Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Rozrząd TDI - co wybrać/przebiegi/wymiana itp.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Mowie ci ze nie ma chyba leszego silnika jak tdi pd do zrobienia rozrzadu. Sciagasz pasek pk odkrecasz 4 sruby kola pasowego odlony rozrzadu. Blokujesz kolo rozrzadu gorne pinem luzujesz napinacz i tyle. Kupe miejsca masz po podparciu silnika i odkreceniu poduszki silnika.
W której biedronce ? Bo na Warszowie nie widziałem co do firmy to teraz mam dylemat bo byłem przekonany ze skf dobra firma, a napinacz hydrauliczny jakiej firmy patrzeć w kompletach są różne firmy a osobno to tylko ntn widzialem, ntn dobra firma bo nie wiem czy na siłę ten napinacz wymieniać bo zamiennik czesto szybciej pada niż stary oryginalny
(01-09-2017 17:31)Chmielu napisał(a): [ -> ]co do wymiany to chociaż garaż by się przydał a u mnie to pół przodu muszę demontować żeby się dostać do tego rozrządu
To co to za jakiś dziwny model masz tego sharana że musisz przód rozbierać??? może fora z audi pomyliłeś??
(01-09-2017 18:30)Chmielu napisał(a): [ -> ]nie wiem czy na siłę ten napinacz wymieniać bo zamiennik czesto szybciej pada niż stary oryginalny
To ile masz nalatane tym autem ze jeszcze masz ori napinacz? Nawet ten ntn wytrzyma te 90tys. Huczy bo huczy ale jeszcze mi sie nie zdarzyło żeby sie rozleciał przed czasem.
Nie wiem czy mam oryginalny napinacz bo nie sprawdzałem a chcę coś dobrego bo nie będę go wymieniał przy każdej wymianie rozrządu
(02-09-2017 00:42)Chmielu napisał(a): [ -> ]Nie wiem czy mam oryginalny napinacz bo nie sprawdzałem a chcę coś dobrego bo nie będę go wymieniał przy każdej wymianie rozrządu

Możesz nie chcieć wymieniać napinacza, standartowo przy wymianie paska wymienia się napinacz + rolka prowadząca. Co druga wymiana dochodzi pompa wodna. Jeśli chcesz jeździć to raczej stosój zasady chyba, że chcesz zaoszczędzić. Twój wybór.
A biedronka to nasz sharan i byliśmy na Warszowie jak zeżdzaliśmy z promu i jadąc na prom.
(02-09-2017 00:42)Chmielu napisał(a): [ -> ]Nie wiem czy mam oryginalny napinacz bo nie sprawdzałem a chcę coś dobrego bo nie będę go wymieniał przy każdej wymianie rozrządu

Witam.

Jeśli wiesz lepiej od producenta i sam sobie wytyczasz co i kiedy wymieniać, to po co w ogóle na forum pytania zadajesz, jak i tak robisz po swojemu. Kiedyś w samochodach, a zwłaszcza z silnikami benzynowymi, wymieniało się tylko sam pasek, potem pasek + napinacz, nie zawracając sobie głowy resztą, ale te silniki nie miały takich obciążeń, jak teraz stąd ta różnica w podejściu do rozrządu, bo nikt nie jest wstanie obliczyć czy dany element wytrzyma co drugą wymianę, bo to jest zwyczajna loteria zależna od wielu rzeczy, głównie od sposobu eksploatacji. Pracując kiedyś w ASO wcale nie rzadko zdarzało się, że pompa wody zakwalifikowana przy wymianie, jako dobra, nie wytrzymywała następnego okresu, mimo że oryginał i trzeba było za "free" robociznę wykonać drugi raz. Dlatego, ja zawsze wymieniam komplet (teraz już tylko prywatnie), a jak klient sobie nie życzy, to pisze oświadczenie i potem może mnie w d... pocałować. A teraz kiedy większość pomp wody pochodzi z regeneracji to już w ogóle. Tak samo jest z tłumikami drgań współpracującymi z rolkami napinającymi przy 115KM do 2002r., przy drugiej wymianie jest już tak wytrzepany, że nie stawia żadnego oporu, a ludzie i tak zostawiają. A potem zdziwienie, że w blokach pomiarowych "rozrząd pływa dość mocno", jak przy AFN z wyrobionym kołem na wale. Ale każdy robi, jak chce, co najwyżej potem zakłada tematy na forum, że wymienił rozrząd i ... wtedy następuje cała litania Smile, jak ostatnio w którymś poście, jakiś forumowicz twierdził, że ustawił dobrze rozrząd tylko mu synchronizacja wyszła na -2.2 chyba, ręce opadają. Oczywiście, że często robi się wyjątki ale ja ich nie stosuję gdy wszystkie elementy "przelatały" cały okres przewidziany przez producenta, bo zauważcie, że często te same elementy są montowane w dwóch różnych silnikach o dwóch różnych okresach wymiany ale to trzeba wiedzieć i potrzebna jest praktyka, ktoś kto wymienia rozrządy sporadycznie nigdy nie oceni prawidłowo stanu elementów.

