Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: wymiana paska od pompy wspomagania
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
witam nie wiem czy temat był . tak jak w temacie jak wymienić pasek od wspomagania . wymienił ktoś ??? dajcie jakieś instrukcje jak to zrobić . z góry dzięki
Stasio 59 twoja instrukcja pomgła pasek wymieniony. A tak z ciekawości co ten pasek napędza porucz pompy wspomagania ????
Ten pasek napedza jeszcze pompe wody.
Drugi pasek ten szeroki napedza kompresor klimy i alternator.
PozdrawiamShy
dzięki Smile
Witam, może mi ktos napisac jak poluznic ten napinacz paska klinowego pompy wspomagania???chce wymienic obydwa ten klinowy i ten wielorowkowy. Prosze o napisanie krok po kroku jak poluznic i ile naciagnac;)silnik 1.9TDI 110KM AFN
Zdejmujesz osłonę dolną tzw koryto z silnika.(4 śruby klucz 13 oraz 2 śruby na klucz 10)
Bierzesz klucz 13 i luzujesz śrubę przy pompie od wspomagania tą co jest na niej większ nakrętka nałożona. Tą większą śrubą jak dobrze pamietam 17 lub 19 delikatnie przekręcasz i luzuje się pasek klinowy od pompy wspomagania.Tak wygląda ta śruba.
http://archiwum.allegro.pl/oferta/sruba-...65140.html
Zdejmujesz pasek od wspomagania . Potem bierzesz klucz 13 i tak jak na fotce naciągasz napinacz i zsuwasz pasek z napinacza a potem z kółka altka.
Napinacz nowszego typu
http://img191.imageshack.us/img191/176/a1310234.png
Napinacz na drucie taki powinien być u Ciebie.
http://i.ytimg.com/vi/CkKq93e_zug/maxresdefault.jpg
Czyli nie musze luzowac wszystkich śrub kolo pompy tych dwóch z boku i jednej z tyłu? ??
Z tego co pamiętam, wymieniałem ostatnio w 1z to luzujesz 13stkę na pompie przy regulacji, i dwie 13 z tyłu za pompą, co do naciągania to tyle ile się da.
Parę miesięcy temu wymieniałem u siebie i musisz zluzować tą z tyłu, jest jedna 13 chyba bo inaczej nie nałożysz paska. Ostrzegam abyś nie próbował naciągać tą śrubą z ząbkami bo tylko ją zjedziesz, ona jest tylko do tego aby pasek ci się nie luzował, a nie do naciągania
oskrecasz przy napinaczu pompy wspomaganiakluczem 13 a samą zebatke przekrecasz w strone silnika kluczem 22. Napinacz paska wielorowkowego łapiesz kluczem 13 i ciagniesz w strone pasa przedniego
Przekierowanie