Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Zanika ogrzewanie przy szybszej jeździe
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2

Miszka73

Witam wszystkich szczęśliwych posiadaczy Sharanów. Ja posiadam Sharana 2001 r TDI AUY 115 Jak widac za oknami mamy piekną zimę tej wiosny Big Grin a zimą w samochodzie musi byc ciepło. Mój problem polega na zanikaniu (zaczyna leciec zimne powietrze z nadmuchów) ogrzewania. Jak jadę spokojnie do 70-80 km/h wszystko jest ok. temp. cieczy 90 st. z kratek leci ciepełko ale do momentu kiedy gwałtownie zredukuje na nizszy bieg, dodam gwałtownie gazu to po chwili z kratek zaczyna leciec zimne powietrze, na climatroniku mam ustawione 24 st. Temperatura cieczy nie spada cały czas jest 90 st. Zauważyłem dziś w trakcie jazdy coś takiego. Na climatroniku ustawiłem sobie na HI jechałem wolno (bo było slisko) do 50 km/h obroty silnika od 2,500 do 3.000 w autku ciepełko , wręcz gorąco ale kiedy obroty zaczęły spadać w przedziale 1.500-1.000 to zauważyłem , że z kratek znowu zaczyna lecieć zimno wiec dodałem gazu i po chwili znowu ciepełko w samochodzie. I co to może być? Dodam ,ze 4 lata temu robiona była uszczelka pod głowicą i od tamtego czasu zrobiłem 70 tyś km. Auto jest świeżo po wymianie rozrządu wraz z pompą wody oraz wymieniony termostat
A pompa wody? I chyba niedomog dogrzewacza.
witam sprawdz ta dodatkowa pompke pod podszybiem na wysokosci kierowcy czy dziala jak nie to nie ma obiegu pelnego po zgaszeniu auta ona chodzi i slachac ja ze 4 min byc moze padla lub koniec szczotek wymiana byla gdzies opisana ladnie ja z niej skorzystalem i dziala
(31-03-2013 21:19)motik1 napisał(a): [ -> ]witam sprawdz ta dodatkowa pompke pod podszybiem na wysokosci kierowcy czy dziala jak nie to nie ma obiegu pelnego po zgaszeniu auta ona chodzi i slachac ja ze 4 min byc moze padla lub koniec szczotek wymiana byla gdzies opisana ladnie ja z niej skorzystalem i dziala

wlacz zaplon i wylacz i musi dzialac jak nie to naprawa i proba

Miszka73

Dziękuje wszystkim za zainteresowanie. Dodatkową elektryczną pompę wody wymieniłem jakiś czas temu, działa i buczy tak jak powinna. Dogrzewacz tez śmiga. A jak odpowietrzyc układ chłodzenia ?
a czy dogrzewacz pracuje non stop do okolo 80 stopni czy przestaje i zaczyna dzieje sie to jak ta pompka nie chodzi ale wyrzuci blad przegrzania pieca odpowietrzenie samo sie zrobi sprobuj z otwartym korkiem gdzies wyczytalem ze korek tez moze byc a druga nagrzewnica daje cieplo czy tez nie bardzo
pytanie tylko gdzie to 80 stopni ma byc.Jesli na szafie to odrazu mowie ze umnie spokojnie dziala jeszcze dlugo, dlugo jak osiagnął na szafie 90 stopni. Ogolnie to w tych aktualnych temperaturach otoczenia to w zasadzie nie przestaje dzialac. Piec zmniejsza swoja moc grzewcza owszem ale zeby sie wylaczyl to jakos nie kojarzę nawet jak robie przejazdzke po 40-50 km. Poza tym odnotowujac blad przegrzania to po 5 takich przegrzaniach piec sie blokuje i juz nie odpali póki nie podepniesz interfejs i nie skasujesz bledów.
u mnie piec grzeje do ok 79 -82 stopnie i pracuje na wolnych jak sie to mowi czuwa a te 80 stopni na wyjsciu z pieca ja jest to zwalnia.Ale skoro u kolegi dziala pomka tez uklad odpowietrzony jeszcze proba bez korka od zbiorniczka to cos grubszego chyba bedzie
takie troche objawy jakby wlansie padnietej UPG a przynajmniej jej poczatki padniecia. Niby wymianieal UPG ale to nie jest gwarancja ze juz musi byc spokój w tym temacie na 10 lat czy 200 tys km.
prawdopodobnie UPG lub niedociągnięta głowica - ewentualnie pęknięcia w głowicy, które powodują przedostanie się "kompresji" do kanałów chłodzenia i utrudnianie obiegu cieczy.
Rozgrzej silnik, odkrec korek i zaglaj do zbiorniczka a w tym czasie niech ktos wprowadzi auto na wysokie obroty. Jesli na niskich obrotach leci letnie to pompka obiegowa jesli na wysokich to niestety uklad sie zapowietrza. Skad sie tam bierze powietrze to juz koledzy napisali. Teraz idzie lato a jesli to uszczelka to da o sobie znac niebawem.
Stron: 1 2
Przekierowanie