Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Liczniki nie dzialaja, czy mozna cos zdzialac VAGIEM?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Wiatm

Z gory przepraszam za Offa

Moja kolezanka ma Skode Oktavia 1.9 TDI 1999
I jej liczniki nie dzialaja, poza podswietleniem.
Zastanawiam sie czy moge jej jakos pomoc w zdiagjnozowaniu co tam nie gra za pomoca VAG -COM i obd2 .
Z mojego doswiadczenia z VAG - COM to jedynie Logi dynamiczne itp w moim sharanie tdi.
Gdyby mi ktos mogl jasno napisac jekich opcji powinienem uzyc do diagnostyki tego.
na poczatek kolego nazwij temat inaczej - na coś związanego z vagiem i licznikiem, bo teraz to na pierwszy rzut oka nie wiadomo o co chodzi i robi sie bajzel. potem ktoś Ci na pewno pomoże
Sprawdzisz błędy i wykonasz test zegarów Wink
temat postu auaktualnieony. Sorka.
Dzieki Scrappy, a to sprawdzanie to bedzie w dziale "Sellect"?
temat znany mi zimne luty do naprawy licznik na forum OCP jest dokładnie krok po kroku pisane jak to zrobi.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=19655
(05-02-2013 14:20)derbik napisał(a): [ -> ]Dzieki Scrappy, a to sprawdzanie to bedzie w dziale "Sellect"?
Nie wiem gdzie, bo na razie nie mogę się połączyć. Wiem jedynie że można takie coś zrobić. Choć myślę że daneczek przybliżył przyczynę.
dobrze abyś się zalogował na forum ocp otworzył powyższy link i tam wszystko jest opisane.
cytuje: Dotyczy naprawy wyłączającej się tablicy wskaźników(prędkościomierz, obrotomierz, wskaźnik temperatury,paliwa,kontrolki rezerwy paliwa ,ciśnienia oleju w Octavi[O1]

Streszczam co należy zrobić.

Na wysokości stabilizatora TLE tylko na odwrotnej stronie płytki zegarów są trzy rezystory.
Należy wszystkim poprawić luty , szczególnie zwracając uwagę na ten oznaczony na zdjęciu na czerwono.Najprawdopodobniej grzejący się stabilizator skutecznie spowodował utlenienie się tego lutu.Stwierdziliśmy to dokonując pomiarów.
U mnie ten lut był głowną przyczyną usterki. Był na tyle utleniony iż musiałem usunąć z niego stare lutowie i pokryć nową cyną,choć wizualnie wyglądał na dobry.
Można nie usuwać plastikowej białej ramki od zegarów , a jedynie bardzo delikatnie ją odchylić zwalniając jej część zaczepów.
W większości jest to jedyna usterka tablicy.
Dla pewności można poprawić również luty samego stabilizatora TLE.
Miłej pracy-ostrożnie przy lutowaniu.
No i w zasadzie przy takiej usterce VAG może nie pomóc, choć zdarzają się wyjątki, bo licznik traci kontakt z łączem do diagnostyki.
Dzieki Pany, zalukam na forum szkody.
(05-02-2013 14:46)daneczek76 napisał(a): [ -> ]Na wysokości stabilizatora TLE tylko na odwrotnej stronie płytki zegarów są trzy rezystory.
Należy wszystkim poprawić luty , szczególnie zwracając uwagę na ten oznaczony na zdjęciu na czerwono.Najprawdopodobniej grzejący się stabilizator skutecznie spowodował utlenienie się tego lutu.Stwierdziliśmy to dokonując pomiarów.
U mnie ten lut był głowną przyczyną usterki. Był na tyle utleniony iż musiałem usunąć z niego stare lutowie i pokryć nową cyną,choć wizualnie wyglądał na dobry.
Można nie usuwać plastikowej białej ramki od zegarów , a jedynie bardzo delikatnie ją odchylić zwalniając jej część zaczepów.
W większości jest to jedyna usterka tablicy.
Dla pewności można poprawić również luty samego stabilizatora TLE.
Miłej pracy-ostrożnie przy lutowaniu.[/color]

Pytanie, czy podobne czynności mogą również dotyczyć zegarów SGA (Galaxy dokładnie)? U mnie są tylko kontrolki poduszki, ręcznego i długich...
Stron: 1 2
Przekierowanie