Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Sharan 2.8 2006r 17748 brak synchronizacji walkow z walem
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2

auto technika

Witam.
Jestem tu nowy wiec prosze o wyrozumialosc
Mamy na warsztacie sharana 2006 r z silnikiem 2.8 ze zmiennymi fazami rozrzadu. przebieg 280 tys, niedawno zalozony gaz
silnik kuleje, chodzi nierowno nie ma mocy, slabo wkreca sie na obroty
diagnoza vagiem blad 17748 Brak synchronizacji
Walków z walem
czujniki walkow i walu sprawdzone
w zwiazku z tym sklaniamy sie ku opcji wyciagnietych lancuchow i napinacza do wymiany.
po demontazu ewidentnie widac wislizgane slizgi i napinacze i podjechane lancuchy.
rozrzad wymieniamy ( czesci ASO ,napinacze, slizgi, prowadnice, dwa kola zebate i dwa lancuchy), sprawdzamy prawidlowe ustawienie znakow ( znaki na kolach zmiennych faz i na wale i na zebatkach gdzie lacza sie dwa lancuchy ) . silnik skladamy i wkladamy do auta.
pierwsze odpalenie i tu zonk, silnik chodzi delikatnie lepiej jak przed wymiana ( moze na starym przestawiony byl delikatnie rozrzad) ale dalej nierowna praca na wolnych obrotach, im wiecej obrotow tym wydaje sie rowniej pracowac ale generalnie jest do bani.po wymianie sprawniej wchodzi na obroty
ponownie blad 17748 Brak synchronizacji
Walków z walem i poza tym 16687 wypadanie zaplonu 3 cylinder i
16688 wypadanie zaplonu 4 cylinder.
dochodzimy do wniosku ze trzeba sprawdzic jeszcze raz ustawienie rozrzadu.
zdjecie pokrywy zaworow, walki zablokowane w pozycji poziomej i wszystkie znaki sie zgadzaja.
moze macie jakies sugestie
wskazowki mile widziane
dzieki
wypadanie zaplonu - to czesty objaw, ujawnia sie w momencie przechodzenia z benzyny na gaz...

zobaczcie czy macie to samo tylko na benzynie...
generalnie jak macie mozliwosc to zamiencie cewki miejscami i patrzcie czy te same cylindry "wypadaja"

nierowna praca - czyli co? drgania silnika?- a dwumasa dobra jest?
w miare wzrostu obrotow przy walnietej dwumasie w tym silniku bedzie chodzil coraz rowniej im wyzsze obroty...

nie wkreca sie na obroty w kolektorze ssacym jest przepustnica - dziala to?
moze przy nawiercaniu kolektora jakies paprochy poszly do srodka...
kolektor nawiercany nad czy pod nia?
[attachment=1280]

komp gazowy jakie czasy wtrysku czyta z benzyny?
macie pewnosci ze wiazka do czytania sygnalu wtryskiwaczy prawidlowo przeprowadzona przez gazownika?

sygnal napewno idzie i wraca prawdlowo na dany cylinder/wtryskiwacz?
nie pomylil ktos wiazki i kolejnosci wtryskiwaczy?
O ile wszystko jest ok to po wymianie rozrzadu należy zrobić reset ustawien podstawowych ( basic settings )
podobny temat był już poruszany na forum , u mnie była taka sytułacja i pomogło resetowanie jak w tym opisie .

http://wiki.the-corrado.net/vr6_ecu_rese...edure.html

Pozdrawiam

auto technika

Witam.
z gory dziekuje za zainteresowanie tematem i szybkie odpwiedzi
Dzisiaj ponownie troche walczylismy z sharanem i sprawa wyglada nastepujaco.
- samochod posiada lpg ale byl zlozony wczesniej i pare kilometrow samochod na gazie zrobil. usterki nie wystapily bezposrednio po zalozeniu lpg.
- samochod ma automatyczna skrzynie biegow wiec problem dwumasy odpada
- bledy ze sterownika tylko i wylacznie brak synchronizacji i wypadanie zaplonow ( dzisiaj zauwazylismy ze wypadanie zaplonow pojawialo sie raz na jednej stronie"walku" raz na drugiej stronie "walku"
- sprwadzilismy dla swietego spokoju ostatni raz rozrzad i znaki sa ok
- odpinalismy czujniki polozenia walkow i polozenia walu zeby wyeliminowacblad z ich strony ( po odpieci oczywiscie zaczynaja generowac bledy)
- na vagu przeplywomierz daje poprawne odczyty
- cewki sprawdzone naprzemiennie na roznych cylindrach nie generuja bledow i dzialaja poprawnie

kolega sp6qkx zasugerowal zrobienie resetu ustawien podstawowych i bedziemy szli w tym kierunku tylko jezeli chodzi o takie sprawy elektroniczne bardziej zaawansowane to posilkujemy sie kolega ktory ma wieksza wiedze w diagnostyce ( tylko troche obawiam sie tej instrukcji w j. angielskim zeby nie popelnic bledu i cala procedure przeprowadzic poprawnie)

nie wiem czy udalo mi sie dodac zalacznik w postaci zdjecia ale takie wartosci podal kts podczas diagnostyki

