auto technika
03-01-2013, 23:34
Witam.
Jestem tu nowy wiec prosze o wyrozumialosc
Mamy na warsztacie sharana 2006 r z silnikiem 2.8 ze zmiennymi fazami rozrzadu. przebieg 280 tys, niedawno zalozony gaz
silnik kuleje, chodzi nierowno nie ma mocy, slabo wkreca sie na obroty
diagnoza vagiem blad 17748 Brak synchronizacji
Walków z walem
czujniki walkow i walu sprawdzone
w zwiazku z tym sklaniamy sie ku opcji wyciagnietych lancuchow i napinacza do wymiany.
po demontazu ewidentnie widac wislizgane slizgi i napinacze i podjechane lancuchy.
rozrzad wymieniamy ( czesci ASO ,napinacze, slizgi, prowadnice, dwa kola zebate i dwa lancuchy), sprawdzamy prawidlowe ustawienie znakow ( znaki na kolach zmiennych faz i na wale i na zebatkach gdzie lacza sie dwa lancuchy ) . silnik skladamy i wkladamy do auta.
pierwsze odpalenie i tu zonk, silnik chodzi delikatnie lepiej jak przed wymiana ( moze na starym przestawiony byl delikatnie rozrzad) ale dalej nierowna praca na wolnych obrotach, im wiecej obrotow tym wydaje sie rowniej pracowac ale generalnie jest do bani.po wymianie sprawniej wchodzi na obroty
ponownie blad 17748 Brak synchronizacji
Walków z walem i poza tym 16687 wypadanie zaplonu 3 cylinder i
16688 wypadanie zaplonu 4 cylinder.
dochodzimy do wniosku ze trzeba sprawdzic jeszcze raz ustawienie rozrzadu.
zdjecie pokrywy zaworow, walki zablokowane w pozycji poziomej i wszystkie znaki sie zgadzaja.
moze macie jakies sugestie
wskazowki mile widziane
dzieki
Jestem tu nowy wiec prosze o wyrozumialosc
Mamy na warsztacie sharana 2006 r z silnikiem 2.8 ze zmiennymi fazami rozrzadu. przebieg 280 tys, niedawno zalozony gaz
silnik kuleje, chodzi nierowno nie ma mocy, slabo wkreca sie na obroty
diagnoza vagiem blad 17748 Brak synchronizacji
Walków z walem
czujniki walkow i walu sprawdzone
w zwiazku z tym sklaniamy sie ku opcji wyciagnietych lancuchow i napinacza do wymiany.
po demontazu ewidentnie widac wislizgane slizgi i napinacze i podjechane lancuchy.
rozrzad wymieniamy ( czesci ASO ,napinacze, slizgi, prowadnice, dwa kola zebate i dwa lancuchy), sprawdzamy prawidlowe ustawienie znakow ( znaki na kolach zmiennych faz i na wale i na zebatkach gdzie lacza sie dwa lancuchy ) . silnik skladamy i wkladamy do auta.
pierwsze odpalenie i tu zonk, silnik chodzi delikatnie lepiej jak przed wymiana ( moze na starym przestawiony byl delikatnie rozrzad) ale dalej nierowna praca na wolnych obrotach, im wiecej obrotow tym wydaje sie rowniej pracowac ale generalnie jest do bani.po wymianie sprawniej wchodzi na obroty
ponownie blad 17748 Brak synchronizacji
Walków z walem i poza tym 16687 wypadanie zaplonu 3 cylinder i
16688 wypadanie zaplonu 4 cylinder.
dochodzimy do wniosku ze trzeba sprawdzic jeszcze raz ustawienie rozrzadu.
zdjecie pokrywy zaworow, walki zablokowane w pozycji poziomej i wszystkie znaki sie zgadzaja.
moze macie jakies sugestie
wskazowki mile widziane
dzieki