Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Rozrząd TDI - co wybrać/przebiegi/wymiana itp.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Czy w samochodzie 8 lub 12 letnim dotyczy to MK1 wymienia sie rozrzad co 120 tys ?? ja boję się jezdzic po wyzej 80ciu tyś .
W tych silnikach rozrząd wymieniam co 100 tyś albo 5 lat. Zawsze rolki INA, a pasek Gates albo Dayco , kontrola co 25 tyś
Wesoło ja mam ten pierwszy model sharana tz po liczę i tam jest ze serwisowo co 60 tys km a co z ty napinacze hydraulicznym tez trzeba go wymieniać co 60 tys czy np co druga zmiana rozrządu bo już po 2002 był napinacz mechaniczny i tańszy a ten jest nie tani wiec jak to się ma
Auy to niby ma co 90 tys ale machnął się bo asz ma co 120 tys i tak samo mają golfa itp.
Napinacz wymienia sie w razie potrzeby.
Właśnie wróciłem z garażu. Założyłem zestaw INA, wymieniam w swoim AFN co 90.000km.
ja w moim AUY tez załozylem INE z napinaczem mialem jeszcze wv napinacz i przy wysunietym tloku moglem go wcisnac kciukiem na ok 0.5 cm gdzie nie powinien sie wcisnac ktos oszczedzal na nim, paski dayco załozyłem i smiga
troche namieszalem piszac wczesniej w pracy z telefonu bo wgladu nie mialem w dane. Autodata podaje rozne dziwne dziwadla zamotane z eglowa boli bo dla SGA podaje od 60 tys do 120 tys. Zaelznei od rocznika i rodzaju motoru. Niby ASZ ma co 90 tys ale to tez dlatego ze ASZ nie bylo w roczniku np 2001 wiec i ten silnik nie zaznal napinacza hydraulicznego. Dla silnika bez tego napinacza wymiana co 90 tys i sam napinacz co 180 tys czyli co druga wymiana. Dziwna sprawa ja dla mnie go ten sam silnik i ta ama konstrukcja czy to w golfie czy w innym ma co 120 tys i 240 ty na napinacz. Co za różnica dla silnika to nei kumam. Mysle ze smialo mozna 120 tys na rozrzadzie polatac. AUY ma 60 tys dla napinacza hydraulicznego. Co ma piernik do wiatraka to nie kumam bo i tak napinacz nie pracuje podczas pracy silnika. Nie ma zagrozenia ze jak sie wysypie czy cos w tym stylu to ze pasek sie zluzuje. On nie bierze udzialu juz po zamintowaniu rozrzadu. JEst potrzebny tylko przy napinaniu paska czyli stanowi wstepne napiecie paska. Zreszta chyba nawet spokojnie da sie zastapic ten napinacz hydrauliczny tym nowszym rozwiazaniem bez tego napinacza. Tak jak poczatkowo do tdi VP dawali slabsze paski i rolke npinajaca plastikowa a pozniej dali juz mocniejszy i rolke metalowa. Wydluzono wtedy interwal wymiany.

AFN'y maja co 90 tys plus rolka napinajaca. Tyle trzeba zrobic. Nie ma mowy o rolkach prowadzocych i innych rzeczach. JA rolek nie wymieniam tylko je dosmarowuje i nic sie nie dzieje.
(01-07-2014 20:51)wesol napisał(a): [ -> ]AFN'y maja co 90 tys plus rolka napinajaca. Tyle trzeba zrobic. Nie ma mowy o rolkach prowadzocych i innych rzeczach. JA rolek nie wymieniam tylko je dosmarowuje i nic sie nie dzieje.

Pasek, rolka napinająca, prowadząca, śruba na wale i szpilka - taki jest zestaw, szpilki i śruby nie wymieniałem, ale rolkę prowadzącą wymienić to minuta roboty, nie będę robił jaj przecież, skoro i tak ją mam.
podepnę się pod temat ale z silnikiem 1,8T, zalecana wymiana napinacza hydraulicznego co ile? i co ile samego rozrządu? Silnik AWC bo nie mam autodaty
wymiana paska co 90 tys km. wymiana rolki napinajacej co 180 tys km. Samego napinacza nei wymaga sie wymieniac tak jak w tdi PD.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Przekierowanie