Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Jakie opony do SGA- nośność, rozmiar
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
nankangi omijaj szerokim łukiem i ohgolnie tego typu marki. To s aopony plastikowe. Rozwarstwiaja sie, pękają itp sprawy sie dzieja. Z tym indexem to sie nie przejmuj wytrymalosc o 50 kg wieksza nie gra roli. W SGA dali taki index na klapce bo jak sobie zerkniesz jaka ma mase calkowita z ładunkiem itp to ci wyjdzie ze na kolo jest wlasnie tyle co pozwala index 94 czy 95. Ja tam nie smigam z takimi ładunkami. W rozmiarze 205/55/16 to raczej ciezko z indexem 95; w 215'stkach to owszem są.
ja z założenia do Chińskich i Koreańskich produktów nie mam zaufania.
Poczytalem troche co sie dzieje w tym watku i wuydaje mi sie ze mozna smialo jezdic na oponach z indeksem nosnosci 91

Po co placic za opone 50% wiecej skoro wedlug informacij od dilera sharan >2001 posiada Masa własna 1676 - 1835 kg niech bedzie to 1835 + 2doroslych i 2 dzieci niech bedzie za przyklad 250kg + bagaz liczmy 100kg co wydaje sie sporo przesadzone daje nam 2185kg
Indeks nosnosci 91 to 615kg na opone czyli x4 = 2460 indeks nosnosci 96 to 710kg roznica nie wielka a fakt jest taki ze wiekszosc z nas nie jezdzi po gieldach zaladowana ziemniakami pod sam dach ;]

Czytalem chyba na 4 stronie post uzytkownika ktory jezdzil na szkolenia do debicy i pisal ze jezdzil na 205/55/16 91 przez 5 lat czasem z ladunkiem 800kg chyba i nic sie nie stalo a z tego co sie dowiedzial na szkoleniach do tego 91 615kg jest sporo zapasu

Najciekawsze jest to jak ktos pisze ze nie chce zeby mu opona strzelila pzy 200km/h
a z tego co mi wiadomo to zaden sharan w dieslu nie przekracza v max 200km/h najwiecej ma ten 150konny v max 198km/h i w benzynie 1.8 t ma 199 a 2.8vr6 ma 217 takze co niektorzy maja problemy wzrokowe lub ich zegary cos zle wskazuja ;]
To samo pisalem juz wczesniej. Mialem na uczelni zajecia z dr Maciejem Lisowskim z polibudy szczecinskiej. Przedmiot to "Teoria ruchu koła". Szkoda pisac ale mielismy takie rzeczy omawiane, wyliczane itp ze naprawde opona zniesie duzo, duzo wiecej jak to co ma na boku napisane. Nankang czy inne dziadostwo to moze miec i napisane i index 105 ale wiem ze to szajs ktory nawet do malucha sie nie nadaje. Jak ktos zapoda michalki to moze byc pewien ze taka opona zniesie wszystko. Zreszta pracowalem w zakladzie gumiarskim takze. Coś mam jeszcze dodać?
(16-02-2012 17:38)Collega napisał(a): [ -> ]Najciekawsze jest to jak ktos pisze ze nie chce zeby mu opona strzelila pzy 200km/h
a z tego co mi wiadomo to zaden sharan w dieslu nie przekracza v max 200km/h najwiecej ma ten 150konny v max 198km/h i w benzynie 1.8 t ma 199 a 2.8vr6 ma 217 takze co niektorzy maja problemy wzrokowe lub ich zegary cos zle wskazuja ;]

