Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Rozrząd TDI - co wybrać/przebiegi/wymiana itp.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Słabe te foty. Ale jak znaki dobrze widoczne i nie jest spękany to duża szansa że jest w miarę świeży. Zawsze można wymienić sam pasek.
Z tego co wiem jeśli pasek ma takie symbole jak na foto to można rozkoszować datę produkcji, takie symbole da przy piaskach z hurtowni a nie wiem czy oryginał też to ma, oczywiście Dayco



YY WWDDXX

YY - rok
WW - tydzień
DD - dzień WW-tego tygodnia
XX - pozycja w formie produkcyjnej
[attachment=6703]
Witam.

Oryginalne paski z tym numerem, co u autora na zdjęciu i z końcówką "S" wycofane zostały wiele lat temu, to co ewentualnie pojawia się jeszcze w sprzedaży, to są "stare leżaki", chociaż obecnie już chyba w ogóle nie ma ich w sprzedaży więc o żadnej "świeżości" tego paska mówić się nie da (już w 2010r. jak pracowałem w ASO to przychodziły z P na końcu) ale zawsze można łudzić się, że "Niemiec jeździł tylko do kościoła i płakał do granicy" Wink. Obecnie jestem na etapie poszukiwania auta i prawie wszystkie na allegro i olx są świeżo po wymianie rozrządu, kpl. sprzęgła z dwumasem i kpl. klocków i tarcz, a olej i filtry to dosłownie wczoraj zostały wymienione Smile, tak jak kiedyś wszystkie diesle sprzedawane miały mniej niż 200tyś. najechane, nawet dwudziestoletnie.

Pozdrawiam
Witam

Wymiana rozrządu jest taka prosta jak na tym filmie https://m.youtube.com/watch?v=cwpcrnnp51M ???
To ja wolę zapłacić i się nie męczyć, koszty robocizny w warsztacie nie są aż tak wielkie, żebym się miał narobić i zastanawiać czy wszystko dobrze złożyłem. Ale jest to moja subiektywna opinia.
Można i tak. Jeszcze dużo zależy od arsztatu bo te słabsze to mają gwarancję też tylko do bramy jak się to mówi. TDI PD ma bardzo prosty rozrząd. Pasek dość krótki. Rolek też niewiele. Trudniejszy odrobine już jest TDI vp. Wczoraj robiłem w swoim drugim touranie 1.6 TDI CR. Tam już jest pasek dłuższy, rolek prowadzacych cztery i jedna napinającą plus pompa wody. Ja zmieniłem pasek i pompę wody. Rolki przesmarowalem i całość mnie wyniosła 260 zł. Pasek CONTI i pompa dolz. Normalnie cena części to jakieś 700 zł wszystkich plus mechanik bierze tak o 200-300 zł słabszy po 500 i więcej lepszy. Dodatkowo przesmarowalem rolkę napinacza paska pk i sam napinacz. Jeszcze nadkole wyczyściłem i inne takie tam. Rozrząd w PD niby się wymienia w niecałe 2 godziny. Ja się nie spinam i raczej sprawdzam dwa razy.
A można jakoś sprawdzić czy wymienić czy jeszcze mam czas? (niestety nie ma nigdzie zapisanego kiedy był wymiany rozrząd)

Ewentualnie jakie polecacie "graty" rozrządu?

Silnik to BVK
To nie ma znaczenia czy bvk czy auy czy asz czy btb czy jakiś 2.0 To są te same silniki jeśli chodzi o rozrząd. Początkowe tylko miały napinacz hydrauliczny czyli silniki auy ale później to już i one miały mechaniczny napinacz. Paski CONTI są najmocniejsze i spokojnie potrafią zrobić ponad 200 tys. Producenci początkowo interwały robili na 60 tys potem podwiekszyli na 90 potem jeszcze na 120 tys. W touranie też 1.9 dali już na 150 tys a to wciąż ten sam zestaw części. Paski dobre to CONTI i Gates oraz dayco. Pompy ina, dolz, hepu.
Ściągnij pokrywę i patrz jak to tam wygląda.
Pany do mojego parcha aey zestaw rozrządu ( z pompa wody)iny będzie dobry czy szukać czegoś innego.
Dobry. Ja tylko wolę paski contitecha bo są najmocniejsze i przelataja dwa interwały. Ale na te 90 tys to ina spokojnie daje radę z nawiązką. Tylko sprawdź czy masz wersję z napinaczem hydraulicznym czy z napinaczem mechanicznym w tym auy bo początkowe miały hydro.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Przekierowanie