Pozdrawiam
Ja czekam nadal jak kolega Daneczek twierdzil ze wymienia sie pompe wodna plus wszystki rolki przy rozrzadzie na to potwierdzenie w instrukcji serwisowej. Niestety ja mam niemiecka instrukcje i z niej wynika ze pompa wodna nie podlega okresowej wymianie a rolka napinajaca co druga wymiane. Nie doczekalem sie.
Wymiana pompy wody nie daje zadnej gwarancji na jej jakis przebieg. Dlatego rozrzad wg producenta sprawdza sie co roku lub okreslony przebieg np co 30 tys.
Witam.

Masz rację Wesol, że producenci samochodów piszą żeby sprawdzać pewne rzeczy ale jest, to zabieg marketingowy, bo wiadomo, że jak by pisali, że trzeba wymieniać wszystko, to nikt by ich samochodów nie kupował, ze względów ekonomicznych, tak jak teraz wydłuża się wymiany oleju, żeby rzekomo obniżyć koszty eksploatacji, a czym to się kończy to wiadomo, tak jak nie wiem czy pamiętasz w starszych modelach benzynowych Opla, wymiana rozrządu co 60tyś. a często paski pękały przed tym przebiegiem albo dosłownie parę kilometrów po tym przebiegu. Natomiast producenci rozrządów, nie mylić z pakowaczami, mówią i piszą już co innego, a często bywając na szkoleniach producentów te tematy były poruszane. A tak znowu z doświadczenia, kiedyś w Seacie na gwarancji zerwał się rozrząd po wymianie ale nie od razu tylko za jakiś czas, przyczyną okazała się pompa wody, która dostała luz na wirniku, a oczywiście nie była wymieniana przy rozrządzie bo Seat nie wymagał przy pierwszym, a była teoretycznie dobra, oczywiście gwarancji nie uznano, bo stwierdzono, że pompa kwalifikowała się do wymiany. Dlatego napisałem, że przy tych sprawach ważna jest wiedza i doświadczenie, a na myśli nie miałem producentów samochodów. Wiem, że ja piszę z innego punktu widzenia, bo ja zawsze w tyle głowy mam wizję przyszłej reklamacji i pretensji klienta ale mam alergię, jak ktoś pisze, że nie wie czy da radę wymienić sam rozrząd ale wie, że pewne elementy, to chciałby wymieniać co jakiś czas Wink. A jeśli chodzi o auta naprawiane pogwarancyjnie, w tzw. warsztatach niezależnych, to jeśli przy wymianie rozrządu nie zostaną wymienione wszystkie elementy, to gwarancja prawie nigdy nie zostanie uznana przez sprzedawcę części i producenta części, przerabiałem to wielokrotnie, łącznie ze sprawami sądowymi i z tego punktu widzenia głównie piszę.

Pozdrawiam
(02-09-2017 09:27)wesol napisał(a): [ -> ]Ja czekam nadal jak kolega Daneczek twierdzil ze wymienia sie pompe wodna plus wszystki rolki przy rozrzadzie na to potwierdzenie w instrukcji serwisowej. Niestety ja mam niemiecka instrukcje i z niej wynika ze pompa wodna nie podlega okresowej wymianie a rolka napinajaca co druga wymiane.
I komu tu wierzyć hehe. Chyba tak jak tolus " doświadczeniu"
Tak na poważnie czasami się zdarza że trzeba zdjać rozrząd i choć ma jeszcze trochę do wymiany to mimo wszystko rolka prowadzącą jak i napinająca w większości już huczą czy tam wyją. Lekkie posmarowanie pomaga na chwilę ale w głowie już siedzi że jest paść. Z doświadczenia zaryzykowałbym z pompą wody i może bym ją zostawił do drugiej wymiany ale!! Jak mam robić rozrząd jeszcze raz z powodu tej pompy to daje wszystko nowe i tyle. Raz mi się zdarzyło w audi A6 AFB robić rozrząd co gościowi przeskoczył. Rolka prowadząca się rozsypała (zatarta) i spaliło pasek. O dziwo silnik przeżył.

(02-09-2017 10:23)tolus24 napisał(a): [ -> ]mam alergię, jak ktoś pisze, że nie wie czy da radę wymienić sam rozrząd ale wie, że pewne elementy, to chciałby wymieniać co jakiś czas Wink.
Lepiej bym tego nie ujął
Ja sprawdzając historię serwisową swojego Sharana pytałem o różne niuanse z ciekawości. W ASO powiedzieli mi że wymienia się sam pasek i rolkę a co drugą wymianę wymieniają dodatkowo pompę cieczy. Tak było wymieniane w moim aucie w serwisie.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Przekierowanie