Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Rozrząd TDI - co wybrać/przebiegi/wymiana itp.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Dzięki za opinie. Ok jeśli pasek CONTITECH będzie lepszy od SKF to rzecz jasna taki właśnie kupie. Czy pompa wody firmy SKF jest odpowiednim wyborem?
SKF ogólnie sprawdzona marka i bardzo dobra , choć ostatnio coś kolega marudził właśnie na pompę SKF. Jak kupujesz części rozrządu to tych firm SKF lub INA, Ruvila, Hepu, Contitech
Czy jest jakiś poradnik lub jakaś pisana ( bądź nie ) reguła informująca jak należy ustawić rozrząd podczas jego wymiany?
Na zakupionym zestawie rozrządu powinny być rysunek ze znakami do ustawienia rozrządu. Ogólnie powinieneś zwalić też pokrywę zaworów, wyposażyć się w jakiś płaskownik i po prawej stronie zblokować wałek zgodnie z miejscem na blokadę (płaskownikiem) Można to ominąć znacząc ślady na górnym kole markerem. Roboty w Sharanie jest sporo przy rozrządzie... Jesli będzie to Twój debiut lepiej rób to z kimś kto się na tym zna. Ja dodatkowo podwieszałem silnik i odpinałem dolną poduszę, ponieważ zdarza się ją połamać niechcący gdy silnik pręży. Masz naprawdę duuuużą szansę, że urwie sie w niej śruba i może być tak, że nie uratujesz już poduszki. W moim przypadku pomógł palnik i na gorąco udało się wykręcić.Jesli chodzi o pompe wody, ja akurat jestem zwolennikiem jej wymiany przy każdej wymianie rozrzadu. Nie polecam kupować jednak kompletnej z obudową a sam wkład. I ominął bym SKF- spotkałem się z negatywnymi opiniami na temat ich pomp w przypadku tych silników- wolałem nie sprawdzać- sam zakupiłem inną..
A jaką pompę wody kupiłeś jeśli to nie tajemnica handlowa? Smile
dyzio to nie VP tylko PD'ek wiec na koncu walka po zwaledniu pompy tandemowej nic nie wsadzisz. Rozrzad blokuje sie na dole specjalną blokadą a gore blokujesz pinem ktory to ma fi 6 mm czyli wiertlo 6 wystarczy. Wczoraj tak robilem w swoim. Poza tym na kole walaka rozrzadu masz takie pazurki w roznych miejscach i to mniejsze musi sie zgrac z oznaczeniem "4Z" na plastiku przylegajacym do glowicy. Dobrz ejest tez zablokowac napinacz hydrauliczny od rolki napinajacej stosowna blaszką ale nie jest to konieczne. Potrzebny takz eklucz pazurkowy do napiecia rolki napinajacej. Prosta robota i moge nawet podac jakie klucze sa potrzebne.
Po calej operacji kontrola vagiem konta synchronizacji- ma bys w okolicy "0" Ale do +-1 moze byc.
HaSmile
Nie zaglądałem pod dekiel zaworów- pamiętałem jak kiedyś robiłem w starym Passacie, myślałem że tak samo w Sharanie. Sam użyłem markera.

Reventes -pompę kupiłem zdaje się Ruville
Więc muszę zedytować listę i zamienić pompę SKF na Ruville Smile Nie chciałbym wydać niepotrzebnie kasy Smile Jakie ogólnie macie zdanie o firmie Ruville?
SKF i Ruville są OK i paski contitech również. Jakieś ploty krążą, ale przypadków faktyczniego zatarcia łożysk czy urwania paska tylko dlatego, że to skf/ contitech nie słyszałem.
skf to firma moim zdaniem nr jeden jesli chodzi oa jakies elementy oparte na lozyskach Czyli pompy pierwszej klasy. Jeszcze bardzo dobre i w miare nie drogie sa Hepu. Ruville to pakowacz wiec pewnie tam bedzie siedziec cos innego.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Przekierowanie