sekundach jazdy bez gazu wrzuca bieg 4 ale gdy chce pocisnąć od razu redukuje do 3. Czy to jest efekt zbyt niskiego poziomu oleju?
No powiem panowie, że udało mi się namierzyć model skrzyni... Nie było lekko
Mam model
SNW 01P 321 430, nigdzie nie znalazłem czy to EQT

Dowiedziałem sie gdzieś w necie że wchodzi około 3,5l no to zalałem 3,3 i co 100ml dolewałem aż osiągnąłem optymalne warunki pracy tj 3,7l. Skrzynka pracuje w miarę ok, ale chyba jeszcze doleję jutro 50 lub setke bo nie przerzuca mi na bieg wyżej gdy się rozgrzeje olej tj 4H lub 4M.
Olałem te sprawdzanie rurką, nie da sie tego sprawdzic jak powinno Dodgy
Przy zalewaniu od pustego, lało mi przez rure kontrolną już przy 2 litrach!

W życiu bym nie powiedział, że tak minimalne różnice w poziomie oleju będa miały tak ogromny wpływ na prace skrzyni! (to moja pierwsza automatyczna skrzynka)
Witam.

Ilość oleju powinna być taka, jaką powinny wskazywać "przyrządy kontrolne" i za każdym razem będzie inna, bo nigdy nie zalewasz pustej skrzyni, zawsze coś zostaje i zawsze inna ilość, a co do Twojej usterki, to jej źródłem nie jest ilość oleju/jakość oleju, on jedynie powoduje nasilanie bądź osłabianie jej występowania, zazwyczaj problem leży w jakimś czujniku/zaworze, skrzynce sterującej/jej kanałach, którymś koszu/sprzęgle/hamulcu (nie mylić z pedałami przy gazie) i to jest właśnie ta trudność w diagnozie automatu.

Pozdrawiam
Sharan MK1 przedlift nie było skrzyn typu tiptronic, sa to zwykłe skrzynie klasyczne hydrauliczne z mozliwoscia przełaczania biegow recznie w zaleznosci od obciazenia auta np z duzym ladunkiem pod gore.
Co do zaworow sterujacych znajduja sie wewnatrz skrzyni po zdjeciu miski olejowej po bokach sterownika.
Oleju wchodzi 9 litrow i nie jest mozliwa całkowita wymiana jednorazowa, wymienia sie na dwa razy w odstepach nie dłuzej niz tydzien, najlepsza metoda, wymiana filtra obowiazkowa, dostep bardzo dobry i latwy wiec bez paniki.
Olej Dextron zielony full syntetyk stosowany do skrzyn AG4 grupy VW
Witam ponownie, rozwiązując problem z szarpiącą skrzynią między biegami 2M i 3H natknąłem się na filmik na YT ukazujący problem ze źle skręconą valve body 01M i jej dolną częścią. Natychmiast idąc tym tropem, odkręciłem lekko kilka śrób, wszystkie trzymały o życie, napewno z większym momentem niż 5Nm (odpowiednik 44 g-nianych ft*inch). Do tego zmiana parametrów w VCDS -> Recode na tryb ekonomiczny i auto chula aż miło. Pytanie, czy ktoś się orientuje w tych wszystkich measuring blocks? Konkretnie chodzi mi o znaczenie loadów w grupie 6. Te ostatnie, w kolumnie 4 oznacza położenie pedału gazu.

[Obrazek: 6e7a80c6d82237ddmed.png]

Co oznaczają te pozostałe LOAD?

Temperatura też wskazuje różne bzdury, jestem ciekaw co za to odpowiada...

Dzięki!
znalazłem coś takiego dlatourega i skrzyni 09D
Complete measurement block info for 6-speed AT 2004 09D 3.2 V6.

Group 001
1 - Engine speed
4 - Selected Gear

Group 002
1 - Transmission input speed
2 - Transmission input speed
3 - Transmission output speed
4 - Transmission output speed

Group 003
1 - Driving condition
2 - Accelerator pedal value
3 - Speed
4 - Selected gear (actual value)

Group 004
1 - Selected lever position
3 - Road profile (current value)

Group 005
1 - Driving resistance
2 - Hill factor
3 - Sport (performance) factor

Group 006
1 - Transmission fluid temperature
2 - Solenoid valve 4 (TCC)
3 - Torque converter clutch (TCC) status

Group 007
1 - Solenoid valve 5 (K1)
2 - Solenoid valve 9 (K2)
3 - Solenoid valve 3 (K3)
4 - Solenoid valve 10 (B1)

Group 008
1 - Solenoid valve 6 (HD)
2 - Solenoid valve 4 (TCC)

Group 009
1 - Brake switch positions
2 - Switch positions

Group 010
1 - ATF Temperature
2 - ATF Temperature (Voltage)
3 - Transmission status
4 - Voltage (terminal 15)

Group 011
1 - Brake light switch
2 - Shift lock

Group 012
4 - Torque limitation

Group 013
1 - Multi-function switch - F125
2 - Multi-function switch - F125
3 - Tiptronic switch - F189
4 - Tiptronic switch - F189

Group 014
3 - Idle information

Group 025
1 - Adaption control condition 1
2 - Adaption control condition 2

Group 125
1 - CAN - engine
2 - CAN - ABS
3 - CAN - instrument cluster
4 - CAN - All-Wheel Drive (AWD)

Group 126
1 - CAN - Gateway

O cos takiego chodzi mi dla 01M :-)
Raczej nigdy nie będzie. Inna epoka auta i skrzyń.
Dzięki za cynk

Czy ramki z danymi z grup pomiarowych (group 001; 003; 005; 006 etc) sądla każdego programu takie same? Vag-Com, VCDS czy jakies inne programy diagnostyczne dla konkretnego modelu samochodu? Jeśli tak to może dałoby się odczytać z innej wersji VCDS co oznaczają dane wartości w grupie 006 dla automatycznej skrzyni. Wygląda całkiem sensownie że "%" to poziom otwarcia zaworu 4 i 6 sterowane PWM.

Pozdr
Stron: 1 2 3
Przekierowanie