Oczywiście zrobisz jak zechcesz. Ja znam też kolegów Inżynierów z Michelina w Olsztynie i widziałem jak wyglądają opony po naszych polskich drogach które nie są równe jak stół.
Fajną rzeczą jest że raz na rok lub 2 Pracownicy Michelinie dostają opony a potem wraca cześć tych opon do laboratorium.
Stąd te info.
Co do prędkości mogę cie przewieść nawet z GPS który wskaże prędkość i możesz się zdziwić. Wiadomo Vmax się nie śmiga ale spokojnie 200 km/h da redę. nawet głupia za przeproszeniem 115 KM leci prawie 200 km/h
A ha i nie patrz się na dane książkowe bo sie możesz zdziwić.
(oglądnij filmy na YouTube a zobaczysz co potrafi 115 czy 130 KM)
Tez jeździłem na 91 dopóki nie założyłem 99 C na 99 auto spisuje sie lepiej na 91 było jak by " gumowe " a oponki wytrzymują dużo więcej km , więc jeśli cię stać załóż te tańsze ;-D
Ja mam w rodzinie Sharana gdzie szczególnie na tył zmienili opony o wyższej nośności bo na niższej im bardziej auto pływało, a ścieralność rzeczywiście była szybsza, co do ceny jest to różnica rzędu do 50 - do 80zł na ponie porównując tych samych producentów i model opony , także gadanie o cenie 50% więcej to jakieś nieporozumienie.
Przykład:
Continental PREMIUM CONTACT 2 205/55 R16 94 - 401,38 zł
Continental PREMIUM CONTACT 2 205/55 R16 91 -368,39 zł
drugi przykład
Firestone FIREHAWK SZ90µ 225/45 R17 91 - 464 zł
Firestone FIREHAWK SZ90µ 225/45 R17 94 - 508 zł
trzeci
Dunlop SP FASTRESPONSE 195/65 R15 91 - 271 zł
Dunlop SP FASTRESPONSE 195/65 R15 95 - 304 zł

typowe
Continental VANCOCONTACT 2 195/60 R16 99/97H -487 zł
Continental PREMIUM CONTACT 2 195/60 R16 89H -467 zł
daneczek nie orientuje sie w cenach w pl bo od 6 lat mieszkam w uk i w polsce jestem max 2-3 razy w roku

ale w anglii 205/55/16 91v Pirelli P6000 2szt kosztuja 118funtow czyli jakies 600zl a opony firma nn z nosnoscia 96 juz ok 100funtow wiecej

wyzej ktos pisal ze po polskich drogach opony wygladaja tragicznie a jednak na tych samych drogach chcecie jezdzic z predkoscia 200km/h

wielu z was tez uwaza ze opony powinny byc takie jak diler przewiduje bo jednak po cos sa te normy i bardzo sie tego trzymacie a ciekawy jestem czy naprawy i przeglady robicie w aso wv lub tez kupujecie tam wszystkie czesci orginalne przeciez diler tez tak zaleca
(17-02-2012 15:52)Collega napisał(a): [ -> ]opony powinny byc takie jak diler przewiduje bo jednak po cos sa te normy

Nie chodzi o normy. Chodzi oto iż trojaczki maja wpisane w dowodzie DMC czy np najwiekszy dopuszczalny nacisk osi taki ze jak podzielisz przez 4 kola to wychodzi wynik taki ze przekracza nieznacznie opony z indexem 91. Kiedys mozna było auta sobie nieco przemianować( nie wiem jak dzisiaj) Chodzi oto ze zwiekszali sobie niektórzy ładowność itp bo wozili wieksze masy- potrzebne byly jakies tam zmiany konstrukcyjne i zaswiadczenie od diagniosty a potem wizyta w wydziale komunikacji. Co za tym idzie powinni takze zmienic opony na XL czy cargo. Czyli jesli jezdze sharanem ze tak powiem na pusto lub podpinam przyczelke jednoosiowa do 750 kg to chyba nie jest to tosamo co zaladowane auto z przyczepka dwu osiaowa 2000 kg. Podobna sytuacja jest z hamulcami. Golf 90 konny ma tarcze tej samej wielkosci co golf 150 konny ARL czy 1.8T. Czy jak podkrecisz golfa 90 konnego na 150 koni to musisz juz zmieniac hamulce na wydajniesze?? Nie. Ludzie smigaja ARLami zrobionymi na moce 200 KM i na seryjnych heblach i jest okej. PRzyznam ze w trojaczkach jest nieco gorzej i sharan ASZ czy BTB ma juz wieksze heble. Kuzyn AUY'kiem z laweta zagotowal hamulce ze miał problemy z wyhamowaniem na autostradzie ale laweta plus auto na niej sporawe to juz duza masa do zatrzymania.
i znow to samo... jak ktoś wspomnial: "druciarstwo"

ludzie - macie problem z nośnościa opon czy z kasą?

chyba jednak z kasą...

kupcie sobie cc lub tico - do tych aut nówka sztuka kosztuje 120zł...
Przekierowanie