Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Rozrząd TDI - co wybrać/przebiegi/wymiana itp.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Dokładnie. Każde łożysko w 99% przypadków siada od braku smarowania. 1% to jakieś tam wady produkcyjne. I tak trzeba rozrząd dogadać i nasluchiwac czy się coś nie krzaczy. W fokusie mamy silnik 2.0 tdci i wymiana rozrządu przewidziana jest po 240 tys km. I jak tam te rolki wytrzymują?
Pewnie zaraz mnie zakrzyczycie, ale w/g mnie wymiana pompy płynu przy każdej wymianie rozrządu to też nabijanie kasy. Co mówi mechanik "lepiej profilaktycznie wymienić, skoro jest już rozebrane". Można ją wyjąć, skontrolować stan wirnika: coś się dzieje - wmiana. Jest OK - zakładamy z powrotem.
To samo można powiedzieć, że przy wymianie UPG profilaktycznie można wymienić zawory i sprężyny, a przy wymianie sprzęgła - skrzynię biegów, skoro jest już rozebrane. Czego nikt tego nie robi? Ja wychodzę z założenie, że jeżeli coś działa prawidłowo, to nie ma profilaktycznej wymiany. No chyba że ktoś ma nadmiar kasy i nie ma co z nią robić. W tym przypadku proszę o kontakt ze mną. Przyjmę każdą ilość Tongue
dokladnie mamwi. chodzi oto z enei ma gwarnacji na to ze po wymianie pompy dana pompa przelata kolejne 120 tys km czy iles tam. a przypadki ze sie krzaczy po 50 tys km i sa przypadki ze wymienia sie ja po 240 tys i nadal byla sprawna. Moja najszybsza wymiana pompy wody byla w oplu w astrze G w ostatnim wypuscie tego modelu w 2010 roku po przelocie 8300 km. Niestety okazala sie byc wadliwa a luz byl tak duzy ze ta pompa tak grala ze szkoda bylo nawet o tym mowić. Luz okolo 3mm na osi.

Sama pompe sprawdzajac nawet nei trzeba wyciagac z silnika. Wystarczy ja omacac reka i wybadac czy sa luzy i z otworkow przelewowych nie ma nalotu różowego bo takowy powinien byc plyn w vagu. Przecieki z pompy dosc czesto wystepuja a my nawet o tym nie wiemy i jezdzimy. Tak samo jak opisujesz ze zmiana sprzegla. Kiedys wymienionao lub regenerowano sama tarcze a dzis juz sie wymienia prawie że obowiazkowo juz docisk a niekiedy naciaga sie tez klienta ze dwumas wymieniamy. Dziwna sprawa bo umnie dwumas w golfie mial nalatane 230 tys km i ma sie calkiem dobrze, zero drgań czy czegokolwiek a przebieg mam pewny. Ja bym po wymianie kompletu rozrzadu nei wybieral sie w podróz po Europie tak odrazu. Dosc czesto potem wychodzi ze sie cos krzaczy np po tysiacu kilometrow. Zawsze mowie ze gdyby wszelkie uklady w acie mialy kalamitki do okresowego dosmarowywania to by sie auto psulo o 70% mniej.
Wymieniajac oczewiscie wszysto kompletami mamay z etak powiem spokoj wewnetrzny i pewnie w jakims tam procencie mniejsze ryzyko wysypania sie czegoś. Tyle ze czemu nikt nie wymienia np piast odrazu w czterech kolach tylko pojedynczo?? Szkoda kasy co nie??
Ja wymieniałem kompletny rozrząd łącznie z napinaczem drgań skrętnych paska rozrządu (2001r) w czerwcu, a w sierpniu jechałem do pracy za granicę więc wszystko musiało być TOP, części INA, Ruville, a pasek Contitech wszystko bez zastrzeżeń.
Jasne ze lepiej wymienić na nowe choć w grudniu był umie kolega Arthez bo coś mu tam furczalo. Okazuje się ze wcale nie tak dawno temu wymieniał sprzegielko alternatora i rolkę od napinacza paska pk w swoim afn sprzegielko się rozwalilo na łożyskach a są tam igielkowe. Sprzegielko marki INA rolka tez markowa a grała aż strach. Bywa jak widać różnie.
Dlatego tez nie daje się robić w balona przez producentów i dosmarowuje w zasadzie wszystko co się da. U siebie nie wymieniałem jeszcze w zawieszeniu nic poza tulejkami gumowymi wahacza. We wszystko mam nawalony smar łącznie z przegubami.
A tak zadam pytanie jakiej firmy byście polecili komplet rorządu ? Skf, ina, czy jakis inny ? Pompa wody napewno skf, a jak reszta ?
Tylko nie skf a zwłaszcza pompy. Pasek conti reszta ina albo ruvile pompy hepu albo dolz
Witam.

Co do zestawu, to jak to mówią byle markowy i w zależności jaki w danej chwili jest tańszy. Natomiast na pompy wody SKF-a musisz uważać, bo swego czasu dużo reklamacji na nie było, szybko zaczęły cieknąć i hałasować, prawdopodobnie dlatego, że były to pompy tzw. regenerowane, a nie fabrycznie nowe, a być może dużo podróbek jest na rynku. Ja ostatnio wkładam zestawy Ruville, gdzie na pudełku jest znaczek "OE" i z tego co oglądałem nie widać aby pompa była regenerowana. Na regenerowanych często widać jakieś zeszlifowania numerów bądź nazw, a często zdarza się, że widnieje nazwa całkiem innej firmy niż wskazuje pudełko.

Pozdrawiam
Pasek to najlepiej tylko Contitech, reszta według uznania Ruville, INA, SKF - ale tutaj pompa wody innej firmy najlepiej.
Witam.Prawdę Panowie piszecie odnośnie pompy wodnej SKF-a ja osobiście "ładnie popłynąłem" na montażu tej pompy-opisywałem wcześniej swój przypadek na tym forum w dziale " wymiana pompy wody przy wymianie rozrządu"
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Przekierowanie