Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Rozrząd TDI - co wybrać/przebiegi/wymiana itp.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Pomijając fakt ze w tym silniku oczewiscie nie jest napędzana pompa paskiem rozrzadowym to w tych nowszych juz tak ale ludzie nie rozumieją faktu ze nie ma gwarancji ze taka nowa pompa pochodzi 5 lat i 150 tys km. Może się wyspać i przy 250 tys km jak i przy nawet nie 50 tys km.
Producent w 1.9 tdi nie przewidywał okresowej wymiany pompy a rolki prowadzące co druga wymianę. Ma odpowiednie ksero z takiego info po niemiecku wiec nikt mi nie wmowi bo było parę osób co tak twierdzilo. To że zalecają to inna sprawa ale ja wiem swoje. Zresztą swego czasu to miałem takich starych rozrzadow z wymiany w szafie chyba że 30 szt. I powiem że raczej wszystkie sprawne rolki i pompy.
Producent to zawsze może sobie pisać w instrukcji co mu się tylko podoba, tak jak z konsumpcją oleju przez silnik, 1 litr na 1000km, w rzeczywistości taki wyniki jest oznaką, że coś jest nie tak, ale producent za wczasu się broni.
gdyby tak neinapisal to 30% aut wymagalo by reklamacji w dzisiejszych czasach bo ludzie jezdza jak jezdza. Kobitka ma jakiegos pierdziela by nim wozic dzieci do przedszkola i do kolezanki skoczyc na ploty. Robi tym autem ze 20 km dziennie ale w tym 16 razy gaszony i odpalany, wiecznie zimny silnik i do tego jezdzaone nieudolnie. Sa ludziska co przyjezdzali do nas np AVEO po roku a nastukali 8 tys km. No cóż wychodzi i tak ze jedzili po 600-700 km miesiecznie. tródno w takim pryzpadku by dolewki nie wystepowly mimo ze to polowa interwalu. Pamietja ze o ile cylindry w silniku sa idealnei okragle jak do cyrkla robione tak tloki nie sa okragle a jedynie owalne czyli taka elipsa. Czemu tak to wyglada?? Ano tlok jak sie rozgrzeje to pęcznieje i jak by byl odrazu okragly to nie rpzejechal byś nawet 20 km bo by sie zatarł. Co to nam mowi?? Ano to ze przy zimnym silniku olej jeest palony w komorze spalania bo nie ma na garach takiej szczlenosci jak pryz silniku rozgrzany, DLatego tez pomiar kompresji robi sie na goracym silniku a nie na zimnym.
Dobra, dobra wesol bo zaczynasz odbiegać od tematu rozrządu Big Grin
Co do pompy wody mam u siebie w garażu na szafie oryginalną pompę OE VW z 99 roku, która przejechała prawie 200k, ojciec jak kupił Passata kilka lat temu to pompy nie wymienił, dwa lata temu przyszła kolejna wymiana rozrządu i wtedy wszystko przyszło nowe pompa, rolki itp. pompa do dzisiaj ma miękki oring i troszkę już ciężko się obraca, ale śmiem twierdzić, że jeszcze by spokojnie trochę popracowała.
Okej. Tka jak zawsze mowie. Nie ma problemu mozna wymieniac i pompy i wszystko. Niekotryz wymieniaja tez przy okazji kolo na wale. Tez czasami dobrze tak zrobic. Mialem tak w golfie wujka ze razem z nim kupowalismy golfa4 AJM czyli 115 konny PD. Koles co nam sprzedawal to taki grzeczny i wszelkei wymiany robil. kupa papierow itd. Wszytsko pwoiedzial co byl robione gdzie przetarty itd. Poczatkowo kola zapasowego nei dawal bo mial golfa 5 juz a tma zestaw naprawczy a ja mu mowie z enie bedzie pasowac ta zapasowka bo inny rozstaw to dal grzecznie wszystko. Tez wymeiniamy rozrzad bo wujek tak chcial sciagamy rozrad ktory mialnalatane cos kolo 70-80 tys a tam pompa luz ma mniejwiecej 3 mm na osce. Kopar ami opadla ze silnik noralnie pracowal. Zmienilismy oczewiscie pompe ale musielismy po nia pojechac do sklepu. Ceny skelpowe mam nawet nizesz ejak na allegro wiec nie problem. Wymienione i lata sobie golfik chyba juz tak ze 3 lata.
w nowym nabytku ostatnia wymiana paska oryginał ford ASO 75 tys km temu . szybkie pytanie czy można jeszcze pojeździć na do 80 ty czy nawet 90 ?
rolka INA umarła mi po 5 tys km w multivanie 151 KM
ASZ ma interwal co 90 tys km wiec tyle mozna smialo nabić. Co druga wymiane rozrzadu wymienia sie rolke napinajaca czyli co 180 tys km. Oczewiscie jest tez zalecenie serwisowe odnosnie czasu tego przelotu czyli interwal po 4 latach. Wczkolwiek wydaje mi sie to troszke przesadzone. Co dziwne dla tego silnika czyli ASZ ale np w polo interwal wymiany to 120 tys km. Tak jakby rodzaj budy mial jakiś wplyw na to. Poczatkowe tdi PD mialy co 60 tys km bo jeszcze wtedy sie troszke bali no i te poczatkowe mialy napinacz hydrauliczny ale juz w golfach i innych modelach mimo hydraulicznego napinacza byl interwal co 90 tys km.
Co sądzicie o tym zestawie?

ROZRZĄD POMPA VW SHARAN I 1.9 TDI 130 KM ASZ BTB
http://allegro.pl/rozrzad-pompa-vw-shara...32425.html

Czy tam nie brakuje śrub i amortyzatora?
Miał może ktoś kontakt ze sprzedającym?


Huh
Ja kupowałem u tego sprzedawcy: http://allegro.pl/rozrzad-pompa-vw-passa...04601.html
i mogę śmiało polecić. Poza rozrządem kupiłem tam też sprzęgło z dwumasą.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Przekierowanie