Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Sprzęgło
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam. Mam problem ze sprzęgłem. Wymieniłam pompę sprzęgła, przewód łączący pompkę ze skrzynią biegów, wysprzęglik ,odpowietrzone jest twarde a po paru minutach robi się miękkie i nie można zmienić biegów. Po wciśnięciu parę razy sprzęgło wraca na parę minut i znów opada tak jakby łapało lewe powietrze. Tylko gdzie?? Może ktoś miał taki przypadek i wie co zrobić? Było też odpowietrzane ciśnieniowo i przetoczony litr płynu, także nie pomógł na długo tj. jakieś pół godziny.Huh
Moim zdaniem jest to objaw zapowietrzenia. Przy wymianie należy odpowietrzać nie tylko pompę ale także hamulce. Udaj się do jakiegoś porządnego warsztatu i odpowietrz zarówno hamulce jak i pompę.
witam. hamulce nie maja nic wspólnego. a przy okazji mam do sprzedania 5 skrzyn do sharana po regeneracji mon numer to 511756651
Skoro uważasz, że hamulce nie mają nic wspólnego Huh to życzę miłej jazdy.
Chodzi mi tylko o to że w tym przypadku nie mają nic wspólnego bo zostały też odpowietrzone, i jest bez zmian.
Kiedyś przypadkiem stałem przy moim mechaniku wymieniającym w Passacie wysprzęglik.
Sam wtedy, lata temu nauczył się takiego jak Twój przypadku.
Wysprzęglik przed włożeniem nalezy napełnic płynem, inaczej możecie przetaczać cudować kombinować a i tak będzie po sprzęgle i biegu nie wrzucisz.
Powietrze w nim skompresujesz na chwilę ale ono się rozpręży i będzie po zawodach. Dlatego gdy podpompowujesz robi się lepiej.
Niestety, wysprzęglik na wierzch. napompować płynem, założyć i dopiero poskładać resztę.

Odpowietrzyć założonego nie udało się wtedy żadnym sposobem a prób było wiele bo nikomu nie chce się rozbebeszać skrzyni po raz drugi.

Udaj się do warsztatu i powołaj na ich niewiedzę. Niech zrobią to w ramach gwarancji jeśli oczywiście mam rację.
Witam żeby nie zakładać nowego wątku piszę tutaj. Czy jezeli sprzegło padnie to czy mozna wymienić je bez dwu masy jezeli jest dobra i nie słychać jej ze sie tucze???
Tak jak w tradycyjnych ukladach. Wymienic mozesz tylko tarcze a reszta zostawic. Decyzja jest twoja. Czasami sie wymienialo w fordzie na gwarancji sam dwumas a reszta zostawala stara bo gwarancja obejmuje samą DM a nie komplet.
To płyn hamulcowy ma coś wspólnego za sprzęgłem?
Dolewałem ostatnio świeży płyn i upuszczałem stary,po wszystkim stan był trochę ponad max więc wyciągnąłem strzykawką 30ml .Podziałki nie widać tylko palcami wyczuwałem jakieś napisy a poziom płynu jest chyba na środku na zgrzewie zbiorniczka. Po wszystkim pojechałem 100km i zauważyłem że sprzęgło się ślizga tak od 2200 do 3000 obrotów gwałtownych.Poślizgnęło się 4 razy,potem już jechałem spokojnie.Byłem przekonany że tarca do wymiany a tu widzę że to może mieć związek z tym płynem hamulcowym....
tak sprzeglo jest sterowane hydraulicznie a nie jak dwadziescia lat temu na linke. Kozysta z tego samego plynu co uklad hamulcowy.
Z tym ze u ciebie to raczej nie ma to nic wspolnego bo sprzeglo pryz zapowietrzeniu to by sie nei slizgalo tylko wlasnie by trzymalo tak ze biegu sie nie daje wrzucic. Zapewne slizga sie bo skoncyzla sie tarcza sprzeglowa.
Stron: 1 2
Przekierowanie