Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Pompa Wody Dogrzewacz
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6
Witam

Mam pytanie czy pompa wody od dogrzewacza to ta sama co się wymienia przy wymianie rozrządu?
Nie. Ta od dogrzewacza jest u góry.
od dogrzewacza to nie jest ta na podszybiu. Juz o tym pisalismy. Mozesz piec wytargac z auta a ona i tak bedzie chodzic jak auto bedzie odpalone. Pompka elektryczna w podwoziu pryz piecu nie jest w dogrzewaczu a juz w ogrzewaniu postojowym wiec tu tez nie jest to prawdą. DOgrzewacz a ogrzewanie postojowe to tez co innego.
tomwawa, pompa wody główna to ta, co się wymienia z rozrządem. potem masz pompkę wody na podszybiu - wspomaga ruch wody po obiegu i ona to się nawet po przekręceniu stacyjki załącza, to słychać. do tego tak jak słusznie mówi wesol, jak jest ogrzewanie postojowe to dodatkowo posiada pompkę przy piecu. jeśli masz tylko dogrzewanie, to tam pompki nie uraczysz.
już wymieniłem. działa jak marzenie. i jak by spalanie spadło 20 km po Warszawie do pracy średnia wg komputera 8,5
(20-01-2013 23:51)wesol napisał(a): [ -> ]od dogrzewacza to nie jest ta na podszybiu. Juz o tym pisalismy.

Pompka od dogrzewacza to jest własnie ta na podszybiu!!!!!!!!!!

1. Pompka ta modelu MK2 wymusza obieg płynu przez silnik -> tylną nagrzewnicę -> dalej idzie płyn własnie przez dogrzewacz i w kierunku silnka. Bez tej pomki dogrzewacz 5 KW sie przegrzeje i wyłaczy, łapiąc błedy.
2. w MK1 nie było takiej pompki, ponieważ piec jest tylko 3 kW i jest troszkę inny układ obiegu płynu, gdzie pompka mechaniczna ta z silnika robi wieksza 'robotę'.

Sorry.
tak ale nie jest z tej racji iz nie obsuguje jej dogrzewacz. Trudno mowic ze ta pompka jest od dogrzewania skoro wytargalem piec a przewody wodne zmostkowalem a pompka i tak pracowala po staremu. Owszem wymusza obieg jakis tam by plyn sobie leciał w ukladzie ale wydaje mi sie ze tu glownie chodzi o obieg na chlodniczce spalin od EGR'u. Awaria pompki oczewscie zatrzyma prace dogrzewacza bo dostaje info o jej pracy. Trudno powedziec ze stanowi czesc ukladu dogrzewania skoro jej praca sterje ECM silnika. Tak jak pisaleś w przedliftowych nie bylo pompki bo piec mial mniejsza moc wiec chyba nie istnialo w tym przypadku ryzyko przegrzania i pompka nie byla potrzebna.
Podepnę się pod temat.

Czy elektryczna pompka wody znajdująca się na podszybiu powinna chodzić po wyłączeniu zapłonu?

U mnie właśnie po zgaszeniu auta i wyłączeniu zapłonu jeszcze chodzi a wystarczy że drugi raz włączę na sekundę zapłon i ponownie wyłączę to przestaje.

Tak jest prawidłowo?
Tak .
(05-01-2015 20:01)tomtomkaz napisał(a): [ -> ]U mnie właśnie po zgaszeniu auta i wyłączeniu zapłonu jeszcze chodzi a wystarczy że drugi raz włączę na sekundę zapłon i ponownie wyłączę to przestaje.

Tak jest prawidłowo?

Nie jestem przekonany o tym bo umnie ta pompka chodzi za kazdym razem te 2.5 minuty po wyciagnieciu kluczyka. Ile razy bym nie przekrecal kluczyk tylko nawet do kontrolek to po wyciagnieciu klucza chodzi pompka wodna. Piec zdemontujesz i tez bedzie tak chodzić bo pompka steruje ECM silnika. Chyba ze byla jakas roznica wsadów w nowszych sga czy cos w tym stylu i tam ta pompka juz nie pracuje za drugim razem.
Stron: 1 2 3 4 5 6
Przekierowanie