marwyk

Czy kolego udało Ci się rozwiązać problem?
Bo mam taki sam motor i podobny problem - wymieniam mi właśnie mechanik łańcuch bo stwierdził że jest rozciągnięty
witam,
odgrzeje kotleta ponieważ walkę stoczyłem z błędem 17748. na forach i internetach są informacje co zrobić ale w większości sprowadzają się do wymiany rozrządu. zauważyłem że jak ktoś ma problem i szuka odpowiedzi, pomocy to temat się ciągnie ale jak już znajdzie rozwiązanie to temat się urywa bo i po co poświecić chwilkę i opisać dla potomnych Smile kupiłem świadomie sharana z tą usterką, auto ładne 225000km na liczniku potwierdzone w aso, szwajcar wymienił haldex i cały tylny napęd 50,000km wcześniej, wnętrze extra. długo szukałem i same paździochy za niesamowitą kasę, no i te historie sprzedających....
ale do tematu,
kupiłem w aso kpl. rozrząd i olej i filtr do haldex oraz płyn do wspomagania kierownicy bo ori jest w dobrej cenie i do tej pompy Smile
najlepiej wyjąć silnik i skrzynię (2h max roboty)
rozrząd ma znaki wszędzie i ogólnie złożenie nie jest problemem. po zmontowaniu wszystkiego odpalamy i nadal problem występuje ale łańcuch już nie hałasuje. niestety przed pierwszym działaniem nie miałem możliwości sprawdzić kanałów 208 209 ale pewność użytkowników forum udzieliła mi się i w ciemno wymieniłem rozrząd który i tak mocno hałasował.
po ponownym montażu uzyskałem możliwość sprawdzenia kanałów 208 209, na jednym było -1 a na drugim nic. i tu się zaczęło, sprawdzanie czujników(mam drugi 2,8 więc przekładki) podmiana wtyczek na czujnikach co spowodowało odczyt na tym kanale na którym odczytu nie było czyli wiązka i komp ok.
rozebrałem element hydrauliczny z zaworami do nastawników zmiennej fazy, coś się tam jeden zaworek przycinał więc wszystko demontaż i do płukania.
dodatkowo wymieniłem jeden nastawnik na tym wałku który się nie mierzył. oczywiście wszystko zostało jeszcze raz wyjęte rozebrane i złożone od nowa.
po odpaleniu całkiem inna praca silnika, wypadające zapłony więc z drugiego 2,8 cewki i pomogło Smile
zero błędów, praca silnika przyprawia o ciarki na plecach (ten kto ma albo słuchał to wie o czym piszę)

kończąc elaborat dodam że nie sam rozrząd tam może powodować takie błędy ale też i nastawniki. ciśnienie oleju mierzone a może 3 razy i było ok, w silniku też i było po 14.

ogólnie mówiąc jeśli ktoś szuka pomocy to zapraszam no i mam mechanika co to ogarnia Smile

powodzenia z 2,8 bo frajda z jazdy niesamowita.
pozdrawiam
Oooo! Widzę że kolega z mojej okolicy, bardzo mnie to cieszy! Zamierzam w następnym roku pomyśleć o wymianie mojej babci na nowszy model i przyznam, że spoglądam w stronę 2.8 lubieżnym wzrokiem Tongue Teraz w razie czego wiem gdzie szukać pomocy!
Idzie wyminę rozrządu idzie ogarnąć samemu, jak się wyciągnie silnik?
Swoją drogą to ciekawy jest fakt wymiany całego napędu tylnego. Piszesz, że kupiłeś sharana z 225tys przebiegu i że Szwajcar wymienił Haldex i cały tylny napęd 50tys wcześniej... (czyli przy 175tys km).

To jaka wytrzymałość jest tych napędów? Tylko 175tys km??

Ja mam już pod 300tys ale palca nie dam uciąć czy kupiłem z oryginalnym przebiegiem i napęd nie wymaga jakiegokolwiek remontu.

A co do frajdy z jazdy, hmm... D...y nie urywa :-) Chętnie bym sprawdził jakąś naprawdę zdrową jednostkę bo może w moim już trochę koników zdechło. Jednak jak go kupowałem to facet miał dwa sharany 2.8, tego co kupiłem 2001 i drugiego, którego sobie zostawiał 2007. Pozwolił również przejechać się tym nowszym - różnicy nie odczułem.
Dźwięk, fajny, myślałem nad modyfikacją wydechu bo mam jeszcze pełny oryginał ale trochę kasy szkoda :-)
A co niby ma się w tym Haldexie zepsuć ..???
Może nikt tam nigdy nie zaglądał czyli nie wymieniał oleju z filtrem (co 60tyś).
Jak ja lubie ten hejt. Napisałem że znajomy w aso sprawdził serwis i tak jest zapisane. Wymienione i tyle. Jeśli się oleju nie zminia to kto wie ile podziała. Co 60.000 wymiana i już. Waż
ne ze nowy i że silnik uleczony a o tym jrst ten temat.
Pozdrowionka
(27-07-2016 14:03)mamwi napisał(a): [ -> ]Oooo! Widzę że kolega z mojej okolicy, bardzo mnie to cieszy! Zamierzam w następnym roku pomyśleć o wymianie mojej babci na nowszy model i przyznam, że spoglądam w stronę 2.8 lubieżnym wzrokiem Tongue Teraz w razie czego wiem gdzie szukać pomocy!
Idzie wyminę rozrządu idzie ogarnąć samemu, jak się wyciągnie silnik?


Nie widzę problemu z wymianą rozrządu samemu Jeśli jesteś w stanie sam wyjac silnik i go zamontować.
Stron: 1 2
Przekierowanie